Coronavirus #4

Ik moest een recept bij de apotheek ophalen en was een beetje verbaasd over hoe ze alles georganiseerd hebben.
Ze hadden met een soort party lint de balie afgezet (stond letterlijk hoera 50 jaar let’s party op met vlaggetjes haha) en dat dan vastgemaakt aan op elkaar gestapelde kisten en andere kantoor artikelen. Deed me een beetje denken aan hoe ik als kind tenten bouwde in de woonkamer en daar het hele interieur voor gebruikte.

En toen zei die vrouw dat ze mijn recept niet aan mocht pakken. Dus ik vragen hoe ze het dan wilde doen. Uiteindelijk moest ik het dan toch maar aangeven. Toen moest ik buiten wachten maar ze moest nog 3 keer wat vragen dus ze moest telkens door al die mensen heen naar buiten lopen. Duurde zeker een kwartier, ondertussen stond de hele stoep al vol met andere wachtende mensen, terwijl er ook gewoon voetgangers langs moesten.
Het voelde een beetje alsof ze vanmorgen hadden gehoord wat social distancing is en even snel wat hadden geïmproviseerd. Ze riep ook de hele tijd ‘afstand!!!’ tegen iedereen als ze weer die hele apotheek door naar buiten moest lopen.
Was echt een beetje gek. Zeker omdat je op zo’n plek verwacht dat ze deze shit wel op orde hebben.

25 likes

haha wtf

14 likes

Ik wil dit copypasten en naar iedereen in mijn omgeving sturen die tegen me zegt dat we best dit of dat kunnen doen omdat ‘de mensen die nu dood gaan anders toch wel dood waren gegaan binnen nu en een tijdje’.
(Maar zal t netjes in mijn eigen woorden zeggen haha.)

@Whitecactus
Ik zie mijn ouders juist niet omdat ik ook boodschappen doe en zij ook. Als ik in de supermarkt in contact kom met mensen en ik vervolgens naar mijn moeder ga, komt zij indirect ook met die mensen in contact. Je moet niet denken dat omdat het een kan, het ander ook kan. Omdat het een kan loop je juist meer risico met het ander. Ik vind het een beetje ‘shamen’ wat je doet. Niemand laat voor zijn lol zijn ouders alleen.

6 likes

Zwemmen? Verspreid het niet relatief makkelijk via het water dan?

3 likes

bij mijn apotheek hebben ze het ook een beetje klungelig allemaal.

Ze hebben twee ingangen dus ik dacht laat ik de ingang pakken direct naar de apotheek ipv de ingang die ook voor de huisartsenpraktijk is. Maar die hadden ze dicht gedaan.
En binnen moet je eerst helemaal naar voren lopen om een nummertje te trekken (in plaats van dat ze die paal even bij de ingang zetten, hij staat geloof ik los).
Nu stond iedereen netjes op 1,5 m te wachten in gangpaden, maar als je weg wil staat er allemaal mensen in het gangpad. Dus iedereen langzaam een voor een achteruit die rij vrijmaken :sweat_smile:

Als ze gewoon een IN en een UIT pad maken dan los je dat zo op?? Net als een ingang voor erin en eentje voor eruit? je kan met niet vertellen dat ze niet niet aan gedacht hebben, maar misschien is het lastiger dan ik denk

Ik zag het ook ja.
Misschien alleen voor zwemlessen etc, kan me voorstellen dat dat wel wat noodzakelijker is (met zomer opkomst ook, en vooruitzicht dat de stranden/campings misschien toch wel open zijn in augustus).
En het zijn kinderen: dus geen risico (lijkt het).

Ben benieuwd of de gymzalen ook open gaan. We zijn als binnensportvereniging aan het proberen na de meivakantie buiten op te starten met de jeugd, maar is echt dramatisch qua ruimte en voorzieningen

Dit was natuurlijk niet mijn bedoeling. Ik wil helemaal niemand shamen. En ook niet dat mensen geshamed worden als ze wel naar hun ouders gaan en zich aan de rivm regels houden.

