Coronavirus #4

Nouja die regel was er altijd al, lijkt me dat je met een beetje logisch redeneren er wel vanuit kunt gaan dat als je een groep van 10 man van ong. dezelfde leeftijd aan een tafel ziet dat de kans dat dat allemaal tot hetzelfde huishouden behoort nihil is :stuck_out_tongue:

Ja en Tim den Besten op zijn story, hoewel zij volgens mij ook tering veel herrie aan het maken waren na 0:00

Maar de regel is toch nog steeds thuiswerken als het kan. Dus voor iedereen die bij een kantoor werkt etc blijft dat dan toch hetzelfde.

1 like

Ze kunnen ook lang niet zoveel mensen kwijt in de salon natuurlijk met 1,5 meter afstand, dus het zal idd snel vol zitten
 Ik stel het ook nog maar even uit haha

Klopt maar is wel lastig voor mensen die deels kantoor deels client contact hebben. Ik heb nu alleen telefonische afspraken maar volgens mij wil de werkgever (en vooral mijn boomercollega’s) zo snel mogelijk weer realtime clientcontact

Ik snap niet waarom ze bij restaurants hebben gezegd Max 30, en niet zoals bij dr winkels “Max x aantal personen op x oppervlak”, want in sommige restaurants kan je misschien met 10, en dan is het vol (doordat je ook 1.5m moet houden), en in anderen past 50 makkelijk (met 1.5m)

15 likes

Maar alleen terrassen gaan open toch? Dus volgens mij mag je alsnog niet naar binnen in een café/restaurant

Bij mijn man van dr week in een vergadering / team meeting oid:
“Afgelopen week waren er telkens 6-7 mensen op kantoor, dat is prima. Het is natuurlijk wel gezellig als ook die-die-die-en-die ook een keer komen.”
Gezellig ?! :joy:

Mijn man is 0x geweest en werd daar beetje op aangesproken, maar hij heeft gewoon de volledige zolder etage als kantoor ingericht nu. Inclusief dubbele schermen en alles geregeld, dus waarom zou je dan?! Who cares about “GEZELLIGHEID” op kantoor in deze tijd 

5 likes

Sorry maar ik vind nederland echt niet inteligent genoeg voor deze maatregelen.
Ik moet nu al uitkijken in de supermarkt dat mensen niet tegen me aan gaan rijden

Ik denk dat 70% binnenkort weer gezellig overal naar toe gaat wanr ja Rutte zei dat het mocht

44 likes

Precies dit, hij schat de bevolking te hoog in
Edit : niet alleen hijzelf natuurlijk

3 likes

Volgens de meeste veiligheidsregio’s zijn studentenhuizen geen gezamenlijke huishouding voor zover ik weet en geldt die 1,5 m wel, zeker buitenshuis. Maar goed Markie deed ook weer een nadrukkelijk beroep op eigen verantwoordelijkheid dus hopelijk gaat gewoon niet iedereen met 10 man naar buiten rennen (zou ik sowieso niet doen zolang er nog geen duidelijkheid is vanuit de veiligheidsregio’s trouwens tenzij je een strafblad aan je broek wil). Maar aan de vaagheid die nu alweer blijkt zal dat lastig worden haha.

@June jawel vanaf 1 juni ook

4 likes

Ik zie ook al die mensen voor me die de hele dag op het terras gaan zitten en dan geen plaats maken voor andere mensen.

6 likes

Handdoekje laten liggen om je terrasstoel te claimen :stuck_out_tongue:

9 likes

Kleine terrassen gaan het worden. Alhoewel het wel z’n voordeel heeft want normaal zit je opgepropt op elkaar

Lijkt mij dat ze al die maatregelen voor het openen van terrassen en restaurants etc. nog wel wat concreter hebben uitgewerkt/gaan uitwerken.

1 like

En ondanks dat gaat het toch de goede kant op!

Ik denk dat ze rekening houden met de realiteit in deze plannen hoor. En ze laten zich voorlichten door deskundigen en geleerden en allerlei slimme mensen, die hebben ook echt door wat er speelt in de samenleving.

4 likes

Of zou je dan een omgedraaide timer krijgen. Zo een die aangeeft of je tafeltje vrij is weet je wel. Maar dan met een pieper die aangeeft als je nog 2min hebt voor je weg moet wezen :joy:

1 drankje = 10min. Timen vanaf serveren
1 drankje + tapas koud = 15min
1 drankje + tapas warm = 20min (want dat moet afkoeluhhh)
En als je dan gaat dineren en je besteld een salade moet je eerder oprotten dan met heet stoofpotje :ok_hand:t2:

6 likes

Ja, maar ik denk dat dit in de praktijk er toe leidt dat allerlei werkgevers hun werk belangrijk genoeg vinden om weer mensen te laten komen.

6 likes

Ik ga vast reserveren in de kroeg.

9 likes

En een mooie herinnering van een etentje buiten de deur :yum: