Ik heb ook ergens zoiets gelezen. Dacht ik op de NOS site? Zie het nu niet meer staan maar volgens mij stond het bij het stukje over open gaan van de kappers.
Hahaha belg undercover Nee ik ben toch echt Nederlands maar misschien zit er ergens diep van binnen een belg in mij! Ik heb wel veel naar een belgische podcast geluisterd zou dat het zijn?
Ja morgenavond als het goed is
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-komt-met-routekaart-tot-einde-van-coronacrisis~af3457ba/
Voor de mensen die al weken hun ouders niet zien�
Je gaat toch ook boodschappen doen? Zie je zoveel meer mensen en minder dan 1,5 meter.
Dan kan je toch ook even naar je ouders in de tuin op 1,5 meter of desnoods even voor het raam zwaaien.
En dan heb ik het over wel met eigen vervoer.
Je ziet mensen op school straks
In de supermarkt
Bij sportverenigingen ook
Niet iedereen woont bij zān ouders in de buurt of heeft eigen vervoer
Nee en dat begrijp ik maar al te goed. Heb het dan ook over de mensen die dat wel hebben. Leek mij begrijpelijk uit de tekst.
Nee en dat standpunt snap ik ook heel goed hoor. Maar die ouders halen vaak ook boodschappen dus ik als ouder zijnde zal
Dat risico van mijn kind voor lief nemen. Heel cru gezegd zo natuurlijk.
Maar je kind zo lang missen⦠en uiteraard in complete lockdown is het niet anders en begrijp ik het volkomen. Maar als de winkels open zijn en scholen⦠Een hm en Zara is niet noodzakelijk en toch ziet de overheid het niet als gevaar anders was dat ook gesloten.
Als ik vanuit mezelf spreek, ik zie mijn ouders nu niet omdat ze wat verder weg wonen en omdat ze het zelf niet prettig vinden. Ik heb kleine kinderen en ze vinden het toch spannend. Daarbij werken wij allebei nog buitenshuis dus willen we zo het risico verkleinen dat ze besmet raken. En ze gaan idd zelf ook nog boodschappen doen en dergelijke, maar het is toch makkelijker om dan afstand te houden.
Ik vind dit weer zó tegenstrijdig.
er wordt al semi aangekondigd dat contact beroepen dan open mogen (fijn voor ze hoor!!). Maar ondertussen ditā¦
āDe extra capaciteit voor veel meer bron- en contactonderzoek is een [harde voorwaarde] van het Outbreak Management Team (OMT) voor versoepeling van corona-maatregelen. In het advies van [20 april dat groen licht gaf voor heropening van basisscholen, kinderopvang en speciaal onderwijs werd die voorwaarde herhaald.ā
(https://nos.nl/artikel/2332841-ggd-en-niet-klaar-voor-meer-contactonderzoek-als-basisscholen-heropenen.html)
Dussss voorwaarde wordt al niet gehaald voor versoepeling 1 en we gaan alweer naar 2š! Top.
Volgens mij wordt contactonderzoek en capaciteit om te testen veel door elkaar gehaald, capaciteit om te testen lijkt er nu eerst genoeg te zijn, maar niet om ook actief op zoek te gaan naar contacten van mensen en daaropvolgend weer hun contacten. Is dat niet ook wat minder erg? Ze kunnen dus wel makkelijk passief contactonderzoek doen.
Het zal nooit meer hetzelfde zijn
Ja in het artikel staat dus dat GGD wel zou kunnen uitbreiden, maar daar een bevestiging van de regering voor nodig heeft. En dat ze daarvoor mikken op oa studenten en medewerkers die een andere functie hebben nu.
Maar het gebeurd nu dus nog niet. Dat vind ik best wel gek? Die twee weken tussen persconferentie en werkeljke opening zou toch moeten zijn om dit soort dingen te regelen?
āDe wereld is nu zijn terrasā vind ik echt mooi!
Lol
Ik ben met de bus naar mijn werk omdat fietsen te zwaar is. Stapt er iemand anders in en gaat die persoon vlakbij zitten.
Ik vind de contantgeldloossamenleving waar we steeds meer naar toe gaan wel een beetje gek eigenlijk. Ik heb bv vaak veel particuliere klanten die contant betalen. (Is verder gewoon wit he). Dat geld zou ik nu eerst moeten gaan storten bij de bank (in mijn dorp of de omliggende dorpen zit geen kantoor meer van mijn bank, dus moet ik 20min voor rijden), wat bij een zakelijke rekening geld kost. Dan moet ik het weer overboeken naar mijn privérekening en dan pas kan ik mijn boodschappen ervan betalen. Terwijl de caissière daarvoor wel mijn 33 boodschappen door haar handen heeft laten gaan⦠die ik en ik weet niet hoeveel andere mensen al vast hebben gehad. Dan snap ik dus niet zo goed wat de toegevoegde waarde is van contant geld weigeren?
(Ik lees dus net over dat de efteling bezig is het park Coronaproof te maken en dat je daar ook niet meer contant mag betalen in de winkels/restaurants).
Mijn werk appt net dat er vanavond een persco is, ben benieuwd, heb er zelf nog niet over gelezen, maar 19:00 een opzet voor versoepelingen
Dacht ik zelf ook eigenlijk
spannend!
raar om te zeggen over een persconferentie trouwens, maar goed