Ik ben echt verbaasd met de waarschijnlijke nieuwe regels, ik had niet verwacht dat zo snel van alles weer mocht. Had eigk gedacht dat ze eerst die proef vh onderwijs af zouden wachten.
HĂš, wat een nare situatie
helemaal op zoân lange afstand. Hopelijk knapt ze snel weer op. Kunnen jullie wel gemakkelijk contact houden?
Best jammer eigenlijk, is toch leuker als het nog een soort van âverrassingâ blijft en niet gespoilerd wordt
. Nu is de persco vooral nog om de (waarschijnlijk weer herhaalde) vragen van journalisten te beantwoorden.
(En oke bzv viel zondag wat tegen qua vermaak, moet toch iets hebben als hoogtepunt van de week
)
Ik vind die versoepeling zo dubbel, het voelt echt heel vreemd.
En ik vind mijn verleden-zelf ook zo raar. De weken voor het thuisblijven, ik was gewoon overal. En nu is er versoepeling, toch een beetje waar je op wacht en naar uitkijkt en denk ik: oef ik weet het niet. Denk dat ik afwacht. Terwijl er tussen die twee tijden geen verschil zit, alleen het donkere besef dat dat klotevirus zo hard toeslaat (dat dat concreet is geworden, want eerlijk wist je dat in januari al dat het erg was?)
Steeds als ik lees dat er wordt nagedacht over het verplicht stellen van mondkapjes (in het ov bijvoorbeeld), dan vraag ik me af hoe je daaraan moet komen. In winkels heb ik ze nog nergens gezien? Nu kom ik ook alleen maar in supermarkten, maar goed
Ok ben even benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie :
Ik sta net met nog al iemand in de lift bij mij in de flat. Wilt er een vrouw met kinderen nog instappen waarbij sowieso het ene kind al zowat in de opening tegen me aan staat
Dus ik zeg netjes dat er niet meer mensen bij kunnen vanwege de 1,5 meter regel .
Gaat ze vervolgens helemaal tekeer echt een tokkie sorry dat ik het zeg. En de welbekende : als je bang bent moet je lekker thuis blijven wat een standaard zin lijkt voor de mensen die overal blijkbaar schijt aan hebben. Dus ik antwoordde daarop ook: dus wij die ons wel netjes aan de regels houden moeten thuis blijven voor mensen die zich niet aan de regels willen houden? Ik heb die regels niet gemaakt! Waarop ze dr verlies nam en zei nou ga maar naar beneden dan hoor FIJNE DAG NOG! Waarop ik heel netjes antwoorden ĂŒber beleeft: ook een hele fijne dag hoor
maar ben ik nou overdreven dat het niet handig is om meer dan 2 mensen in een kleine lift te willen? Je hebt dan toch 0,0 afstand?
Ik vraag me ook vooral af of we ook allemaal weer naar werk zullen gaan? Want dan wordt 1,5 meter afstand houden in het ov wel erg lastig. Sta je dan met je mondkapje in een spitstrein.
Nextlevel corona maatregelen: Zojuist in een supermarkt geweest waar wattenstaafjes naast het pinapparaat hadden te liggen, zodat je die kon gebruiken om de toetsen in te drukken
.
Lijkt mij vooral ook niet efficiĂ«nt, aangezien je als je zoân stokje uit het bakje pakt, ook minimaal 5 andere stokjes aanraakt omdat je vingers groter zijn dan zoân stokje 
Ik weet dat ook niet. Mijn moeder is ziek en ik wil elk weekend naar huis, maar ik wil geen mondkapjes van 50 euro moeten kopen op 1 of andere woekersite. Maar daar zal vast wel iets op bedacht worden!
Ik vind dat ov ook zo maf, ik hoop dat dan iig het zorgpersoneel wel gekeurde mondkapjes krijgt om mee te reizenâŠ
Ja, dit verbaast mij ook. Ik vond het al soort spannend hoe dat zou gaan met scholen en kdvâs weer open. Voor mijn gevoel gaat het nu ineens erg snel met versoepelen.
Ik heb ze gisteren op zalando besteld. Opbrengst gaat naar het goede doel.
Ik baal vooral dat we nu het warmer wordt zoân kut mondkapje moeten dragen. Lekker heet, bah bah
Ik vind die versoepeling eigenlijk wel meevallen als ik kijk naar dat artikel van de NOS. Er is nog heel wat wat niet mag/niet benoemd wordt.
Heb een hele stapel mondkapjes gekregen van mannen die vanmiddag aan het werk waren voor mijn deur en waar ik een leuk gesprek mee kreeg, ik bood ze koffie aan
Was wel lief
Maar toch alleen in het ov?
Jaa maar in de zomer is het zo heet in de metro en trein. Ik reis 3 uur per dag dus ik zie daar behoorlijk tegen op
Ooh shit ja, gadverdamme snap ik helemaal.
Ik zit max half uur per dag in het ov, en alleen de trein dus dat valt te overzien.
Vraag me af hoe Mark gaat vertellen dat die over zn geen-mondkapjes idealen heen gestapt is.
Over welke versoepeling zijn jullie dan het meest âverbaasdâ want ging naar aanleiding van hier dat artikel lezen en ik vind het wel meevallen.
Huh dit vind ik zo raar. Sporten is voor veel mensen onwijs belangrijk en het kan ook nog eens op 1,5 meter afstand. Waarom mogen twee maanden eerder al bioscopen open en sportscholen pas tegelijk met vergunningsplichtige evenementen?
Ik kan me niet voorstellen dat hier niet heel veel commentaar op gaat komen.
Edit: ook binnen sporten wordt daar helemaal niet bij genoemd, terwijl dat ook vaak op 1,5 meter kan. En de grote vraag is toch gewoon tot wanneer die 1,5 meter blijftâŠ
Edit2: Lees nu ff goed en zie dat ze denken dat het hele jaar thuiswerken en 1,5 meter blijft. Betekent dat dan ook dat contactsporten een jaar lang niet kunnen worden uitgevoerd? Heel surreëel