Coronavirus #4

Hahahaha ik denk dat ik maar even leuke stof moet gaan zoeken :sweat_smile::rofl:

Vallen de straatcasanova’s ook onder de versoepelingen? Vandaag werd ik voor het eerst weer aangesproken door zo’n gozertje wat de hele dag op straat hangt meisjes aan te spreken. Hij hield wel netjes 1,5 meter afstand, wat het geheel op de een of andere manier nog meer awkward maakte dan wanneer ze naast je komen lopen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Ik ben heel benieuwd wat e gaan doen met de scholen. 11 mei half open, maar 1 juni dan volledig open? Alles wat open gaat is heel fijn natuurlijk, maar ik hoop niet dat de scholen hierdoor vergeten worden :see_no_evil: en alle zorg (reguliere en corona zorg) ook niet worden vergeten uiteraard!

Heeft iemand enige idee wat de gedachte erachter is dat de kinderen maar met halve klassen naar school mogen?
Bij sportverenigingen zijn zulke regels namelijk niet gegeven. Kinderen tot 12 mogen buiten sporten in groepen die groter zullen zijn dan sommige halve schoolklassen en ze mogen lichamelijk contact hebben, wat ze op school over het algemeen niet hebben. Wat is de logica daarachter?

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de now als evenementen tot een januari niet door kunnen gaan

Ik denk dat het voor docenten makkelijker is om afstand te bewaren, omdat zij wel vatbaar zijn. Maar weet niet goed in hoeverre kinderen volwassenen kunnen besmetten

1 like

Volgens mij omdat de leerkracht afstand moet bewaren (net zoals de sportleraar, die buiten is dus meer ruimte heeft), toen ik een klas van 25 had kon ik die afstand enkel bewaren door vooraan te blijven staan, dus met de helft is dat beter te doen. Mja das dus maar eventjes

1 like

Onder de openingspost bovenaan de samenvatting staat ie

1 like

Maar in dat nieuwe ding, wat uitgelekt is, staat weer “sporten in groepen van Max 10”. Terwijl dat volgens mij eerst niet was? Of zou dat dan alleen voor 12+ gelden…?

ja dit houden we er gewoon in toch? vooral de eerste week van januari.

1 like

Dat heb ik niet gezien. Ik denk dat dat voor volwassenen is, want eerder was dat niet voor tot 12 en ook niet voor 13-18, volgens de protocollen.

1 like

Appreciate Hugo!

4 likes

Ik vind die mondkapjes in de trein regel zo gekkig. Zo van jaa we hebben al een half jaar het virus maar doe maar vanaf 1 juni zon kapje op. Helpt verder helemaal niet tegen het virus mja we motten wat he.

11 likes

Ben behoorlijk flabbergasted.

1 like

Soms wachten ze geen 2 weken Dan wel incubatietijd met opschalen. Ben benieuwd.

Maar ik vind de regel van max 40% capaciteit in de trein dan zo gek. Als we toch mondkapjes op moeten, ben ik benieuwd waarom er maar zo’n laag percentage stoelen beschikbaar komt

Ja dit zorgt op mijn afdeling bij minstens 3 clienten echt voor grote innerlijke onrust :flushed: en voor ons als personeel grote druk omdat wij dus nu rollers staan in te draaien en staan te verven

4 likes

Haha ja dit zei hij ook vrijwel precies zo. Oké dan. Je geeft alvast aan dat dit een kut idee is maar laten we het toch doen.

4 likes

Dit vraag ik me dus ook af, maar in de zorg gebruiken ze toch hele andere speciale mondkapjes?

Is er iets gezegd over hoe ze dit gaan regelen? Of moeten we op de intelligentie van werkgevers/werknemers rekenen wat dat betreft?