Coronavirus #4

Volgens mij gaat langzamerhand nu alles open… ik ben wel echt bang dat men dat super laks gaat worden en dat we in mum van tijd weer een stijging met besmettingen en doden hebben.

En hoe zou je aan maskers kunnen komen? Ja zelf maken wil ik niet en ik ga ook niet een sjaal gebruiken, prima dat ze zeggen dat je mag vliegen etc. Maar je moet een mondmasker gebruiken, ja waar haal ik die vandaan??

Dit vraag ik me ook echt af bij de heropening van de vakantieparken van een paar dagen geleden.
Leuk dat die mensen daar weer in huisjes kunnen gaan zitten maar die gaan echt niet voordat ze weggaan alles zelf poetsen.
Schoonmakers komen in 10+ huisjes per dag en ik geloof echt niet dat zij beschermde middelen krijgen. Toen ik voor zo’n park werkte in het verleden mocht je al blij zijn als er een keer handschoenen waren terwijl dit ook eigenlijk verplicht was.

3 likes

Dit vroeg ik me dus ook af maar eigk denk ik dat dat advies blijft.

Ik vind het personeel trouwens het moeilijkste, nu met het onderwijs wordt uitgebreid hun mening gevraagd maar bij het open blijven vd kledingwinkels (etc) is dat nooit gebeurd en het raakt me echt hoe die sector zoveel minder serieus wordt genomen :frowning:

5 likes

Ik ga het toch zeggen: ik vind de vibe in dit topic voelen alsof hier alleen maar mensen posten die vroeger als kind superbraaf waren en andere kindjes verklikten bij de juf als ze stiekem een snoepje in hun mond hadden tijdens de les ofzo.

De cijfers gaan inmiddels al weken de goede kant op.
Dat iemand dan meldt dat misschien langzaam de lockdown iets soepeler wordt en de terrassen weer open mogen, en ipv dat we hier dan denken “hee wat chill voor horeca ondernemers en mensen die graag een terrasje opgaan”, gebeurt er:

• Oh dan hebben er eind juni weer een piek
  • Oh al die trieste mensen die naar buiten willen zullen wel gaan vechten om een plekje, tss
  • Ik blijf binnen hoorrrrrr

Dit topic mist echt een tegengeluid van mensen die wél hopen dat we gaan zoeken naar manieren om het leven weer normaal te maken en de klap voor zowel burgers als ondernemers minder hard te maken, ondanks dat dat risico’s met zich meebrengt. En die niet contstant “ohoooo maar de minister zei “blijf zoveel mogelijk thuis” en nu ga jij tóch naar de bouwmarkt/winkel/een rondje fietsen, ohooo schande!!!” naar iedereen loopt te schreeuwen (of eigenlijk stiekem te lopen typen op een forum). Als de mensen die deze lockdown managen echt dachten dat dit een risico zou opleveren, denk ik dat er inmiddels al echt zou zijn ingegrepen. Zoals ik gisteren al zei kun je inmiddels wel je voorzichtig op de hypothese stellen dat de grootste winst is behaald door samenscholing op feesten, in kerken, in de trein etc te verbieden, mensen in hun elleboog te laten niezen en mensen te zeggen elkaars hand niet te schudden. Aangezien mensen alweer even naar winkels gaan en rondjes in het park lopen, en er geen piek is gekomen daardoor.

Sorry lees hier graag mee, omdat ik benieuwd ben naar hoe iedereen deze tijd ervaart, maar erger me kapot aan de brave schoolmeisjes vibe.

121 likes

:raised_hands:t2:

1 like

Ik kwam deze tegen over hoe je een masker kan maken. Ziet er best makkelijk uit

5 likes

Ik snap wel wat @Bunnyslippers bedoelt. Er zijn veel mensen die een baan hebben die je niet van thuis kan doen en uiteindelijk blijven de huur en alle andere kosten ook doorlopen. Je moet toch al wat spaargeld hebben om een jaar te kunnen thuisblijven zonder inkomen.

4 likes

Ik heb ook het idee dat in kledingwinkels(en ook bij mijn werk in de apotheek) er door niemand in de politiek even nagedacht wordt over de afstand. Over het onderwijs zijn daar wel allemaal discussies over. Maar nee wij hebben het zelf uit moeten zoeken en de halve apotheek moeten verbouwen met schermen voor onze veiligheid. Zonder advies van de experts over hoe we het het beste moesten doen.
Wij moeten gewoon al die tijd doorgaan en worden nergens genoemd.

