@Drawster Goed dat je het gezegd hebt hoor, wat een verdrietige situatie zit je al in en dan ook nog even zo’n opmerking, met recht een lul. Fijn dat je weer langsmag! Veel plezier.
Wij gymmen dus wel…
Wat een goed idee! Hahaha
Yep. Hele uitdaging gaat t worden haha.
Pff ik word zo moe van elke brancheorganisatie die gaat zeiken om weer open te gaan en dat het allemaal niet snel genoeg gaat. Nu weer de campings. (ik begrijp uiteraard dat het oneerlijk kan voelen als communicatie niet duidelijk is etc.) Maar zitten toch nog steeds in een crisis, er moeten keuzes gemaakt worden en ja daar zullen mensen en branches de dupe van worden wat vet kut is. Maar wat willen ze dan dat het kabinet hier aan doet? Er is toch simpelweg geen gemakkelijke oplossing, aan elke beslissing kleven nadelen.
Briljant! Ik ga dit sowieso ook doen
Een vriendin werkt bij een kapsalon waar ze nu zeggen: jullie hebben vrij gehad in coronatijd dus die dagen gaan jullie inhalen. Maandagen extra werken, zondag hele dagen ipv half en dan zou ze zaterdag wel vrij krijgen. Oh nee, oeps, per ongeluk ook zaterdag vol geboekt. Zonder extra salaris dus.
Maar, ze hebben als het goed is toch via een regeling loonkosten vergoed gekregen tot een bepaald percentage? Gebeurt dit bij anderen ook?
( @Rozecoupeschaar is het ok dat ik jou tag? Weet jij dat misschien?)
Ook genoeg mensen die geen griepprik willen. Mensen die in ht ziekenhuis werken mogen die ook krijgen. Maar echt veeeeel die dat niet doen… Dus ben wel benieuwd of ze de toekomstige corona prik wel willen hebben …
Ons bedrijf, geen kappers, kon voor 90% van de loonkosten max. laten vergoeden.
En moet je dan je dagen evengoed inhalen?
als het gaat om vakantie uren die van de medewerker zijn mag dit niet. Daarvoor moet officieel de medewerker een verzoek voor indienen.
Ik bedenk me dat wij eigenlijk een heel slecht voorbeeld zijn. In de basis is de regel dat je je personeel gewoon moet doorbetalen voor de uren die zij normaal zouden maken; inhalen buiten normale werktijden hoort daar niet bij, tenzij anders afgesproken.
Als ik erover nadenk is het bij ons eigenlijk ook niet heel fair gegaan. Zonder zoveel woorden zijn mensen ‘geadviseerd’ vakantie-uren op te nemen als ze niet genoeg thuiswerk hadden.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Wij zijn ook gewoon normaal uitbetaald en ik geloof dat de eigenaresse de loonkosten 90% vergoed kreeg. Ik ga wel extra uren maken komende weken maar ik krijg die gewoon normaal uitbetaald. Dus de situatie waar je vriendin in zit is niet herkenbaar gelukkig. Lijkt me eerlijk gezegd geen normale gang van zaken. Wij hebben wel wat dingetjes gedaan de afgelopen weken dat scheelt misschien. (Grote schoonmaak, naar de salon om verf te verkopen, bedankjes voor klanten gemaakt, acties bedacht voor als we weer open mochten, salon helemaal rivm proef gemaakt en noem maar op. Niet genoeg werk voor al mijn uren te maken hoor!)
Ja dat vind ik ook krom. Dit is toch overmacht?
En voor een deel ben je loyaal en wil je best je baas helpen etc. Maar sommige dingen voelen voor mij dan toch krom
Weet er ook te weinig van dus dan is het forum wel interessant om verschillende kanten te horen.
Ja zij ook, filmpjes opgenomen, online trainingen, etc.
Het komt erop neer dat ze blij mag zijn dat ze loon heeft gekregen en ook nog vakantiegeld heeft op mogen bouwen!!! Dus dit moet ze voor het bedrijf over hebben. Heel goed voor jou dat jij gewoon betaald krijgt! Zo hoort het volgens mij ook.
Het erge is dat als 1 er akkoord mee gaat er een soort groepsdruk ontstaat voor de rest.
Overigens is bij mijn man het advies ook geweest dat wanneer je niet aan je werk toe komt door kinderen of er te weinig werk is, men vakantie of onbetaald verlof moest schrijven. Dat was het officiële advies van het Arbo bureau wat ze hadden geraadpleegd …
Wat ik er van heb begrepen is dat je loonkostenvergoeding voor 3 maanden kan krijgen. Hierbij kijken ze naar het totaal. Bij 100% omzetverlies krijg je 90% vergoeding. Wanneer je onder de 100% zit krijg je 40% vergoeding. Nu is bijna elke ondernemer in maart nog open geweest en ook in mei dus weer. Omdat ze naar de drie maanden in totaal kijken krijg je dus maar 40% loonkostenvergoeding want je hebt geen 100% omzetverlies.
Mocht ik het mis hebben corrigeer het dan vooral.
Wat een rare situatie zeg. Kan mij niet voorstellen dat dat zomaar zo mag. Ik zou als ik jouw vriendin was hier achteraan gaan door te bellen met de Anko (nederlandse kappers vereniging.) die kunnen haar hier denk ik wel meer duidelijkheid over geven.
Hier valt het wel mee qua groepsdruk want we zijn een grote organisatie. Probleem is dat we grotendeels op projectbasis werken en dus individueel onze uren moeten bijhouden. Elke week moet je verantwoorden waar je aan gewerkt hebt omdat dat wordt gefactureerd naar (het geld dat ontvangen is via) de opdrachtgever. Super stressvol in zo’n tijd. Als je je uren niet haalt, heb je geen andere keus dan verlof opnemen. Anders kan de week niet afgesloten worden.
Zo denk ik er zeker ook over, maar je wil het eigenlijk niet hoog laten oplopen. Echt heel bijzonder.
Het is ook nog een vet bekende naam, dus dan zou je toch iets meer… netheid verwachten of zo haha