Coronavirus #4

Ja we wonen gelukkig best groot, en ik had een campingwc gekocht haha.
Dus hij kan dan boven naar de wc, roken, en naar de badkamer. En ik heb beneden een echte wc, de keuken (ook om me te wassen), en een bank om op te slapen.
Moet ik alleen eten voor hem maken maar dat is niet zo’n probleem.

4 likes

Nou hopen dat het sowieso meevalt en dat hij niet echt ziek wordt verder… maar een campingwc, dat is wel pro voorbereiding zeg haha. Ik heb er ooit bijna een gekocht voor huisfeestje, maar dat uiteindelijk toch gelaten omdat ik wel zeker wist dat mensen gewoon naar buiten zouden lopen om te pissen

1 like

Maar als ie dit weekend drugs gebruikt heeft zoals je zei en hij heeft het een beetje bont gemaakt misschien, kan het ook goed daarvan komen. Ik vind het goed dat je het zekere voor het onzekere neemt maar ik hoop dat ie daar eerlijk over is (zich er niet voor schaamt ofzo bedoel ik). Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens een nacht overgeslagen erdoor en/of te lang doorgegaan en zat maandag bij het minste al te shaken aan m’n bureau.
Ik hoop dat het niet verkeerd overkomt want ja been there done that haha, maar als hij het gevoel heeft dat het daarvan zou kunnen zijn is het wel fijn als jij dat ook weet bedoel ik
Maar idd klachten in de gaten houden, hopelijk valt het mee!

2 likes

Ooh jaa ik hoop ook enorm dat het daardoor komt hoor haha!
Maar hij ligt al sinds thuiskomst te slapen, heb hem net alleen 5 minuten gezien om een thermometer in zn mond te duwen haha.

Edit: @Brum (werkt deze tag?) ik heb hem gesproken hij zegt dat een kater wel heel anders voelt. Hij voelt zich niet benauwd, geen koorts. Heeft het heel koud, geen eetlust, zwaar hoofd en grieperig gevoel.
Verder alles doorgesproken en hij blijft boven :blush:

Ik heb een aantal vriendinnen die sinds vandaag weer op kantoor moesten werken. Donderdag na de persconferentie zijn gelijk de kantoortuinen en werkplekken aangepast. Ik ben er nog verbaasd over want er werd idd duidelijk gezegd tot september zoveel mogelijk thuis werken

1 like

Echt raar hoor. Je belast zo als werkgever ook onnodig het ov. Dat ov is nog steeds bedoeld voor mensen die niet kunnen thuiswerken.

9 likes

Mijn oom is overleden en nu wilt mijn vader perse dat mijn broer en ik bij de begrafenis zijn. Ik zit in een risicogroep, kom al 2 maanden amper de deur uit en heb geen auto. Ik weet dat mijn oom veel vrienden heeft (had?) en het zijn veel broers en zussen waarmee ze al snel op de 30 mensen komen. Dus ik hoop dat er geen uitnodiging komt. Ik snap mijn vader heel goed maar hij snapt dus totaal niet dat ik ook voor mezelf en omgeving uitkijk. Hij wou mij wel ophalen maar dan zitten we weer met 4 man in de auto. Wat hij dan ook weer allemaal onzin vindt. En mijn vader is zelf ook hart en longpatiënt dan hoop je toch dat hij het iets beter zou weten. Mijn moeder snapt mij gelukkig wel maar kreeg ook al de wind van voren toen ze probeerde te bemiddelen.

1 like

Ik zit nu in de bus (vanuit werk naar huis) en zelfs nu het zo’n dubbele bus is, is 1.5 m afstand houden niet mogelijk.

Wat een ontzettend vervelende situatie zeg. Sowieso gecondoleerd en veel sterkte met het verlies van je oom. Ik snap de behoefte van je vader ook wel ergens inderdaad. Waarschijnlijk heeft hij ook steun aan jouw aanwezigheid. Maar als je je daar zelf niet prettig bij voelt dan hoop ik ook dat je niet degene bent die “moet” komen en dat er misschien iemand anders kan komen. Misschien is er nog een compromis mogelijk? Dat je je vader op een ander moment ergens anders ziet om er in ieder geval over te praten na of voor de begrafenis? Of nog eens het graf bezoekt ofzo? Al is de “vervanging” voor een begrafenis er natuurlijk niet. Heel lastig, ik zou in ieder geval doen wat jou het beste lijkt. Succes en sterkte.