7 likes

Ik mis echt tegengeluid, zegt iedereen ever die tegengeluid geeft😂 Elke keer dat dit “brave schoolmeisje” gereageerd heeft, was het op het tegengeluid dat jij mist. Dat je prima met vrienden kan afspreken, lang buiten kan zijn, insert whatever onnodigs. Mij zul je echt niet horen als de horeca opengaat en het advies om thuis te blijven vervalt, maar zolang als dat advies er is moet je bij mij echt niet aankomen met dat het echt allemaal wel kan en mag. De enige reden dat je dat kan is omdat er andere “brave schoolmeisjes” thuisblijven.

28 likes

:face_with_monocle:Ja? Laat ik zelf het goede voorbeeld geven ipv alleen commentaat te leveren dat er een tegengeluid mist

Prima meid, blijf jij lekker binnen.

Vriendin van mij is terug naar huis gegaan(Zuid-Korea) en op haar insta zie ik ook langskomen dat ze uit eten gaat, musea, gezellig naar cafe etc… Als het daar lukt met de regels dit te doen zouden wij dat toch ook kunnen lijkt me.

Ik heb hier vaker gelezen over dat freeridergedrag, maar is dat niet gewoon zelfregulerend vermogen van de bevolking? Het is toch niet zo dat pre-corona de hele bevolking op een warme lentedag het park in trok en het daar stampvol was. Als je nu naar het park wilt en je ziet dat je geen afstand kunt houden, dan ga je er niet heen. Ik woon in een stad en aan een bos/veredeld park hier, en ik zie zelden dat mensen te dicht op elkaar zitten in deze tijden.

3 likes

Nee klopt daarom vind ik het zo raar dat wij niet kunnen luisteren terwijl dit wel betekend dat alles gewoon makkelijker en beter wordt.

3 likes

Wellicht niet als je in een rustige plaats woont. Maar hier heb je behoorlijk kuddegedrag zodra het mooi weer wordt.

6 likes

Lekker zelf maskers maken :joy: https://www.dailymail.co.uk/news/article-7947709/A-grapefruit-day-keeps-coronavirus-away-Desperate-Chinese-resort-using-FRUIT-face-masks.html

Zo mee eens! Werk zelf ook in detail handel en we hebben alles zelf maar mogen uitzoeken en je hoort niemand erover van de politiek.
Wij hebben een looproute ,een aantal beschikbare mandjes voor het aantal mensen die naar binnen mogen en iedereen moet zijn handen desinfecteren voor binnenkomst.
Meeste klanten reageren goed gelukkig, maar je hebt altijd zuurpruimen er tussen die het ‘onzin’ vinden ect.
En heb zelfs een collega die de loop route wilt gaan veranderen omdat het irritatie geeft bij de klanten :woman_facepalming:t3: Waarop ik heel droog zei: als ze een looproute in deze tijd al irritant vinden moeten ze lekker thuis blijven …

4 likes

Ik kan het niet uitstaan dat parken gesloten worden, waar mensen keurig uit elkaar zitten, behalve de mensen uit hun eigen bubbel (dus huisgenoten of gezinnen) en de winkelstraten afgelopen weekend wel afgeladen vol waren en dat wordt getolereerd(? -geen politie gezien iig). #slalommen

5 likes

Ja, ik zie ook dat de meeste frustratie in dit topic komt doordat deze regel nooit formeel herzien is, maar ondertussen wel wordt toegestaan de winkels open te gooien zolang de 1,5m gewaarborgd is. Informeel is daardoor die regel wel al minder streng geworden, er wordt nl niet ingegrepen en je hoeft nog altijd niet met een formulier de straat op om te verantwoorden dat het noodzakelijk is dat je nu buiten bent.
Ik persoonlijk ben daar blij om en geniet van die vrijheid. Ben ook hoopvol dat we hierdoor de economische schade, waar we straks allemaal voor mogen betalen, enigszins kunnen beperken. Andere mensen maakt dit heel angstig of boos of verward, en dat geluid is oververtegenwoordigd in dit topic.

9 likes

Maar volgens mij zit er nogal een groot verschil tussen voor altijd onder een dekentje op de bank zitten en de eerste tijd niet naar een terras gaan.

Ik ga als het mag ook niet gelijk op een terras zitten, betekent niet dat ik het nooit meer ga doen. En ook niet dat ik een mening heb over de mensen die het wel gaan doen.

8 likes

Wij hebben ons eerste huis gekocht, wat leuk is maar kut nu. Niemand kan helpen, vloeren moeten gelegd worden, sjouwen wordt lastig
Normaal duik je met zn 10en zo’n huis in en dat gaat dus nu niet. Vloeren in het echt bekijken in de winkel? Ik loop daar niet op mn gemak. Naar de Ikea durf ik niet. Wat een shitzooi.

2 likes