Coronavirus #4

@Qwerty123 Ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Nu is deze markt wel altijd super druk, dus vond het wel verstandig dat ze hem gesloten hadden :sweat_smile: maar zo druk als vandaag is wel enorm opvallend idd. Ik vond het eerlijk gezegd heerlijk rustig zonder die markt haha. Ik vond het wel rot voor alle marktkooplui die nu hun inkomsten moesten missen, maar serieus
 ik snap echt niet wat die mensen bezielt om alsnog naar de markt te gaan als je zo’n mensenmassa ziet? Ik zou echt direct omkeren. Zijn die mensen dan echt zo niet bang om het te krijgen of voelen ze zich dan echt zo onoverwinnelijk? Ik snap het echt niet :sweat_smile:

@Brum Dit is helaas het hele probleem. Op zich lag het niet aan het protocol dat de markt aan hield, maar aan alle eigenwijze mensen. Ik had ook handhavers gezien, maar er stond zo’n ontzettende mensenmassa dat het bijne niet te doen was ook. De anderhalve meter samenleving zou op zich in theorie wel te doen moeten zijn, maar in de praktijk lijkt het gewoon bijna niet te werken. Bij mij op mijn werk hebben we ook echt ontzettend veel voorzorgsmaatregelen genomen, maar nog steeds lezen mensen over de plaatjes heen, gaan ze alsnog langs de plastic gordijnen die duidelijk het gebied dat alleen voor het personeel is afbakenen. Ook gaan ze alsnog met z’n vijven naar binnen terwijl we duidelijk hebben aangegeven dat je max. met twee mensen mag binnenkomen
 Om nog maar niet te spreken over de 1.5 meter regel :sob: Gisteren ging een vent lettelijk tegen mijn collega aan rijden om langs hem te gaan terwijl hij ook gewoon makkelijk opzij had kunnen gaan. Wat is er mis met sommige mensen?

1 like

Daar zou ik lekker een klacht over indienen bij het hoofdkantoor. Ze zijn namelijk nog verplicht dit te doen.

Ik werk zelf bij een grote retailer en bij ons waren er ook filialen die de regels toch plots anders interpreteerden en die worden daar wel echt op aangesproken.

Ik denk dat hier ook meespeelt dat de markt over het algemeen een stuk goedkoper is.
Ik merk het ook enorm in onze portemonnee nu we niet meer naar de markt gaan, en wij kunnen dat prima veroorloven maar er zullen ook mensen zijn die daardoor minder eten konden betalen/kopen. (dit neemt trouwens niet weg dat bij personen die voor de notenbar ofzo gaan ik ook denk jaa echt, is dit wat je nodig hebt keer gewoon om)
Een beetje zoals in Sint Maarten waar de minister opriep dat je voor 2 weken aan voorraad in huis moest hebben en dat er een lockdown inclusief winkels kon komen en dat je daar dus op voorbereid moest zijn. Terwijl de armoede dus zo hoog is daar dat een voorraad van 2 weken voor die inwoners niet te betalen is.

3 likes

Ohh ja dat zou idd wel een reden kunnen zijn. Ik had daar nog niet zo over nagedacht omdat ik bijna nooit naar de markt kan door mijn werk haha, ook al zit ik er zo dichtbij :sweat_smile: Alleen verschilt het nou qua prijs echt zoveel met bijvoorbeeld de Lidl? Sowieso dat het verschil wel groot zal zijn met Albert Heijn, maar de Lidl is ook echt super goedkoop (dit weet ik als fervent lidl winkelaar haha), en kan me niet voorstellen dat de markt zoveel goedkoper is :sweat_smile: Mijn ervaring met de markt hier is dat je soms zeker goede deals kan hebben met groente en fruit, maar het nadeel is wel dat het een stuk sneller bederft dan supermarkt groente en fruit. Hoe vaak ik wel niet een bakje aardbeien heb gekocht hier ofzo dat dan letterlijk twee dagen later al niet goed meer was. Het lijkt me ook niet het waard om dan zo’n gevaarlijke markt op te gaan, meerdere keren per week, voor een prijs verschil dat waarschijnlijk nog best tegenvalt. Helemaal als het verstandiger is om eten in te slaan dat zo lang mogelijk goed blijft zodat je minder hoeft te winkelen (en dit is op de markt waar ik het over heb wel echt een dingetje haha) Nou ja dit is een beetje een nachtelijk zwabberig verhaal geworden haha, maar ik denk wel dat je gelijk hebt trouwens! Alleen vraag ik me wel af of het prijsverschil het risico wel waard is

Hm ik ben hier in Dordrecht op de markt vooral voor groente echt weinig kwijt, fruit is ook goedkoop maar idd bederfelijker. Maar laatst kocht ik bv groot stuk watermeloen, tros bananen, 3 prei en bleekselderij en dat was bij elkaar 3 euro.
Van groenten heb ik zo snel geen voorbeeld maar voor een week aan groenten ben ik niet meer dan 10 euro kwijt geweest en dan had ik dus 7 maaltijden voor 2 personen met diverse groenten.
Ik denk dat mensen in situaties die gewoon maaltijden over moeten slaan bv omdat ze 't niet kunnen betalen niet de ruimte hebben om zich ook nog zorgen te maken over een mogelijk risico ziek te worden.
Maar goed zou wel fijn zijn als iedereen die het financieel wel aan kan dan gewoon weggaat vd markt als het zo druk is en bv heel vroeg gaat ofzo.

