Coronavirus #4

Ik heb ze gisteren op zalando besteld. Opbrengst gaat naar het goede doel.

2 likes

Ik baal vooral dat we nu het warmer wordt zo’n kut mondkapje moeten dragen. Lekker heet, bah bah

Ik vind die versoepeling eigenlijk wel meevallen als ik kijk naar dat artikel van de NOS. Er is nog heel wat wat niet mag/niet benoemd wordt.

1 like

Heb een hele stapel mondkapjes gekregen van mannen die vanmiddag aan het werk waren voor mijn deur en waar ik een leuk gesprek mee kreeg, ik bood ze koffie aan
Was wel lief

1 like

Maar toch alleen in het ov?

Jaa maar in de zomer is het zo heet in de metro en trein. Ik reis 3 uur per dag dus ik zie daar behoorlijk tegen op

1 like

Ooh shit ja, gadverdamme snap ik helemaal.
Ik zit max half uur per dag in het ov, en alleen de trein dus dat valt te overzien.
Vraag me af hoe Mark gaat vertellen dat die over zn geen-mondkapjes idealen heen gestapt is.

Over welke versoepeling zijn jullie dan het meest ‘verbaasd’ want ging naar aanleiding van hier dat artikel lezen en ik vind het wel meevallen.

Huh dit vind ik zo raar. Sporten is voor veel mensen onwijs belangrijk en het kan ook nog eens op 1,5 meter afstand. Waarom mogen twee maanden eerder al bioscopen open en sportscholen pas tegelijk met vergunningsplichtige evenementen?
Ik kan me niet voorstellen dat hier niet heel veel commentaar op gaat komen.

Edit: ook binnen sporten wordt daar helemaal niet bij genoemd, terwijl dat ook vaak op 1,5 meter kan. En de grote vraag is toch gewoon tot wanneer die 1,5 meter blijft

Edit2: Lees nu ff goed en zie dat ze denken dat het hele jaar thuiswerken en 1,5 meter blijft. Betekent dat dan ook dat contactsporten een jaar lang niet kunnen worden uitgevoerd? Heel surreëel

1 like

Ik vind persoonlijk het alleen thuis blijven bij gezondheidsklachten erg groot. Dat betekent dat super veel mensen weer de trein in gaan en de weg op, naar hun werk, naar winkels, gewoon naar buiten etc.

4 likes

Ik van dat het advies blijf zoveel mogelijk thuis vervalt! Omdat er dus heel de tijd niets open mocht omdat het te druk wordt buiten en dat nu blijkbaar toch wel goed moet komen.

3 likes

Rutte had het er vrijdag over dat vanwege zweet enzo het besmettingsgevaar veel groter is en dan dus 1,5 meter niet voldoende is.

(dubbelpost, ik weet niet of een edit in mn vorige post ook werkte als ik je daar tagde?)

1 like

@Kusjessoldaat oh ik heb dat wt jullie zeggen niet gelezen. Waar staat dat? Ik las alleen dat thuiswerken de norm blijft voor de rest van het jaar.

Vast niet de beste bron haha

1 like

Ooooh waren die daarvoor :joy::joy:

O jongens wat fijn dat de situatie zo verbeterd is dat de maatregelen versoepeld kunnen worden! Ik heb met het ingaan van de maatregelen besloten te vertrouwen op de deskundigen die onze overheid inschakelt en nu met het versoepelen ga ik dat weer doen - ik wil niet zo iemand zijn die op basis van Facebook besluit het beter te weten dan de dokters en experts.

We zijn er nog niet en er zullen nieuwe uitdagingen bijkomen, maar hoe fijn dat het beter gaat met het controleren van de uitbraak. Dat er blijkbaar situaties zijn als bij de kapper waarbij de kans op besmetting en de ungeschatte ernst van de besmettjng zo klein is dat het straks weer mag. Dat restaurants weer wat geld kunnen gaan verdienen. En zelfs dat we weer naar de camping kunnen binnenkort (oke grapje dat niet, maar kom op - licht en lucht!)

11 likes

Ah oke bij NOS en op1 staat het niet zo. Afwachten dus haha.

Ik heb dit vrijdag niet gezien, maar dit verbaasd me best wel. Ik dacht dat die 1,5 meter was omdat die druppels 1,5 meter kunnen afleggen. Waarom zouden zweetdruppels dan opeens meer kunnen afleggen? Als je het materiaal goed schoonmaakt en niemand direct jou zweet aanraakt, waarom kan het dan niet?

2 likes

Ik las in t NOS artikel dat max 40% van de zitplaatsen bezet mag zijn. Dus denk dat vitale beroepen voorrang hebben in deze.

2 likes

Het is vooral mijn eigen gevoel denk ik? De afgelopen tijd ben ik het huis bijna niet uit geweest. Volgende week gaan mijn kinderen weer naar school en gaat mijn werk weer helemaal open (kinderopvang). Dus dan zijn er veel contacten die er weken niet waren, wat soort gek aanvoelt? Fijn dat het kan, maar ook spannend ofzo? Dus nu er nog meer versoepelingen komen verbaast het me hoeveel mensen er dan binnen korte tijd weer de deur uitgaan, mensen ontmoeten, contacten die er zullen zijn.

2 likes