1 like

ik zie mijn ouders niet omdat ze dat zelf niet willen. Ze wonen in een rustig gebied en kunnen dus heel makkelijk afstand houden, ook in de supermarkt e.d. Ik woon in een grote stad en ze zien mij daarom een beetje als een wandelende coronabom. Hun kinderen die in de buurt wonen zien ze wel buiten in de tuin, dan zitten ze aan aparte tafels. Mijn broer heeft grote kinderen, die snappen wel dat ze afstand moeten houden. Maar mijn zus heeft kleine kinderen, dus die kan ze niet meenemen naar mijn ouders, waardoor ze hen ook minder vaak ziet.

Eens, van mij hoeft het ook niet als er zo krampachtig wordt gedaan. Zit ik liever in mijn eigen tuin met zelfgemaakte cocktails en lekkere borrelhapjes. Scheelt nog een hoop geld ook.

1 like

NOS is al met een artikel gekomen waar alles instaat over vanavond. Zal niks spoilen, haha

2 likes

Aah ik zie het ja.
Wel jammer dat het originele advies van het OMT niet uitgelekt is, zoals vorige keer haha. Dat is gewoon heel duidelijk :see_no_evil::yellow_heart:

Ik vind die regel over het bezoek van max. 4 personen best confronterend. Ik val daar nl. sowieso buiten, ik ken niemand bij wie ik tot die 4 personen zal horen. Vrienden zullen familie wel voor nemen en ik heb geen familie waar ik (goed) contact mee heb. Normaal heb ik hier geen problemen mee, want ik ben erg op mezelf en ik heb meer dan genoeg vrienden en sociale interactie. Ik ben heel gelukkig met mijn single, onafhankelijk leven, maar door die hele lockdown heb ik sowieso af en toe momenten waarop ik me afvraag of ik ook niet gewoon het standaard plaatje van partner en kinderen moet volgen en het idee van een gezin romantiseer.

(Nog los van het feit dat ik in het buitenland woon, dus het is sowieso niet eens mogelijk, zelfs al had ik mensen waar ik naartoe kon :roll_eyes:.)

2 likes

Sorry ik moest idd iemand anders hebben :joy:

1 like

Nou precies! Net zo gezellig en niet krampachtig

Dit!

Ik ben echt verbaasd met de waarschijnlijke nieuwe regels, ik had niet verwacht dat zo snel van alles weer mocht. Had eigk gedacht dat ze eerst die proef vh onderwijs af zouden wachten.

16 likes

Hè, wat een nare situatie :pensive: helemaal op zo’n lange afstand. Hopelijk knapt ze snel weer op. Kunnen jullie wel gemakkelijk contact houden?

1 like

Best jammer eigenlijk, is toch leuker als het nog een soort van “verrassing” blijft en niet gespoilerd wordt :zipper_mouth_face:. Nu is de persco vooral nog om de (waarschijnlijk weer herhaalde) vragen van journalisten te beantwoorden.

(En oke bzv viel zondag wat tegen qua vermaak, moet toch iets hebben als hoogtepunt van de week :sweat_smile:)

4 likes

Ik vind die versoepeling zo dubbel, het voelt echt heel vreemd.
En ik vind mijn verleden-zelf ook zo raar. De weken voor het thuisblijven, ik was gewoon overal. En nu is er versoepeling, toch een beetje waar je op wacht en naar uitkijkt en denk ik: oef ik weet het niet. Denk dat ik afwacht. Terwijl er tussen die twee tijden geen verschil zit, alleen het donkere besef dat dat klotevirus zo hard toeslaat (dat dat concreet is geworden, want eerlijk wist je dat in januari al dat het erg was?)

7 likes

Steeds als ik lees dat er wordt nagedacht over het verplicht stellen van mondkapjes (in het ov bijvoorbeeld), dan vraag ik me af hoe je daaraan moet komen. In winkels heb ik ze nog nergens gezien? Nu kom ik ook alleen maar in supermarkten, maar goed