Coronavirus #4

chrisklomp twitterde op maandag 04-05-2020 om 22:14:32![]

Mogelijk kapperszaken begin volgende week open. Buitenterrassen van horeca mogelijk op 1 juni weer open. Voorstellen liggen er. Kabinet neemt ze naar verwachting woensdag over om geleidelijk de lockdown terug te draaien (bron: ANP).

4 likes

Eind juni dus weer een grote piek op de IC’s

3 likes

Ik wil dittttt

Ik zie op Facebook oproepen voorbij komen om morgen te gaan protesteren op het Binnenhof tegen de lockdown. Want het is allemaal maar onzin en de mensen moeten wakker worden.

Ik word echt bang van dit soort mensen

Dat protest was vorige week ook daar gaande, #stopdelockdown

Gaan jullie als het weer mag dan ook weer terrassen enzo? Wat is de overweging om dan naar buiten te gaan behalve dat de overheid het goedkeurt? Welke omstandigheden zijn op 1 juni significant anders?

Ik zou het zelf echt nog niet aandurven om op een terras te gaan zitten denk ik. Hooguit dat ik naar de kapper zou gaan, en naar de bioscoop met 6 lege stoelen naast me :sweat_smile:

4 likes

Ik ga echt meteen dan. Maar heb daar niet echt een reden voor, behalve omdat het weer mag

7 likes

Ik zou ook even afwachten tot de ‘gekte’ daar dan weer vanaf is

1 like

Dit inderdaad. Het virus is niet ineens weg, dus je loopt nog steeds risico. Ik denk dat ik het ook niet waard zou vinden om met dat idee in m’n achterhoofd op het terras te gaan zitten.

4 likes

Eens. Weet zeker dat we hierdoor zelfs een tweede piek kunnen verwachten met ons ‘nuchtere/mij overkomt toch niks’ gedrag.

3 likes

Ik vind het heel naar dat het gros van de mensen zo lijkt te denken en massaal op het terras gaan zitten waarschijnlijk. Dit vraagt alleen maar meer doorzettingsvermogen van de mensen die het wĂšl serieus nemen.

Soms vraag ik me af of ik niet te panisch ben want de cijfers gaan omlaag en veel mensen versoepelen. Maar goed dat is dus de doorzettingsvermogen die wat van mij vraagt denk ik😜

4 likes

Ik heb mijn ouders al sinds begin februari niet gezien. Eerst was ik zelf ziek (geen corona gewoon griep) en daarna vanwege corona. Als eerste zou ik hen dus bezoeken maar gewoon thuis/in de tuin. Bioscoop en sporten zou ik tijdstippen uitkiezen waarvan ik denk dat er weinig mensen zijn, overdag denk ik. Terras kan me echt vrij weinig schelen, ook al drink ik heel graag een wijntje in de zon, ik durf het voorlopig niet aan uit angst daarna mijn ouders te besmetten.

Ik ben vooral ook heel benieuwd onder welke voorwaarden terrassen eventueel open mogen. Maximaal zoveel mensen per tafel? Zelf drankjes afhalen?

3 likes

Ik hoop niet dat iedereen elkaar dan gaat lopen shamen van omg je bent naar een terras gegaan kan eeeecht niet. Vind dat iedereen daar z’n eigen keus in mag maken zolang je binnen de rivm maatregelen blijft.

Heb ook wel echt zin om naar de kapper te gaan haha. Zou het straks heel lastig worden om daar een plekje te boeken ivm drukte? :sweat_smile:

22 likes

meepmeep

Ik naar een terrasje als het weer mag

14 likes

Maar is dat echt ‘nuchter gedraf’? Ik denk dat het juist tot op een zekere hoogte nodig is dat een gecontroleerde hoeveelheid zich blijft blootstellen aan het virus. Deels voor de economie, deels voor meer inzichten qua ziektebeloop en hoe we onze nieuwe maatschappij het beste kunnen inrichten. Het is helemaal niet een vaststaand gegeven dat er een vaccin komt dit jaar, dat dat vaccin ook echt dusdanig effectief is dat we een precorona tijd leven krijgen. Denk dat ook maar weinig mensen echt het privilege hebben om zo lang binnen te zitten.

Edit: ik sta wss vanaf de opening naast het terras met een megafoon om GO HOME te roepen naar mijn Boomerouders.

15 likes

Personeel vind ik idd wel een ding. Groot deel kan natuurlijk niet weigeren om te werken.

2 likes

Oeps, ik bedoelde gedrag. Even aangepast.

In mijn omgeving zie ik steeds meer mensen die met een steeds grotere groep contact hebben zonder de 1,5 m in acht te nemen. Ik vind dit risicovol. Helemaal elimineren gaat niet lukken denk ik, maar ik zou wel het liefst het aantal bestemmingen zo laag mogelijk proberen te houden. Ik weet niet of dat gaat lukken als ik naar mijn omgeving kijk.

Als er iets is dat ik van deze tijden heb opgestoken (ook al vind ik het dom om het zo te bekijken) is het dat thuis voor je deur borrelen ook heel leuk is. Van mij mogen de mensen zonder ‘buiten’ wel eerst.

10 likes