4 likes

Woahhh ok ik neem terug wat ik zei haha, dat is wel echt belachelijk cheap. Bij de Lidl zit je dan idd toch wel minimaal aan zo’n 20/25 euro denk ik. In dat geval snap ik dan wel dat je het in je portemonnee kan gaan merken idd

Sowieso dit! Toen ik keek naar de mensen die op de markt liepen was het wel duidelijk dat er een heleboel ‘vrijetijdsmensen’ tussen liepen. Nu kan ik dit natuurlijk ook niet bewijzen omdat ik ook niet weet hoe die mensen hun financiele situatie is, maar die vibe kreeg ik zeker weten van de meerderheid die ik op de markt zag lopen. Misschien dat ze er idd iets voor kunnen bedenken, want het zou toch naar zijn als de mensen die financieel moeilijk kunnen rondkomen wederom weer het hardst geraakt worden vanwege dit soort situaties. De mensen die niet uit noodzaak naar de markt hoeven, moeten dan ook gewoon omkeren als ze zo’n drukte zien vind ik. Daar kan je ze natuurlijk niet toe dwingen, maar dat lijkt me gewoon gezond verstand. Die mensen bedoelde ik ook voornamelijk in mijn eerste post. Ik krijg echt zo’n gevoel dat ze zich ’ onaanraakbaar’ voelen ofzo.

Ik heb vandaag wel echt minder fijn gewerkt door die markt. Ik heb ook de hele dag met mijn mondkapje opgelopen terwijl ik dit normaal eigenlijk alleen in de supermarkt draag, maar ik voelde me er gewoon niet fijn bij.

1 like

Gisteren wilde ik een moeserdagcadeautje kopen
 maar het was zo belachelijk druk. Echt bizar! Ook allemaal stelletjes en groepjes die gewoon lekker aan het shoppen waren. Ben meteen weer naar huis gegaan. Ik hoop dat ik zometeen direct als de winkels open gaan iets kan halen zonder platgedrukt te worden😅

Inkoppertje
 had je niet een week of 2 eerder een cadeau kunnen halen?

2 likes

Zeker waar maar ik was het natuurlijk compleet vergeten
 :sweat_smile:

Het ging me er meer om dat veel mensen rustig aan het shoppen waren
 (tenminste zo leek het en later werd er ook opgeroepen om naar huis te gaan vanuit de gemeente) En ik dacht ik ga winkel in haal wat ik nodig heb en ga weer naar huis. Maargoed ik wilde natuurlijk in eerste instantie ook gaan :see_no_evil:

Maar heb ondertussen wat besteld en heb een kaartje voor mijn moeder waarop staat dat het later komt. Dan hoef ik niet nog een keer naar de stad👌

1 like

In al die nieuwsberichten staat dat ook ‘iedereen op pad voor een moederdagcadeau’, Tjongejonge die mailtjes van alle winkels waar je ooit wat hebt gekocht krijg je al 3 weken in je emailbox :stuck_out_tongue:

1 like

Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar ervaren jullie ook de positieve gevolgen van deze ramp?

Ik persoonlijk voel me mentaal beter dan ik me in jaren heb gedaan, tot mijn grote verassing. De eerste weken voelde ik veel angst en had ik wat depressieve gevoelens. Maar toen ben ik het nieuws minder gaan volgen, ben ik gestopt met dit topic lezen en heb ik de situatie geprobeerd te accepteren. En sindsdien gaat het zo veel beter.

Ik heb minder stress, ben niet meer overprikkeld, en heb daardoor veel minder lichamelijke klachten. Klachten die al jaren sluipen die zijn nu zo veel minder geworden. Mijn hoofd is opgeruimder, ik kom aan allerlei dingen toe en het slow living bevalt me veel beter dan ik had verwacht. Van sommige dingen hoop ik eigenlijk dat ze zo blijven. Vooral de rust op mijn kantoor, we zitten er al weken met z’n 3 in plaats van 12 en ik wil eigenlijk niet dat de rest nog terug komt :sweat_smile:

22 likes

Bij mij ook minder stress. En minder fomo!

4 likes

Lief van je dat je toch nog iets hebt weten te regelen!

1 like

Wat fijn dat er voor jou nog zo’n goede kant aan zit! (Wow dit klinkt sarcastisch maar ik ben oprecht.)
Ik heb zelf heel erg behoefte aan structuur en merk dat ik het moeilijk vind om mezelf die op te leggen. Ik ben ook veel productiever als ik veel te doen heb. Doordat ik me nu slecht kan concentreren op werk, zorgt dat ervoor dat ik na vijf uur niet helemaal kan ontspannen, waardoor ik geen zin heb om aan m’n hobby’s te zitten en dus eindig met de hele avond netflixen. Ik zit een beetje in een luie vicieuze cirkel nu maar ik probeer niet te streng te zijn voor mezelf. Het enige leuke vind ik dat ik nu meer in huis scharrel en mijn planten het supergoed doen. Ik heb ook geleerd om zelf jam en ingelegde groenten te maken en wil nu een winkel beginnen.

8 likes

Gaat hier iemand zelf mondkapjes maken?

Ik! Vind het wel handig om wasbare mondkapjes te hebben voor het geval dat, moet alleen nog puzzelen met mijn stofresten.

Wow! Bij de grens zelf de boete gekregen, van de Belgische politie?

Ja het lijkt mij ook makkelijk dat je ze kunt wassen, ik heb wel een naaimachine maar ik probeer nog steeds uit te vinden hoe die werkt

Heel zuur. Ik dacht dat ze eerst waarschuwden bij de grens.

Maar dat is toch al een tijdje? Ik mis de goedkope benzine ook.

1 like