Ik vind het echt heel fijn dat je het “irritant” vaak zegt want zonder een post van jou had ik nooit geweten dat je een strafblad krijgt. Niet dat ik de intentie heb een maatregel te overtreden, maar ben nu wel extra alert want ben voor mijn werk afhankelijk van een VOG en wil niet het risico lopen dat ik gedoe krijg met het vinden van een baan
Geen probleem toch! Juist leuk.
@nonsens
Het is zoals @flwhrs zei echt niet zo dat je kans op een VOG verkeken is hoor als je een strafbeschikking krijg door het overtreden van de coronamaatregelen, maar een aantekening op je strafblad is natuurlijk nooit leuk.
Voorzichtig zijn is natuurlijk altijd goed want die regels zijn er niet voor niets, maar het is nu ook weer niet zo dat de angst voor een strafbeschikking je hele leven moet gaan beïnvloeden. Als het goed is krijg je hem niet wanneer je je netjes aan de regels houdt maar omdat de regels onduidelijk zijn (soms ook voor politie) is het wel goed om te weten wat je moet doen als je hem wel krijgt.
Wtf het is hier echt chaos op de markt. Stervensdruk man wtf. Waaaarom mag dit?!?!
Oh, wat erg. Zijn er helemaal geen maatregelen genomen? Minder kraampjes, afstand tussen kraampjes. Looproutes en zo? Dat lijkt me toch wel een basisvoorwaarde om de markt te heropenen?
Ze hebben op zich wel maatregelen genomen gelukkig, idd een looproute en minder kraampjes, maar het lijkt echt niet genoeg want nu staan mensen dicht op elkaar in de rij om de markt op te mogen 
Nou, denk dat UWV wel een paar extra handen kan gebruiken.
Nee dat is ook waar. Aan de andere kant staat het nog steeds niet lekker als je wel je VOG kan krijgen maar men wel kan zien dat je regels hebt overtreden. In mijn sector is ethisch/verantwoordelijk/goed handelen belangrijk dus ja kan me voorstellen dat je dan je vraagtekens kan zetten
en ik ben ook niet super bang de regels te overtreden en heb de intentie niet, maar omdat de regels inderdaad soms onduidelijk zijn (zeker in deze overgangsfase) ben ik ergens wel ‘bang’ dat ik per ongeluk de fout in ga. Maar goed dan weet ik nu wat ik moet doen 
De winkelstraat in Leiden is afgesloten ivm grote drukte. Pfff. (Zag dit op Facebook terwijl ik in mn eigen tuin lig)
Was gisteren echt al heel erg druk, ik durf me er vandaag ook niet te begeven. Heb wat dingen nodig van de zeeman maar ik ga maandag of dinsdag wel als het rustiger is (hopelijk
)
Ik heb een klacht ingediend bij onze plaatselijke supermarkt vanwege de grote drukte. Er stond op een gegeven moment een rij door de halve winkel en ik was meerdere keren compleet omringd door mensen. Volgens mij zetten ze daar alle winkelwagens gewoon in ipv X aantal wagens per X m2. Ik kon de 1,5 m afstand niet houden, hoe graag ik dat had gewild. Echt belachelijk druk. Dus DAG JUMBO.
Mijn supermarkt is ook aanzienlijk drukker sinds deze week. Wagens zijn niet meer verplicht, een mandje is voldoende. En ze worden niet meer gereinigd bij de ingang.
Dat doet mijn supermarkt ook ineens! Een vrouw zette haar wagentje terug en wilde die schoonmaken en de beveiliger nee hoor hoeft niet. Er kwam ook niemand anders het schoonmaken 
Op je VOG staat niks specifieks, alleen ‘degene die hier over gaat heeft in alle registers gekeken en bepaald dat voor de sector zus-en-zo er geen bezwaren zijn gebleken’. Er staat niet ‘Piet heeft op 12-05-1998 een kind verkracht, maar is niet veroordeeld voor financiële delicten, dus ik denk dat hij op zich wel bij jouw bank kan komen werken’. Dus als het een strafbeschikking in het kader van de Corona-regels niet relevant is krijgt je werkgever dat ook niet te zien.
Oh haha
ik ben ook zo’n unsuccessful adult want ik heb nog nooit een VOG ingezien terwijl ik het dus wel voor alle banen in mijn werkveld nodig heb maar is altijd door stagebedrijf/werkgever zelf gefikst. Nou ja weer wat geleerd 
Joe zit het dan bij een Verklaring Geen Bezwaar? Vgb heb ik namelijk nodig en geen vog.
Zo, ik heb net een mondmasker gemaakt volgens de instructiekaart van de Rijksoverheid. Stof van een katoenen shirt, een koord van een oud oogmasker. Het naaien met de hand kostte mij anderhalf uur. Daarna nog ploeteren om dat koord erdoorheen te krijgen.
Het resultaat vind ik niet mooi. Het lijkt gewoon écht een omgeknoopte onderbroek, al ligt dat misschien ook een beetje aan de lichtgrijze kleur. Daarnaast is hij vrij groot en ruim (mijn hoofd is wel wat smal). Ik raad het af om hieraan te beginnen als je geen naaimachine en mooie stofjes hebt.
Ik heb die zelf nog nooit aangevraagd, maar lees op Wikipedia dat je voor sommige functies een ‘onberispelijk verleden’ moet hebben, maar dat je dan nog wel iets met maximaal 6 maanden cel op je strafblad mag hebben staan. Dan mag een Corona-beschikking vast ook nog wel.
Ik was er vanmorgen om 9.30 en vond het toen al ongemakkelijk. Behoorlijk duidelijk eenrichtingsverkeer aangegeven maar toen al mensen die zich daar (bewust) niet aan hielden en ook echt tussen de kramen doorliepen
Ik vond het goed aangegeven en de kramen zelf deden goed mee maar het publiek helaas niet en vond dat het toezicht (dat er wel was) ook niet genoeg ingreep, ik hoorde ze zeggen “en toch zijn er eigenwijzen die zich er niet aan houden” maar ze deden niks eraan, dus tja
Ik ga er in ieder geval voorlopig niet heen, jammer wel dat dit blijkbaar niet kan
Vind dit wel interessant! Ook dat je van alles herkent in je eigen leven; weekend van 13 maart helemaal lamgeslagen, forum sloeg ook op hol, daarna werd er veel gebeld met vriendinnen, daarna werd het beetje het nieuwe normaal, nieuws werd minder gelezen, nu alle mensen die steeds meer de neiging hebben toch naar buiten te gaan, mensen die willen dat het ‘gedoe’ over is.
(overigens niet dat ik zelf vind dat slachtoffers met naam en toenaam in de krant moeten, dat vond ik bij MH17 juist zo apart, maar misschien hielp/helpt dat familie wel heel erg).