Ik ben vooral ook heel benieuwd onder welke voorwaarden terrassen eventueel open mogen. Maximaal zoveel mensen per tafel? Zelf drankjes afhalen?
Ik hoop niet dat iedereen elkaar dan gaat lopen shamen van omg je bent naar een terras gegaan kan eeeecht niet. Vind dat iedereen daar zân eigen keus in mag maken zolang je binnen de rivm maatregelen blijft.
Heb ook wel echt zin om naar de kapper te gaan haha. Zou het straks heel lastig worden om daar een plekje te boeken ivm drukte? 

Ik naar een terrasje als het weer mag
Maar is dat echt ânuchter gedrafâ? Ik denk dat het juist tot op een zekere hoogte nodig is dat een gecontroleerde hoeveelheid zich blijft blootstellen aan het virus. Deels voor de economie, deels voor meer inzichten qua ziektebeloop en hoe we onze nieuwe maatschappij het beste kunnen inrichten. Het is helemaal niet een vaststaand gegeven dat er een vaccin komt dit jaar, dat dat vaccin ook echt dusdanig effectief is dat we een precorona tijd leven krijgen. Denk dat ook maar weinig mensen echt het privilege hebben om zo lang binnen te zitten.
Edit: ik sta wss vanaf de opening naast het terras met een megafoon om GO HOME te roepen naar mijn Boomerouders.
Personeel vind ik idd wel een ding. Groot deel kan natuurlijk niet weigeren om te werken.
Oeps, ik bedoelde gedrag. Even aangepast.
In mijn omgeving zie ik steeds meer mensen die met een steeds grotere groep contact hebben zonder de 1,5 m in acht te nemen. Ik vind dit risicovol. Helemaal elimineren gaat niet lukken denk ik, maar ik zou wel het liefst het aantal bestemmingen zo laag mogelijk proberen te houden. Ik weet niet of dat gaat lukken als ik naar mijn omgeving kijk.
Als er iets is dat ik van deze tijden heb opgestoken (ook al vind ik het dom om het zo te bekijken) is het dat thuis voor je deur borrelen ook heel leuk is. Van mij mogen de mensen zonder âbuitenâ wel eerst.
Volgens mij gaat langzamerhand nu alles open⊠ik ben wel echt bang dat men dat super laks gaat worden en dat we in mum van tijd weer een stijging met besmettingen en doden hebben.
En hoe zou je aan maskers kunnen komen? Ja zelf maken wil ik niet en ik ga ook niet een sjaal gebruiken, prima dat ze zeggen dat je mag vliegen etc. Maar je moet een mondmasker gebruiken, ja waar haal ik die vandaan??
Dit vraag ik me ook echt af bij de heropening van de vakantieparken van een paar dagen geleden.
Leuk dat die mensen daar weer in huisjes kunnen gaan zitten maar die gaan echt niet voordat ze weggaan alles zelf poetsen.
Schoonmakers komen in 10+ huisjes per dag en ik geloof echt niet dat zij beschermde middelen krijgen. Toen ik voor zoân park werkte in het verleden mocht je al blij zijn als er een keer handschoenen waren terwijl dit ook eigenlijk verplicht was.
Dit vroeg ik me dus ook af maar eigk denk ik dat dat advies blijft.
Ik vind het personeel trouwens het moeilijkste, nu met het onderwijs wordt uitgebreid hun mening gevraagd maar bij het open blijven vd kledingwinkels (etc) is dat nooit gebeurd en het raakt me echt hoe die sector zoveel minder serieus wordt genomen 
Ik ga het toch zeggen: ik vind de vibe in dit topic voelen alsof hier alleen maar mensen posten die vroeger als kind superbraaf waren en andere kindjes verklikten bij de juf als ze stiekem een snoepje in hun mond hadden tijdens de les ofzo.
De cijfers gaan inmiddels al weken de goede kant op.
Dat iemand dan meldt dat misschien langzaam de lockdown iets soepeler wordt en de terrassen weer open mogen, en ipv dat we hier dan denken âhee wat chill voor horeca ondernemers en mensen die graag een terrasje opgaanâ, gebeurt er:
- Oh dan hebben er eind juni weer een piek
- Oh al die trieste mensen die naar buiten willen zullen wel gaan vechten om een plekje, tss
- Ik blijf binnen hoorrrrrr
Dit topic mist echt een tegengeluid van mensen die wĂ©l hopen dat we gaan zoeken naar manieren om het leven weer normaal te maken en de klap voor zowel burgers als ondernemers minder hard te maken, ondanks dat dat risicoâs met zich meebrengt. En die niet contstant âohoooo maar de minister zei âblijf zoveel mogelijk thuisâ en nu ga jij tĂłch naar de bouwmarkt/winkel/een rondje fietsen, ohooo schande!!!â naar iedereen loopt te schreeuwen (of eigenlijk stiekem te lopen typen op een forum). Als de mensen die deze lockdown managen echt dachten dat dit een risico zou opleveren, denk ik dat er inmiddels al echt zou zijn ingegrepen. Zoals ik gisteren al zei kun je inmiddels wel je voorzichtig op de hypothese stellen dat de grootste winst is behaald door samenscholing op feesten, in kerken, in de trein etc te verbieden, mensen in hun elleboog te laten niezen en mensen te zeggen elkaars hand niet te schudden. Aangezien mensen alweer even naar winkels gaan en rondjes in het park lopen, en er geen piek is gekomen daardoor.
Sorry lees hier graag mee, omdat ik benieuwd ben naar hoe iedereen deze tijd ervaart, maar erger me kapot aan de brave schoolmeisjes vibe.

Ik kwam deze tegen over hoe je een masker kan maken. Ziet er best makkelijk uit
Ik snap wel wat @Bunnyslippers bedoelt. Er zijn veel mensen die een baan hebben die je niet van thuis kan doen en uiteindelijk blijven de huur en alle andere kosten ook doorlopen. Je moet toch al wat spaargeld hebben om een jaar te kunnen thuisblijven zonder inkomen.
Ik heb ook het idee dat in kledingwinkels(en ook bij mijn werk in de apotheek) er door niemand in de politiek even nagedacht wordt over de afstand. Over het onderwijs zijn daar wel allemaal discussies over. Maar nee wij hebben het zelf uit moeten zoeken en de halve apotheek moeten verbouwen met schermen voor onze veiligheid. Zonder advies van de experts over hoe we het het beste moesten doen.
Wij moeten gewoon al die tijd doorgaan en worden nergens genoemd.
Ja? Laat ik zelf het goede voorbeeld geven ipv alleen commentaat te leveren dat er een tegengeluid mist
Prima meid, blijf jij lekker binnen.
Vriendin van mij is terug naar huis gegaan(Zuid-Korea) en op haar insta zie ik ook langskomen dat ze uit eten gaat, musea, gezellig naar cafe etc⊠Als het daar lukt met de regels dit te doen zouden wij dat toch ook kunnen lijkt me.
Ik heb hier vaker gelezen over dat freeridergedrag, maar is dat niet gewoon zelfregulerend vermogen van de bevolking? Het is toch niet zo dat pre-corona de hele bevolking op een warme lentedag het park in trok en het daar stampvol was. Als je nu naar het park wilt en je ziet dat je geen afstand kunt houden, dan ga je er niet heen. Ik woon in een stad en aan een bos/veredeld park hier, en ik zie zelden dat mensen te dicht op elkaar zitten in deze tijden.
Nee klopt daarom vind ik het zo raar dat wij niet kunnen luisteren terwijl dit wel betekend dat alles gewoon makkelijker en beter wordt.