Ik moest een recept bij de apotheek ophalen en was een beetje verbaasd over hoe ze alles georganiseerd hebben.
Ze hadden met een soort party lint de balie afgezet (stond letterlijk hoera 50 jaar let’s party op met vlaggetjes haha) en dat dan vastgemaakt aan op elkaar gestapelde kisten en andere kantoor artikelen. Deed me een beetje denken aan hoe ik als kind tenten bouwde in de woonkamer en daar het hele interieur voor gebruikte.
En toen zei die vrouw dat ze mijn recept niet aan mocht pakken. Dus ik vragen hoe ze het dan wilde doen. Uiteindelijk moest ik het dan toch maar aangeven. Toen moest ik buiten wachten maar ze moest nog 3 keer wat vragen dus ze moest telkens door al die mensen heen naar buiten lopen. Duurde zeker een kwartier, ondertussen stond de hele stoep al vol met andere wachtende mensen, terwijl er ook gewoon voetgangers langs moesten.
Het voelde een beetje alsof ze vanmorgen hadden gehoord wat social distancing is en even snel wat hadden geïmproviseerd. Ze riep ook de hele tijd ‘afstand!!!’ tegen iedereen als ze weer die hele apotheek door naar buiten moest lopen.
Was echt een beetje gek. Zeker omdat je op zo’n plek verwacht dat ze deze shit wel op orde hebben.