Coronavirus #4

Ik bedenk af en toe als ik het zat ben dat het überhaupt een privilege is om in lockdown te kunnen :crazy_face:

Om binnen te blijven, moet je een binnen hebben.
Om je handen te moeten wassen, moet je wel water & zeep hebben.
Om thuis te kunnen werken moet je wel werk hebben.
Ja lekker dramatische gedachten, I know. Maar sinds ik een paar jaar terug in zo’n township was denk ik daar best vaak aan haha. En door dit af en toe te denken blijft het dragelijk ofzo :crazy_face::see_no_evil:

18 likes

Het kabinet wil nog steeds dat mensen zoveel mogelijk thuisblijven en vanuit huis werken, maar minder dwingend dan tot nu toe. De nadruk komt te liggen op thuisblijven als je klachten hebt (NOS)

Ben wel benieuwd hoe dat dan met het OV gaat straks als we weer naar het werk mogen

3 likes

Dat Nederlanders zo eigenwijs zijn wordt telkens gezegd, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat wij als enige volk zo zijn. Dat in de rest van de wereld alleen maar volgzame burgers wonen en in Nederland iedereen zo anders is geloof ik eigenlijk niet.

6 likes

Wij waren laatst in een winkel en daar moesten we toch eerst handgel en een mondkapje op, lag allemaal klaar bij de ingang, dus ik denk dat het ook een beetje aan de winkel zelf ligt.

Ik ben het helemaal met je eens, maar vraag me wel af of het realistisch is dat er ‘maar’ 100 mensen per week overlijden bij meer soepele maatregelen.

1 like

Dat denk ik ook niet maar in NL hebben ze ook niet vergelijkbaar gehandeld als in de meeste andere landen. In NL is er een intelligente lockdown en in andere landen zijn de maatregelen veelal strenger en op straffe van een boete of zelfs gevangenisstraf. Het is niet te meten.

39 likes

Er zijn 89 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis. Dat meldt het RIVM. Dat zijn meer nieuwe patiënten dan gisteren gemeld: toen waren het er 42. Het totaal aantal coronapatiënten dat in het ziekenhuis is opgenomen of opgenomen is geweest is 11.126.

Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 86, meldt het RIVM. Gisteren was dat 26. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden, er zit een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat het overlijden wordt gerapporteerd. Ook in de opnamecijfers zit die vertraging.

Thanks, volgens mij heeft iedereen hier zelf ook de NOS app.

7 likes

Maar op dinsdag is het bijna altijd hoger dan maandag omdat er in het weekend minder meldingen worden gedaan. Dus zo enorm schokkend is deze stijging niet.

1 like

Graag gedaan.

1 like

Ik vind Zweden vaak ook behoorlijk eigenwijs (dus niet zozeer m.b.t. de coronavirus).

Ik vind die ‘Nederlandse’ neologismen en een stuk minder leuk klinken in het Engels. :stuck_out_tongue:

Is er morgen weer een pers conferentie? Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen vanochtend en kan het nergens meer vinden

Ok! Ik ben van NL :slight_smile:

Verdacht. Welke Nederlander zegt ‘ik ben van NL’… Dat is toch juist iets dat Belgen zeggen

43 likes

Ik heb ook ergens zoiets gelezen. Dacht ik op de NOS site? Zie het nu niet meer staan maar volgens mij stond het bij het stukje over open gaan van de kappers.

Hahaha belg undercover :sunglasses: Nee ik ben toch echt Nederlands maar misschien zit er ergens diep van binnen een belg in mij! Ik heb wel veel naar een belgische podcast geluisterd zou dat het zijn? :sweat_smile:

1 like

Ja morgenavond als het goed is
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-komt-met-routekaart-tot-einde-van-coronacrisis~af3457ba/

5 likes

Ik kan bij die foto alleen maar aan dat verhaal van Marion Pauw denken. Thanks @Negativ

4 likes

Voor de mensen die al weken hun ouders niet zien…?

Je gaat toch ook boodschappen doen? Zie je zoveel meer mensen en minder dan 1,5 meter.

Dan kan je toch ook even naar je ouders in de tuin op 1,5 meter of desnoods even voor het raam zwaaien.

En dan heb ik het over wel met eigen vervoer.

Je ziet mensen op school straks
In de supermarkt
Bij sportverenigingen ook

4 likes

Niet iedereen woont bij z’n ouders in de buurt of heeft eigen vervoer

5 likes