Coronavirus #4

Ik denk dat ik toch maar eens de naaimachine ga pakken om wat mondkapjes in leuke stofjes te gaan maken. Paar weken geleden lachte ik mijn moeder nog uit omdat ze die dingen ging maken en nu dit…

3 likes

Sorry even een persoonlijke rant, maar dit nieuws komt me even rauw op mijn dak. Volgende week moet ik als leerkracht weer 5 dagen in de week op en neer met de bus. Ik voelde me hier sowieso al niet echt prettig bij en nu al helemaal niet meer. Straks zitten die bussen weer bomvol en moet ik grote bedragen voor maskers neer gaan leggen wat ik op dit moment helemaal niet heb??? Ik voel me gelijk zo onveilig en ik ben nog niet eens begonnen. Bah.

8 likes

Vind het wel gek dat ze zeggen vakantieparken mogen weer open vanaf 1 juli. Heel veel zijn de hele tijd nog open gebleven.

In Duitsland mag dit weekend de horeca alweer open trouwens. Ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen.

@Amoruccio geen excuses voor aanbieden hoor, ik snap je helemaal. Zou me daar ook niet prettig bij voelen.

Thuiswerken blijft waarschijnlijk nog de norm tot eind vh jaar volgens een van die bronnen dus denk niet dat het ov gelijk weer ramvol zit hoor. En hoorde ook dat er vanaf 1 juni weer normale dienstregeling gereden gaat worden dus dat zorgt ook weer voor veel meer ruimte. Maar ik snap helemaal dat je je niet prettig voelt bij het idee. Hopelijk valt het mee qua drukte.

3 likes

Ik snap je helemaal. De keren dat ik naar mijn werk moest was het al best vol in de bus/metro en ik vrees dat het na 11 mei weer drukker wordt.

Misschien zeg ik iets heel geks hoor maar zou je eventueel bij je werkgever dit kunnen aankaarten en dat zij dan voor jou en je collega’s die met het ov moeten dit kunnen inslaan? En volgens mij gaat het om niet medische mondkapjes dus misschien betekent dit dan ook dat bijvoorbeeld een sjaal mag.

1 like

ja dit is inderdaad een optie, dankje!
Ik weet dat ik ook echt gewoon eerst vanavond af moet wachten enzo. Maar krijg dan gelijk weer berichtjes van familie ja je moet mondmaskers gaan dragen!! Hier een betrouwbare link, 60 euro!!
Dan slaat de paniek bij mij al aan hoor, vooral omdat ik deze maand al amper rond kan komen.

Ik ben nu op zoek naar nog wel redelijk goede, wasbare mondkapjes dus als iemand tips heeft zou ik dat graag horen!

1 like

Jow, ik wil graag in tijgerprint en geen roze want dat vloekt bij mijn haar :grin:

hier ook haha en dan denk ik jaaa tuuurlijk want 1 juni kunnen we ook echt massaal met zn allen terecht op het terras natuurlijk.

2 likes

Oh pff dat is wel echt heel vervelend van je familie ja. Snap dat je dan in paniek raakt!

ik ben zo benieuwd hoe ze dat gaan handhaven op een terras. succes met al die lallende mensen.

ik ben wel heel blij met de restaurants, daar heb ik echt wel weer zin in.

1 like

Sorry voor dit non-issue en ja er zijn ergere problemen, maar ik zou het echt heeeeel kut vinden als sportscholen pas op 1 september open gaan… Het aantal mensen is echt prima te reguleren en ook het schoonmaken van de toestellen lijkt me niet ingewikkelder dan in de supermarkt? :frowning:

12 likes

ja geen idee, paar dixies naast het terras? :joy:

1 like

Ik las ook ergens musea met maximaal 30 mensen. Maar dat lijkt me toch een beetje aan de grootte van het museum afhangen. Al die ik het wel zitten, heb ik bijvoorbeeld het Rijksmuseum bijna helemaal voor mezelf :star_struck:

11 likes

Persoonlijk heb ik niet eens het gevoel dat we lang met dit corona gedoe zitten. Heb echt geen behoefde om persee naar allemaal dingen te gaan, alleen de kapper want dat is bijna 2 jaar geleden en net toen ik wou gaan ging
alles dicht😭
Enige wat ik wil is weer met vrienden afspreken en gezellig bij iemand thuis hapje eten en drinken.

1 like

Ik vind het zo’n heftig idee dat die 1,5 meterregel nog echt lang blijft. Als je dat streng opvat is afspreken met vrienden nog steeds super moeilijk. Een vriendin kan bij mij op de bank niet 1,5 meter van me vandaan zitten. Een borrel met collega’s op werk past ook niet op 1,5 meter. Echt zo’n ingrijpende maatregel.

Ik durf er trouwens geld op in te zetten dat Arie Boomsma vanavond of morgen bij op1 of Beau zit om te protesteren voor de sportscholen. Kan toch bijna niet anders met zoveel mensen met sportschool abonnementen dat daar massaal kritiek op komt? Lekker zwetend en dronken met elkaar op een terras, maar in de sportschool op 1,5 meter op schone apparaten…

3 likes

Ik snap niet waarom die nieuwe maatregelen allemaal al bekend zijn gemaakt. Dan staat Markie er vanavond toch voor jan lul?

Edit: of is het gewoon weer gelekt?

Precies hetzelfde hier, was net overgestapt van sportschool, ben misschien net 3 weken geweest en toen moest alles dicht. M’n abonnement loopt tot augustus dus wie weet kom ik er überhaupt niet meer. :sweat_smile: Mijn sportschool is ook heel klein en ik merk aan de mailtjes dat ze het moeilijk hebben, mensen die hun geld via de bank terugboeken etc. Als zij nog tot september dicht moeten dan weet ik niet of ze het wel gaan redden.

Omg ik voel me zo egoïstisch maar wat mooi dat je zegt dat het een adempauze moet komen voor de zorg. Kan me daar ook wel in vinden haha

3 likes

Ja ik dacht ook dat eerst het onderwijs zou gaan, maar eh, nu gaat alles weer vol aan? Althans, zwemlessen sportclubs (voor kinderen), kappers, etc
Dan is er toch niks afgewacht…?

3 likes