Ik ga het toch zeggen: ik vind de vibe in dit topic voelen alsof hier alleen maar mensen posten die vroeger als kind superbraaf waren en andere kindjes verklikten bij de juf als ze stiekem een snoepje in hun mond hadden tijdens de les ofzo.
De cijfers gaan inmiddels al weken de goede kant op.
Dat iemand dan meldt dat misschien langzaam de lockdown iets soepeler wordt en de terrassen weer open mogen, en ipv dat we hier dan denken “hee wat chill voor horeca ondernemers en mensen die graag een terrasje opgaan”, gebeurt er:
- Oh dan hebben er eind juni weer een piek
- Oh al die trieste mensen die naar buiten willen zullen wel gaan vechten om een plekje, tss
- Ik blijf binnen hoorrrrrr
Dit topic mist echt een tegengeluid van mensen die wél hopen dat we gaan zoeken naar manieren om het leven weer normaal te maken en de klap voor zowel burgers als ondernemers minder hard te maken, ondanks dat dat risico’s met zich meebrengt. En die niet contstant “ohoooo maar de minister zei “blijf zoveel mogelijk thuis” en nu ga jij tóch naar de bouwmarkt/winkel/een rondje fietsen, ohooo schande!!!” naar iedereen loopt te schreeuwen (of eigenlijk stiekem te lopen typen op een forum). Als de mensen die deze lockdown managen echt dachten dat dit een risico zou opleveren, denk ik dat er inmiddels al echt zou zijn ingegrepen. Zoals ik gisteren al zei kun je inmiddels wel je voorzichtig op de hypothese stellen dat de grootste winst is behaald door samenscholing op feesten, in kerken, in de trein etc te verbieden, mensen in hun elleboog te laten niezen en mensen te zeggen elkaars hand niet te schudden. Aangezien mensen alweer even naar winkels gaan en rondjes in het park lopen, en er geen piek is gekomen daardoor.
Sorry lees hier graag mee, omdat ik benieuwd ben naar hoe iedereen deze tijd ervaart, maar erger me kapot aan de brave schoolmeisjes vibe.