Coronavirus #4

Ligt het aan mij of is het nieuws rondom die Corona app een beetje dood?
Gebeurd daar überhaupt nog iets mee haha?

Ik denk dat ze er nu (bijna) allemaal achter zijn gekomen dat het een onverstandig idee is en geldverspilling is als weinig mensen het zullen gebruiken gebruiken.

7 likes

Vap.iano is ook al failliet door corona. Houd mijn hart vast voor de kleinere horeca-ondernemers. Hun personeelskosten worden dan wel voor 90% gedekt, maar daar blijft de huur ook doorlopen en die 10% moet je ook nog steeds zelf ophoesten zonder dat er een cent binnenkomt.

1 like

Volgens mij ging het met Vapiano al slecht voor corona.

9 likes

Moederbedrijf van vapiano had het moeilijk door corona en daardoor Nederlandse tak ook.

Bron. Nos

Hoe dan? Het duurt daar altijd 83 jaar voor je pasta klaar is omdat ‘t zo druk is

8 likes

Retaildeskundige Paul Moers vindt het faillissement ontzettend zonde. ,Ik vond het een krankzinnig goed concept. Alles wordt vers voor je neus klaargemaakt. Zelf denk ik dat Vapiano het slachtoffer is geworden van hun eigen succes. In Amsterdam en ook op andere locaties liepen de wachttijden fors op. Dat is niet prettig voor klanten.

Ook vermoed ik dat bij Vapiano te veel dividend is uitgekeerd aan de aandeelhouders. Terwijl je zeker in dit soort tijden een buffer nodig hebt. Mede omdat de restaurants op de mooiste plekken in Nederland zitten en dus veel huur moeten betalen. Ik kan niets anders bedenken, want deze formule leek echt aan te slaan.’’

Wat denken jullie wat Rutte gaat zeggen volg week? Qua maatregelen.

Mijn werk(zorg) heeft dus voor volgende week een werkoverleg staan(al wel gepland begin dit jaar, maar hij gaat door). Met 35 man lekker dicht bij elkaar in een kleine ruimte. O ja en dat tijdens de persconferentie van Rutte.

1 like

Helpt het verplichten van mondmaskers nu daadwerkelijk? Ik las een bericht van de RET dat zij graag zouden zien dat het verplicht werd om het gevoel van veiligheid te verhogen, maar dat is dan toch schijnveiligheid?

Ik heb hier ook mijn vraagtekens bij. Vooral omdat zoveel mensen onzorgvuldig met die mondkapjes omgaan. Kan me ook best voorstellen dat iemand denkt oh mondkapje op laat die 1.5 meter maar zitten nu.

Ik denk dat thuiswerken waar het kan nog steeds aangemoedigd wordt. Vrees dat de horeca nog een tijd dichtblijft.

Ja daar maak ik me dus ook zorgen over. Zeker omdat de geluiden die ik lees ook deel vanuit financieel oogpunt zijn. De bussen mogen maar met 10-15% capaciteit reizen en daardoor lijden ze verlies.

1 like

Voor mij voelt het onveiliger. Maar dat kan ook door de vrouw komen die ik iedere dag in de tram zie.:joy:. Die heeft een masker op maar trekt hem onder haar neus. En zit dan de hele tijd zulke vieze snuif en hoest en rochelgeluiden te maken.

1 like

Ahhh echt? Ook als dat vaccin nog jaren op zich laat wachten? (Ik hoop van niet, want ik wil graag in maart 2021 m’n visum aanvragen :sweat_smile:) Wel chill dat je nu weer dingen kan ondernemen daar!

Ze hebben ook echt nut dan he hahaha. Erge is nog dat deze vrouw in de zorg werkt, want dat zie ik aan haar outfit. En ik heb een vermoeden bij welk tehuis het is(vanwege de halte waar ze instapt) en in dat tehuis heerst Corona.

1 like

Ik zag eerst nog maar een enkeling met een mondkapje op op straat, nu was ik vanmorgen kwartiertje in de supermarkt en zag 6 mensen ermee. Ik ontwijk die mensen juist helemaal doordat ze ziekte uitstralen :’)

6 likes

Ik zie er echt tegenop om volgende week weer dagelijks met ov te moeten vanwege die nepveiligheid en elke keer als ik met de bus/metro ga zit ik met een of andere snotneus. Ben echt bang dat ik een brandhaard word ofzo, of dat reeële angst is zal wel niet.

2 likes

Neeeeeeee, zo kan je niet zijn :sob::joy:

Die oude mensen luisteren ook gewoon echt niet :weary:

Ik dacht dat dat wel meeviel? Komt vooral door de wereldwijde crisis van het bedrijf indd.

@Oprah heb via betrouwbare online connecties shady snapchat screenshots weten te bemachtigen van de recepten. 14,99 per recept, slide in de dm.

2 likes