Coronavirus #4

En wat zegt de lokale veiligheidsregio? Want officieel hoort een vakantiepark/ accommodatie die te volgen, hoe ruim een huis ook is. Het is tenslotte straks ook niet zo dat een groot restaurant meer dan 30 mensen binnen mag hebben, simpelweg omdat de ruimte er wel is.

Volgens mij geldt dat er maar 1 huishouden per huis mag, ongeacht de grootte.

1 like

Ben ik aan het doen met het patroon van de Belgische overheid (even googlen heb de link niet bij de hand). Is serieus goed te doen, heb er nu 5 af en moet er nog 5 afmaken voor mensen in m’n omgeving. Toch handig als je onverwachts met het ov moet. Als linten gebruik ik schoenveters.

Dit kan, als het om die 10% uren gaat (het verschil tussen de 90% loonkosten vergoeding en de uren van je ‘echte baan’).

Edit: je kunt de werkgever wel aanspreken op zijn menselijkheid. Maar dit is vanuit de ondernemer prima te verantwoorden voor een rechtbank

1 like

Ja ze heeft een goed gesprek gehad wel inmiddels maar ja, ze moet evengoed nu uit goodwill veel extra werken de komende tijd. Ze wil het ook niet hoog op laten lopen. Dankjewel voor je reactie!

1 like

@S.onrisa

Ja dat haha. En die omscholingsregeling die ze willen.

1 like

Het rotte aan deze situatie is natuurlijk dat veel mensen vrezen voor hun baan. Dus juridisch kun je wel gelijk hebben maar je wil ook een beetje in de goede gratie van je baas blijven denk ik, hoe oneerlijk dat ook is.

2 likes

Ja ik ga het straks opzoeken en het zelf ook proberen, waarschijnlijk moet de jongste na 1 juni weer naar school maar zij moet een klein stukje met de trein

We beginnen de werkdag goed hier hoor. Bedrijf heeft aangekondigd zich klaar te maken voor weer op kantoor werken en start met een schema waarin we in groepen 2 dagen per week op kantoor gaan werken? Ze negeren compleet het advies dus, terwijl we echt prima vanuit huis kunnen werken. Ze zijn er alleen nog niet over uit wat ze gaan doen met mensen die enkel met het OV kunnen komen, zoals ik. Echt waar, ik mis werken op kantoor heel erg maar als het advies is zo veel mogelijk thuiswerken tot september dan ga je toch niet een schema maken om weer op kantoor te kunnen werken?

Ja hier staat dus niets over ‘vrijwillig’, maar ze hebben het ook enkel gemaild en gezegd dat ze er later op terug komen, dus dat zorgt voor best veel verwarring denk ik.

Bij ons zijn ze hier ook mee bezig inderdaad, vind t maar raar. We kunnen prima vanuit huis werken, zie de noodzaak niet maar ik werk er pas sinds december dus durf niet zoveel te zeggen

Ik heb net even op de site van het huis gekeken, zelfs daar staat wat jij zegt. Ik denk dat de verhuurders verwachten dat het na 1 juni anders gaat zijn en daarop vooruit lopen. Hoe dan ook, met deze info kan ik mijn ouders wel afpoeieren, hoop ik. Sowieso, al mocht het wel, niet alles dat volgens de regels is, is verantwoord.

Ik zie een hele hoop mensen op FB een filmpje plaatsen van een zogenaamde (?) longarts, David Prins. Met een heel betoog over Bill Gates en vaccinaties. Wie is die man en waarom geloof iedereen hem?

6 likes

Dat iemand benoemd arts te zijn maakt meteen al dat veel mensen hem meteen op alles geloven. Ik heb hem ook al heel veel keer langs zien komen op Facebook en Twitter

Manmanman, een maand geleden lachte ik m’n moeder nog uit dat ze mondkapjes ging maken (want schijnveiligheid enz enz) en nu ben ik ze zelf ook aan het maken
 De eerste is af

14 likes

Mijn vriend is ziek (geen koorts, wel koud, verder nog niet echt gesproken over of die benauwd is, hij hoest wel) en ik had dus tijden terug al helemaal bedacht hoe we apart van elkaar in ons huis kunnen wonen, maar tis toch wel jammer dat ik nu dus op de bank moet gaan slapen :’).

ik vond vooral de caption LONGARTS DAVID PRINS STELT VRAGEN RONDOM CORONA

ja oke? we stellen allemaal weleens vragen ergens over? interesseert mij het dat longarts david prins dat ook doet nu?
tevens deelde diezelfde persoon ook een video met de caption FULL DISCLOSURE FROM ‘INSIDE’

inside wat???

4 likes

Oh! ga je dit ook echt doen? jullie kunnen dus niet samen in quarantaine bv?

leuke naam voor nieuw bedrijf: quarantaine bv

2 likes

Ik heb morgen echt een belangrijke dag op werk, dus ik hoop dat die geen koorts krijgt en ik daar iig heen kan. Sowieso wil ik eigk niet tegelijk met hem ziek zijn als het net zo zwaar is als er gezegd wordt.
Mocht die wel koorts krijgen gaan we samen in quarantaine, maar dus apart van elkaar zodat ik hopelijk niet (tegelijk) ziek word.
Ik ben ook zzp’er dus ik wil het me eigk niet veroorloven niet te kunnen werken.

Ah nee snap het maar lijkt me wel pittig zeg! Ik weet niet of dat me zou lukken