1 like

Inderdaad. Het OV wordt dus enorm overbelast. Er zijn nog steeds aangepaste dienstregelingen. Mijn man werkt in de zorg en is afhankelijk van OV en die kon gisteren niet zijn bus nemen. De bus zat zo vol dat zijn halte voorbij werd gereden. Dit is ook meerdere van zijn collega’s overkomen. Sinds de laatste persconferentie is het een stuk drukker geworden

3 likes

Mijn trein is idd in weken niet zo vol geweest… wel al veel mensen met mondkapjes

Volgens mij moet iedereen nog eens (streng) aangesproken worden door de overheid. Vooral waanzin dat werkgevers hun verantwoordelijkheid niet nemen. Gebruik je gezonde verstand eens en laat je medewerkers voorlopig nog thuis aub.

4 likes

Ik vind het echt stom dat werkgevers vinden dat je weer naar kantoor kan komen. De mijne vind ook dat we moeten komen.

Pure onzin. We kunnen thuis werken. Er is al minimale bezetting van 2 mensen per afdeling.

Maar goed, gelukkig heb ik zo 3 weken vrij en zie ik erna wel weer wat er gaat gebeuren.

3 likes

Er is wat verduidelijking gegeven bij ons: schema wordt gemaakt voor op kantoor werken en als je het niet wilt (enkel als je risico groep bent of met het ov komt) moet je dat aangeven.

Vind het zo dubbel want de drempel is veel hoger om te zeggen “nee ik wil niet” dan als ze hadden gevraagd “wie wilt er”. En heb nu al discussies gehad met mijn team over waarom ik onder ov-groep val. Nou omdat ik een uit elkaar vallende studentenfiets heb waar ik niet een enkeltje van 10km op ga fietsen (maar mijn collega die een supersonisch elektrische fiets heeft snapt het weer niet omdat hij elke dag 12 km enkeltje fietst). En daarnaast: fietsen in strakke rokken of pantalons (wat wij zo ongeveer horen te dragen qua dresscode) is echt heel kut dus ik wil gewoon niet fietsen. Maargoed nu afwachten wat de manager ervan vindt.

2 likes

Bij ons ook niet. Ik snap het ook echt niet.
Ze zijn bezig met 1 richting route. Maar dat zou al betekenen dat we niet naar de wc kunnen. Dat is een dood lopend stuk en de gang is echt niet breed.

Koffie automaten staan al uit elkaar. Maar dan nog. Ik begrijpbare echt niet.

We hebben al collega’s gehad die ziek zijn geweest of ouders positief zijn getest en waarbij een ouder overleden is. En toch wilt men dit doorzetten?!??

Ik word echt boos over deze berichten van werkgevers die hun medewerkers naar kantoor laten komen. Ik heb een vitaal beroep en ben afhankelijk van het ov maar ben bang dat ik dadelijk geen plek meer heb in de trein.

28 likes

Ik vind het ook zo’n vervelende wantrouwen vanuit werkgever naar werknemer. Mijn eigen baas heeft er ook een handje van, als het aan hem lag zat iedereen allang weer op kantoor. Onnodig want tot nu toe gaat het hartstikke prima, dat zegt hij ook zelf. Gelukkig is oa mijn eigen leidinggevende heel anders en hebben die tot nu toe kunnen tegen houden dat hij iedereen weer op kantoor sommeert. Maar uit alles laat hij blijken dat hij het maar niks vindt. Ongefundeerd dus, gewoon ouderwets gelul.

6 likes

Bij ons is het kantoor nooit ‘dicht’ geweest. Wij zitten met 6 en vanaf het begin van de crisis met 2. Nu gaan we verder met 3, dus ongeveer de helft Vd week thuis en de andere helft op kantoor. Als je je er niet fijn bij voelde kon je thuiswerken maar de meesten wisselden het af. We kunnen in principe allemaal thuiswerken maar mijn baas heeft ervoor gekozen om het toch zo te doen vanwege de continuïteit en communicatie.

Precies dit. Heb ook een vitaal beroep + afhankelijk van ov. Merk dat het sinds de laatste persco al zo druk weer is in de trein dat ik moet staan, of op moet staan bij tussengelegen stations omdat mensen te dicht bij gaan zitten. Zit echt te wachten op het moment dat de trein niet rijdt door drukte of ik er niet bij in mag, zal niet lang meer duren.

2 likes

Door al die werkgevers die denken dat het weer geoorloofd is om weer op kantoor te werken, zal het weer misgaan. Vind het zo raar dat ze niet gewoon een weekje op de persco van morgen wachten.

2 likes