Ik ben echt voor een meldpunt voor werkgevers die hun werknemers “dwingen” (of het ze dus zo vragen dat je eigenlijk geen nee durft te zeggen) op kantoor te werken als dat ook prima thuis kan.
Dit Idd.
Ooh ik snap je heel goed! Ik vind het ov ook wel echt een drempel ding. Ik werk voor mezelf dus sowieso altijd thuis maar als ik bijv mijn vriend wil zien moet een van ons met ov. Waardoor we elkaar nu dus al weken niet hebben gezien ivm het ov.
Wel fijn dat het nu op je werk een optie is ipv een je moet dan en dan komen. Hopelijk komt er ook wat meer begrip vanuit je team!
Er wordt toch waarschijnlijk niks over werken/ov ofzo gezegd worden? Er was al gezegd OV zoveel mogelijk te ontlasten + thuis te werken tot september.
En toch hebben veel werkgevers de persco van vorige week gezien als goed moment om weer te beginnen met werken op kantoor 
De persco van morgen zal duidelijkheid geven over de maatregelen tot 20 mei, toch?
Ik moet zeggen dat ik net een filmpje van hem heb gezien en dat het mij wel aan het denken heeft gezet. Inhoudelijk heb ik er (nog) geen mening over, want ik heb mij daar nog niet in verdiept. Maar als het echt zois dat allerlei kritische vragen/filmpjes enandere meningen verwijderd worden omdat het in strijd is met bijvoorbeeld het WHO, dan vind ik dat wel opvallend.
Ik snap best dat er een hoop complottheoriën en onzin dingen tussen zitten en dat men wil dat er geen paniek wordt gezaaid. Maar heb je dan niet het recht om je zelf in dingen te verdiepen? Waar ligt de grens? Juist door de zogezegde cencuur zet het mij aan het denken en maakt het dat ik er wel meer over wil weten hoe het precies zit en of er inderdaad gecensureerd wordt.
Ok hoop dat mensen in de zorg de tijd krijgen om vrij te nemen.
Heeft weinig te maken met weerbaar zijn. Je mag het helaas niet weigeren.
Vakbond CNV:
“Wat als ik thuis kan werken, maar mijn werkgever mij verplicht om naar het werk te komen?
Het RIVM adviseert om zo veel mogelijk thuis te werken. Je kan dit echter niet afdwingen. Als je geen klachten hebt, mag de werkgever verlangen dat je op je werk komt. Dat geldt ook voor mensen uit risicogroepen. De werkgever moet uiteraard zorgen dat er veilig gewerkt kan worden. Als je zelf klachten hebt, of een huisgenoot, dan adviseren we je thuis te blijven. Dat is conform RIVM-richtlijnen. Vraag in geval van twijfel een oordeel van de bedrijfsarts.”
Ach wij zijn hier grote fans van chips dus dat kan er ook wel weer bij.
Ik las gisteren op Reddit nog een thread over de positieve gevolgen van Corona. Ouders waarvan de kinderen nu veel beter functioneerden omdat ze er vaker waren (dus niet vanwege school maar gewoon eindelijk de aandacht krijgen die je verdient omdat moederlief 3 banen moet hebben), mensen die gezonder konden eten omdat ze nu thuis waren en meer tijd hadden om te sporten en te koken. Ik vind het dan eigenlijk best een slechte ontwikkeling als mensen die prima thuis kunnen werken nu weer verplicht worden 5 dagen per week op kantoor te zitten. En dat het vaak nu ook niet mogelijk is om 1 a 2 dagen pw thuis te gaan werken, ondanks goed functioneren. Dan zie je wel weer hoe reteconservatief en wantrouwend werkgevers kunnen zijn. "Want als Gerda thuis mag werken geeft ze ondertussen de plantjes water!1!!!
Elke week wordt het alweer drukker op de weg. Mijn vriend is ook weer aan het werk (onderwijs) dus ik vrees dat ik binnenkort weer in de trein zit. En vind dat echt geen fijn idee. 
Edit: bij ons gaat het nu ook over het kantoor voorbereiden op weer werken. Enorm gemengde reacties ook, o.a. wat hier ook al werd gezegd dat het advies toch nog altijd thuis werken is. Pff wat een sfeer.
Is de persconferentie van vanavond al bevestigd? zie hem niet in de gids
Ik heb de hele tijd een week voor 20 mei, dus 13 mei in mijn hoofd. Maar kan dat ook nergens vinden.
Ik moet wel zeggen dat wij officieel onder een vitaal beroep vallen, maar het thuiswerken gaat echt prima en het is dus echt nog niet noodzakelijk om weer naar kantoor te komen de hele tijd.
Sorry maar dit is toch stom, zag ik net op linkedin voorbijkomen van iemand met sportschool:
Kan je wel overal tape plakken maar dat maakt het nog geen 1.5 meter?
@Calypso @Mhysa Ja precies! Volgens mij is er juist onderscheid gemaakt omdat het met sporten lastiger gaat. Ik waardeer het ook wel als sportscholen op een andere manier wel serieus naar oplossingen kijken trouwens. Maar dit begrijp ik gewoon niet, die man zegt ook "Wij zijn er klaar voor #MarkRutte. Nou ik denk dat #MarkRutte hier niet echt van overtuigd raakt.
Het gaat niet om zweet, daar zitten geen virusdeeltjes in. Maar dat door sporten de ademhaling sneller en krachtiger is en daardoor meer uitademing van mogelijke virusdeeltjes.
Edit: ik moet echt een beetje lachen om die foto met die fiets en dan die taps toelopende lijnen. :’) Echt wat denk je dan zelf.
Ik begreep inderdaad dat sporten gevaarlijker is vanwege het hijgen. Wat ik dan wel heel bijzonder vind is dat mijn vaders bridge club een binnensport is en daarom pas 1 september open mag. Bij een denksport gaat dat hele hijgverhaal toch niet op.
Ik kan echt zo moe worden van het allemaal “SCHREEUW HET HARDST DAN KRIJGEN WE ONZE ZIN.” Allerlei petities en dergelijken, dan kunnen we net zo goed alles open doen toch op 1 juni? Als iedereen z’n zin moet krijgen.
De dansscholen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1881530944/dansscholen-willen-snel-weer-open
De SAUNA’S (ja echt): https://petities.nl/petitions/sauna-en-wellnessresorts-open-op-1-juni-2020 (kreeg deze in m’n mail van Thermen Busselo)
Ik ben zo benieuwd hoeveel mensen hier interesse in hebben. Ik hoop het hoor, voor de ondernemers, maar ik persoonlijk kan alleen maar denken; ik blijf liever thuis of ga in het park zitten. Een kopje koffie of een drankje doe je veelal spontaan, hoeveel zin hebben mensen om dat te gaan reserveren. Moet je dadelijk een week van te voren reserveren om ergens een biertje te doen :’)
Ik denk niet dat er heel precies gemikt wordt op berichten die in strijd zijn met WHO, eerder dat de contentfilters en automatische acties op het melden van berichten nu wat te scherp afgesteld staan. Kan ik ze niet teveel kwalijk nemen en kijken ze vast al naar, sowieso wordt er echt voortdurend ontzettend zieke shit op social media geknald, dus heel ver kunnen ze de touwtjes niet laten vieren wat dat betreft.
Merk zelf wel vaak dat mensen die complot-achtige dingen posten ook net degene zijn die graag het hardst roepen dat ze monddood gemaakt worden. Beetje de vermoorde onschuld spelen dat ze enkel kritische vragen stellen, of dat dan ook al niet meer mag. Terwijl die vraagstelling super gekleurd en eenzijdig was.