Coronavirus #4

Uhu, dat was de uitleg die we kregen idd.
Maarrrr nu zijn de bonden vrij verontwaardigd, dat de zwembaden wel open mogen. Waar ook gezweet en gesport zal worden nee mm ik aan? Althans, ik vind baantjes zwemmen heeeel zwaar haha. Ben er te pussy voor :joy:

En dat buiten zweten op 1.5m afstand wel mag, maar binnen op 8-10m afstand niet. Dat er nu tieners (9-15) zijn die normaal 30-40u trainen (de net niet top atleten, dus vallen niet onder die top sport regeling), nu dat niet mogen… en de bond zich afvraagt: halen ze die 6-7mnd achterstand ooit nog in in hun carriĆØre …?

Wij vallen als club onder de grotere bond. En krijgen echt niks teruggekoppeld over het waarom… helaas. Dus ik betwijfel (als ik de boze artikelen zie) of zij dat wel krijgen :frowning:

1 like

Aah, dank je! Ja, daar heb je helemaal gelijk in. 't Momentje is alweer gepasseerd gelukkig. Het is ook niet zo dat ik moeite heb met de lockdown, ik vind het wel prima in m’n eentje, maar het is wel een periode waarin mijn gevoelens wat intenser zijn en meer schommelen. Dat zal wel voor iedereen gelden.

@tuula Ja, 4 personen is sowieso wel een bewuste keuze, maar ik vind het ook heel onduidelijk geformuleerd. Het zal binnen families ook wel hier en daar tot discussies leiden :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Vind dit wel een reƫel antwoord hoor :wink:

3 likes

Hoewel ik je frustratie snap vind ik je verwoording niet erg empathisch. Bij veel mensen staat de wetenschap ver van ze af en daarom zijn ze veel gevoeliger voor meningen en gedrag uit hun omgeving. Ik denk dat het niet gaat helpen om dan te roepen dat er meer doden gaan vallen omdat zij zich niet laten vaccineren. Wellicht is het nuttiger om over manieren na te denken hoe we deze groepen beter kunnen informeren, in begrijpbare taal, en ze zo gerust te stellen.

8 likes

Oh, nee ik denk niet dat er ā€œin onze takā€ nu stiekem gesport gaat worden. Maar, een uitleg zou denk ik zoveel frustratie wegnemen :slight_smile:

1 like

Gaan de gymlessen wel door? Gym is les, logisch dat die doorgaan nu de scholen opengaan, maar ik lees alleen dat sporten in de buitenlucht mag/mocht. Maar nu gaan de zwemlessen en badmintontrainingen in sporthallen ook door dus… Ik snap er niks meer van.

Huh? Volgens mij mag geen enkele binnensport BINNEN starten toch?

Ik naam aan de gymles ook niet dan haha. Hier houdt de gemeente iig de gymzaal dicht…

Ja ik snap het ook niet, maar zwembaden gaan open en badmintontrainingen worden weer hervat tot 18 jaar. Op rijksoverheid staat wel duidelijk vermeld dat sporthallen en indoor sportaccomodaties gesloten blijven.

1 like

Knuffel :heart::heart: en fijn dat je vanmiddag je vader weer ziet <3

1 like

Gymlessen gaan bij ons op school gewoon door. Binnen in de gymzaal. Deze kinderen zitten de hele dag al in een klas, dus gymzaal moet kunnen dan. Omkleden in de klas en na iedere gymles worden de spullen schoongrmaakt (ik zou alleen niet weten door wie, want ik ben na de les met mijn kinderen naar de klas toe) :thinking:

1 like

Waar staat dat badmintonverenigingen binnen mogen trainen met jeugdleden?

@Lentex Wat bijzonder dat scholen kinderen wel binnen mogen laten sporten, maar sportverenigingen nog tot 1 september naar buiten moeten

2 likes

Hmm bij ons morgen we dus niet gymmen. Ik denk dat het per bestuur anders is.

2 likes

Mijn sport seizoen binnen start normaal in september. Ik hoop echt dat er geen moeilijkheden zijn met de versoepelingen.
Mijn seizoen was al eerder klaar en wil heel graag op tijd starten.

Ik begrijp heel goed als het niet kan, maar ik hoop het wel.

Zijn er mensen die geloven dat de 1.5m regel werkt. Want ik zie eigenlijk weinig mensen dit echt doen en vooral nu het druk buiten is. Moest vandaag ff de metro gebruiken maar man was zo veel drukker dan eerst, afstand lukt nu echt niet meer.

2 likes

Ja bizar… zal zo zijn dat deze kinderen toch bij elkaar in de klas zitten e hele dag en ze bij sporten met verschillende klassen/scholen zitten en ze verspreiding tegengaan?

Ik weet t ook niet, raar wel hoor dit

1 like

Ja, wij gaan ook niet gymmen… snap dat ook niet echt.

1 like

Jup. Het wedstrijd seizoen is ze al afgenomen en nu ā€œditā€ ook.
Ze smachten naar bepaalde duidelijkheid over het waarom.

Hier doet de gemeente ook nog eens ONWIJS moeilijk over het buiten aanbod organiseren… heel jammer

Wij gymmen ook niet. Sowieso niet binnen, ze zeggen: dan kun je buiten wel met ze gymmen. Ik ga eerst maar eens de musical met ze opzetten.

1 like

Aaah heb je groep 8? Lijkt me HEEL fijn dat ze toch nog afscheid kunnen nemen zo van school :slight_smile:

1 like

Naar mijn idee nergens. Moet haast wel een foutje zijn, denk ik. Arme kinderen, zijn te vroeg gaan juichen. Of de sportvereniging bedoelt buiten, want ze kunnen de netten wel buiten plaatsen geloof ik. Misschien hebben de oudershet verkeerd begrepen. Blijf het wel gek vinden van de zwembaden.

3 likes