Coronavirus #4

Ik vind persoonlijk het alleen thuis blijven bij gezondheidsklachten erg groot. Dat betekent dat super veel mensen weer de trein in gaan en de weg op, naar hun werk, naar winkels, gewoon naar buiten etc.

4 likes

Ik van dat het advies blijf zoveel mogelijk thuis vervalt! Omdat er dus heel de tijd niets open mocht omdat het te druk wordt buiten en dat nu blijkbaar toch wel goed moet komen.

3 likes

Rutte had het er vrijdag over dat vanwege zweet enzo het besmettingsgevaar veel groter is en dan dus 1,5 meter niet voldoende is.

(dubbelpost, ik weet niet of een edit in mn vorige post ook werkte als ik je daar tagde?)

1 like

@Kusjessoldaat oh ik heb dat wt jullie zeggen niet gelezen. Waar staat dat? Ik las alleen dat thuiswerken de norm blijft voor de rest van het jaar.

Vast niet de beste bron haha

1 like

Ooooh waren die daarvoor :joy::joy:

O jongens wat fijn dat de situatie zo verbeterd is dat de maatregelen versoepeld kunnen worden! Ik heb met het ingaan van de maatregelen besloten te vertrouwen op de deskundigen die onze overheid inschakelt en nu met het versoepelen ga ik dat weer doen - ik wil niet zo iemand zijn die op basis van Facebook besluit het beter te weten dan de dokters en experts.

We zijn er nog niet en er zullen nieuwe uitdagingen bijkomen, maar hoe fijn dat het beter gaat met het controleren van de uitbraak. Dat er blijkbaar situaties zijn als bij de kapper waarbij de kans op besmetting en de ungeschatte ernst van de besmettjng zo klein is dat het straks weer mag. Dat restaurants weer wat geld kunnen gaan verdienen. En zelfs dat we weer naar de camping kunnen binnenkort (oke grapje dat niet, maar kom op - licht en lucht!)

11 likes

Ah oke bij NOS en op1 staat het niet zo. Afwachten dus haha.

Ik heb dit vrijdag niet gezien, maar dit verbaasd me best wel. Ik dacht dat die 1,5 meter was omdat die druppels 1,5 meter kunnen afleggen. Waarom zouden zweetdruppels dan opeens meer kunnen afleggen? Als je het materiaal goed schoonmaakt en niemand direct jou zweet aanraakt, waarom kan het dan niet?

2 likes

Ik las in t NOS artikel dat max 40% van de zitplaatsen bezet mag zijn. Dus denk dat vitale beroepen voorrang hebben in deze.

2 likes

Het is vooral mijn eigen gevoel denk ik? De afgelopen tijd ben ik het huis bijna niet uit geweest. Volgende week gaan mijn kinderen weer naar school en gaat mijn werk weer helemaal open (kinderopvang). Dus dan zijn er veel contacten die er weken niet waren, wat soort gek aanvoelt? Fijn dat het kan, maar ook spannend ofzo? Dus nu er nog meer versoepelingen komen verbaast het me hoeveel mensen er dan binnen korte tijd weer de deur uitgaan, mensen ontmoeten, contacten die er zullen zijn.

2 likes

Hahaha waarom moet je aan mij denken :eyes: ik word daar helemaal niet bien van

1 like

Het is natuurlijk ook allemaal onder voorbehoud het kan zo weer worden teruggedraaid/niet doorgaan.

Ja denk dat dat gevoel ook komt omdat er nu voor alles concrete data staan terwijl sommige natuurlijk pas over 2 maanden of zelfs september zijn. Kan natuurlijk nog een hoop veranderen.

Ik vraag me ook af hoe zweet het besmettingsgevaar vergroot? Is hier een logische samenhang die ik niet zie :sweat_smile: :sweat_drops:

2 likes

Ik ben even in de war, is er nou een persconferentie vanavond? Hoe laat dan? Ik kan het nergens vinden. Dacht ook dat het volgende week pas was

Er zitten ook positieve kanten aan:

4 likes

19.00!

En het kwam gisteren idd een beetje uit de lucht vallen.

1 like

Ja vanavond 19.00

1 like

Ja ik had gisteren andere gekocht inderdaad. Die zijn wasbaar, dat zie ik bij deze niet staan?