Coronavirus #4

Ja toch😂
Ik hoop dat 1 juni het volledig open mag, dat we samen het jaar kunnen afsluiten en kinderen al hun vriendjes weer kunnen zien

1 like

Zit er geen maximum aan hoeveel mensen op een terras mogen?

1 like

Basisregels voor iedereen

De absolute randvoorwaarde is dat we de controle die we sinds maart hebben bereikt, in deze nieuwe fase weten te verankeren. Dit lukt alleen met de volgende basisregels die voor iedereen blijven gelden: vermijd drukte en groepen van meer dan 10 personen, werk vanuit huis als dat kan, houd 1,5 meter afstand, blijf altijd thuis bij klachten en ontwikkel je benauwdheid en/of koorts dan blijven ook gezinsleden thuis. En natuurlijk: handen wassen, hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog, papieren zakdoekjes gebruiken en meteen weggooien. Ben je 70 jaar of ouder, of heb je kwetsbare gezondheid, wees dan extra voorzichtig.

Weet alleen niet of daar perse mee wordt bedoeld dat je met 10 man thuis moet afspreken of dat ze in het openbaar bedoelen.

Ik zou zo graag met vrienden afspreken, maar dat is met 1,5 meter toch ook niet haalbaar. In een normale woonkamer kan je toch niet met meer dan 4/5 mensen op 1,5 meter zitten. Aan een keukentafel een spelletje spelen is ook moeilijk op 1,5 meter. Geen enkel uitzicht wanneer zulke dingen weer mogen, stemt me echt treurig.

En lekker beslagen bril. Joepie, nu al zin in

3 likes

Er is geen bedrijf verantwoordelijk voor de straat, want daar gaat de gemeente over.
Als een klant van een winkel/concertzaal/bios/theater etc klaagt bij de gemeente/politie over dat er geen afstand wordt gehouden, wordt deze echt wel gesloten of krijgt een boete o.i.d. dan ga je als bedrijf wel maatregelen treffen.

Een supermarkt is wat lullig om te sluiten, omdat daar levensbehoeftes worden verkocht. Maar bijvoorbeeld de Haagse Markt hebben ze ook gesloten om pas weer te heropenen nadat er voldoende maatregelen waren genomen.

1 like

Mijn hart gaat uit naar de mannen wiens vriendin hun haar deze week nog verpest hebben.

36 likes

Ja ik hoop het ook! Vind de helft van mijn groep maar niks… Maar ik heb goede hoop!

1 like

Ik hoop zó dat als een gym/box aan kan tonen dat ze een goed plan hebben om het veilig te regelen dat ze dan wel eerder open mogen. De eigenaren van mn box blijven zo positief en enthousiast met nieuwe wods/podcasts/pubquizen/… en hebben al een heel plan van aanpak liggen. Zou zo treurig zijn als dat allemaal voor niks blijkt :frowning:

2 likes

Ik baal ook misschien wel het meest van de 1.5 meter regel. Snap dat het belangrijk is hoor, maar zou zo graag weer eens onbezorgd bbqen met een paar vrienden, knuffelen met m’n nichtje, bij m’n ouders willen eten zonder de hele tijd krampachtig anderhalve meter afstand te houden. Heb daar meer behoefte aan dan weer naar de sportschool of naar het terras.

7 likes

En @Bourbon Punt hierin is natuurlijk dat op een terras 1,5 meter afstand gehouden kan (en moet) worden en dat gaat niet als je 30 kinderen in een klaslokaal zet.

1 like

Bij ons hadden ze oook al van alles aangeschaft en gemaakt en geregeld. Alles stond al helemaal klaar.

Nu zijn ze een buitenlocatie aan het regelen dus we mogen vanaf volgende week weer :clap:t3:

1 like

Staat nu op NOS

Die 10 gaat neem ik aan over buiten en vooral voor bijv samenkomsten als begrafenissen en bruiloften etc. Maar weet eigenlijk niet hoe het zit qua aanpassing met die noodverordeningen over groepen buiten want dat verschilt per gemeente soms. Dus daar mag misschien nog steeds niet meer dan 2 (weet ik niet hoor)

5 likes

Ik hoop zoooo dat ze dat bij mij ook gaan doen, dan ga ik zelfs als het regent wel trainen. Heel hard duimen!

Wat voor immense tafels moeten dat zijn 1,5 meter breed en 7,5 meter lang?

15 likes

De basis blijft nog steeds 1,5 m afstand toch @anon69899736 dus het is niet zo dat je lekker hutjemutje met je vrienden wel op het terras mag gaan zitten.

1 like

Kut kut kut

Het zou eigenlijk wel fijn zijn geweest als ze vanuit de overheid meer sturing zouden geven aan wie wel en niet thuis hoeven werken. Dus bijvoorbeeld essentiele beroepen niet meer etc. Ik vermoed dat werkgevers nu toch verwachten dat veel mensen weer op het werk komen, waardoor weer druk op ov. Heb het idee dat het juist dan allemaal veel frustrerender wordt dan nu, die tussensituatie waarbij meer mensen naar buiten maar wel proberen 1.5 meter aanhouden.

Pfff inderdaad ik heb hier ook behoefte aan

Ze kunnen met je ID toch opzoeken waar je woont? Dat kunnen agenten zien neem ik aan, zie ik hier gebeuren, iedereen in groepen van 3 (dicht op elkaar dus zonder die 1.5 m) werd aangesproken op Koningsdag