Coronavirus #4

Of we ook allemaal in 2021 binnen mogen blijven, aldus het forum.

1 like

Wellicht wel voor vakantie?
Wij hebben een seizoensplek in NL, en als we in juli/augustus mogen zouden we dat wel heel fijn vinden. Als het niet (veilig) kan, dan niet. Maar dan zou ik het best leuk vinden om bij een strandtentje te reserveren voor een lunch of diner, of desnoods kopje koffie haha.

Niet ideaal, maar dat is niks deze zomer denk ik

Maar normaliter ga je idd ‘spontaan’. En vooral ook met mensen die niet in je huishouden zitten (want dat is ook de bedoeling toch?). Daar kan je thuis ook koffie mee drinken haha.

1 like

Tuurlijk!
We weten al dat Corona luistert naar vriendschappen (dan is het niet besmettelijk) en zelfde geldt voor bloedbanden. Daarnaast wijkt het ook voor mensen die ‘het maar een griepje vinden’. Dus misschien luistert het ook wel naar een petitie :smiley:

12 likes

Eerder zweet het hardst bij die sauna’s. :laughing:

Ik merk dat ik de laatste paar dagen echt helemaal gek begin te worden. In het begin vond ik het totaal niet erg om in quarantaine te zitten (ben erg introvert) maar ik doe letterlijk hele dagen niks en het is enorm frusterend. Het lukt me niet om werk te vinden dus maak me daar ook heel veel zorgen over :frowning:
Hebben jullie wel allemaal wat te doen nu?

Aan de ene kant snap ik wel dat veel mensen zeggen: ‘Ik wil niet naar kantoor als ik mijn werk prima thuis kan doen.’ maar je moet denk ik ook kijken naar het hele bedrijf. Bij veel bedrijven gaan stages nu niet door en kunnen er geen mensen worden aangenomen omdat er niemand is om deze mensen te begeleiden of in te werken. Als dat een paar maanden niet kan dan is dat misschien nog niet zo’n probleem maar tot 1 sept wellicht wel? Dit zal heus niet voor ieder bedrijf gelden, maar ik vind het wel een goed voorbeeld van wanneer jij je werk goed thuis kunt doen maar het toch belangrijk is voor het bedrijf dat je komt.

4 likes

Ik denk dat mijn studenten langzamerhand denken dat ik een coronafetish heb. Zo vaak nieuwsberichten etc. gebruikt over corona voor opdrachten. Hun studierichting lijdt eronder dus het ook zo’n beetje het enige actuele dat aansluit op hun studie :upside_down_face:

2 likes

Het beleid voor ons kantoor is bekend: iedereen mag zelf kiezen wat hij doet. En het bedrijf wordt in tweeën gedeeld zodat er nooit teveel mensen zijn. Ik ben er wel blij mee. Fijn dat het niet verplicht is en fijn dat de mogelijkheid er nu is. Maar ook wel ingewikkeld dat die splitsing er is, wordt dat dan in sommige gevallen half echt overleggen en half videobellen
 is super onhandig. Dan nog liever iedereen in een call denk ik?

Ik vind het best gek dat zoveel bedrijven het alweer toestaan om op kantoor te komen werken (als het werk thuis kan worden gedaan) terwijl er vanuit de overheid nog steeds wordt gevraagd om zoveel mogelijk thuis te werken

Ik mis de sportschool hoor, maar hoop toch dat de petitie van GroenLinks meer stemmen gaat opleveren dan die van de sportschool.

Voor wie ook interesse heeft (we zitten hier in een linkse bubbel toch)

17 likes

Nou met die agenda’s van sommige vrienden van mij moet je soms 2 maanden van tevoren een avond reserveren :joy:

5 likes

Ik spring weleens bij in een restaurant en ik maak me zo’n zorgen over de opening van de horeca. Hoe gaan ze dat doen met toiletten? Waar ik werk hebben we dus geen spoelmachine voor de glazen, worden met de hand gespoeld. In een gemiddeld restaurant zit niet eens 1,5 meter tussen tafels. Menukaarten schoonmaken? In een gemiddelde horecazaak worden die 1x per kwartaal schoongemaakt kan ik je vertellen.
Ik durf er geld op in te zetten dat op 1 juni al hoestende mensen binnen zitten. Echt zo geen zin in.

Ik heb allemaal vriendinnen die niet kunnen wachten tot ze het terras weer op mogen. “Welkome afleiding” “Eindelijk weer lekker terrassen” etc.

Voor mij is de charme er wel van af als ik van te voren moet reseveren, afstand moet houden en hopen dat iedereen dat doet en waarschijnlijk na een x tijd weer weg moet voor de volgende.

1 like

Maar als ik het goed lees, mag je dus vanaf 1 juni op het terras zitten met 4 personen aan één tafel. Ook als dat niet je huisgenoten zijn. Dus je moet nog steeds overal 1,5 meter afstand houden, maar je mag wel met vrienden/dates/collega’s aan één tafel gaan zitten
 Of worden de tafels zo groot dat je daar 1,5 meter uit elkaar kan zitten?

Of begrijp ik het nu verkeerd?

4 likes

Oh ja zijn van die houten borden plankjes dus verfrommeld ook niet oid.
Normaal kan ik dat spoelen nog wel handelen maar nu heb ik echt het idee dat ik met mn blote handen corona slijm sta weg te poetsen. Lekker overdreven maargoed haha. Het is niet mijn ‘hoofd baan’ maar zie nu al op tegen de discussies.

Hoop oprecht wel dat horecazaken de omzet kunnen draaien om overeind te blijven.

Het bedienend personeel mag binnen de 1,5 meter de bestellingen opnemen, uitserveren en opruimen.

Ik vind deze zin wel heel frappant. Als het bedienend personeel geen afstand houdt Ă©n geen mondkapje draagt, heb je dus eigenlijk ‘virus-contact’ met iedereen die aan hun tafels zit en je eigen tafel. Dan heeft het afstand houden allemaal geen zin meer, en dan maakt het eigenlijk niet meer uit met wie en hoe je aan tafel zit.

4 likes

Dat staat niet in de richtlijnen die ze nu hebben gepubliceerd, maar gezien je moet reserveren lijkt dat me wel. Ze kunnen moeilijk alleen een reservering voor 14.00u aannemen en dan maar hopen dat die mensen heel de dag blijven zitten.

Ik blijf FF een mooie club vinden, nav deze uitslag. Allemaal petities van iedereen en z’n moeder en wij zeggen collectief ‘wij willen meer Corona’ :joy:

8 likes

Ik vind het alleen maar logisch en goed dat er een maximale tijd aan je reservering. Het is voor een restaurant/café toch veel gunstiger als de klanten wat sneller doorwisselen (want zeer waars meer verkoop van zowel eten als drinken). En juist de omzet hebben ze nu zo hard nodig + ook nog eens minder tafels.

2 likes

Ik vraag me uberhaupt af of dit rendabel kan zijn en ze aan het einde vd dag niet meer kosten dan opbrengsten hebben.