Morgen!
Edit: shit nu begin ik te twijfelen
Morgen!
Edit: shit nu begin ik te twijfelen
Xander van der Wulp
het slaat nergens op en mijn man lacht me echt uit, maar ik heb zoân crush op die gast.
Ja! En zo slim en weet altijd alles als eerst 
Ik snap heel goed dat je heel gefrustreerd bent door jullie hele situatie en dat je die van je af wil schrijven. Lijkt me ook heel k*t de situatie waar jullie nu in zitten. Maar laat dan de reacties die hierop komen lekker van je afglijden, denk bij jezelf âwij weten hoe het zitâ en laat je niet zo opjutten door de reacties van anderen.
Ik heb 2 kleine neefjes en die knuffel ik wel gewoon. Ik houd wel afstand van volwassenen maar kinderen zouden een stuk minder risicovol zijn volgens het RIVM. Misschien egoĂŻstisch maar ik kan ze echt niet maanden niet knuffelen. Mijn sociale kring is nu ook minimaal waardoor ik me hier zelf ook goed bij voel om dit zo te doen.
Volgens mij morgen en woensdag! Morgen Rutte en de maatregelen voor horeca etc. En dan woensdag de nieuwe economische steun etc.
Maar⊠ik kan me ook vergissen 
Wow, heftig wel! Je zou er toch vooral moeten vanuit gaan dat, met die grenscontroles, iedereen die de grens is over geraakt, blijkbaar wel het recht heeft om er te zijn. Jammer dat mensen zo extreem reageren.
Ik heb het zelf nog niet ervaren (ik ben regelmatig met een Frans plak in België), maar misschien komt dat door de taalbarriÚre of het feit dat er veel grensarbeiders zijn in deze regio.
Is er al iets uitgelekt over de eventuele volledige opening van de basisscholen? 
Ik ben benieuwd hoe dat met de scholen zich gaat ontwikkelen. Hier in Duitsland is het alleen nog noodopvang op de crĂšche en een paar klassen naar school en hier in de stad zijn vandaag al 4 scholen/crĂšches gesloten vanwege besmettingen.
Ik heb nog niks gehoord, ben benieuwd. Ik kreeg wel een enquĂȘte van de vakbond vanavond wat mân mening was.
Ik ben opeens echt in paniek. Vandaag voor het eerst daadwerkelijk twee vrouwen met helemaal zwarte mondkapjes gezien en op een of andere manier maakt mijn hoofd daar nu een enge film van en ik heb sinds een paar dagen pijn op mijn borst en vanavond begon ik flink te hoesten.
Temp is 37.5 dus goed. Maar morgen en vrijdag heb ik therapie afspraken en ik pieker me suf. Het is echt belangrijk om mensen te zien maar ik wil ook écht niet dat mensen door mij risico lopen.
Ik wil zo graag van deze rotziekte af. Ik word zo moe van mijn kwaaltjes icm enigszins hypochonder zijn. Ik wil onder mijn dekens kruipen en er onderuit komen als het voorbij is.
Einde rant, en ja, ik ben bevoorrecht dat ik geen sterfgevallen of zieken in mijn familie heb, maar ik baal ook van de hele situatie. Alle prikkels, alle verandering, continu aan moeten passen.
Wat is de grap?
Bij dat bovenste plaatje snap ik het ergens nog, daar zit een stoel tussen waarbij je niet met gezichten naar elkaar zit, maar die tweede :â)
Nou dat zie ik iig echt een schijnveiligheid
daar is gewoon geen consensus over. Van Dissel zei ergens dat het maar 5% âhelptâ. En als ik alle idioten nu met mondmaskers zie, allemaal FOUT.
Die mondkapjes ik heb er echt een hard hoofd in. We moeten die dus dragen als/omdat 1.5 meter afstand in veel situaties niet gewaarborgd kan worden. Maar mondkapjes zijn alleen effectief als ze op de juiste manier worden gebruikt, toch? Ik zie op een gemiddelde boodschap al 80% van de mensen die dingen compleet verkeerd gebruiken, op hun hoofd als hoofddeksel, steeds onder hun kin schuiven wanneer ze iets willen zeggen, er met hun vingers in om aan hun wangen te krabben.
En dat dan dus op minder dan 1.5 meter afstand allemaal, ik houd mân hart vast.
Volgens mij hebben ze dit geplakt omdat het in het OV moet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden altijd en deze stickers zijn alvast geplakt voor als het 1 juni drukker gaat worden.
Tja voorlichting⊠dat is inderdaad erg belangrijk, ik hoop maar dat mensen het ter harte nemenâŠ
En dat is nog alleen maar wat je duidelijk ziet! Van iedereen die hem ogenschijnlijk juist om zân mond en neus heeft, weet je ook niet of ie schoon was en of ie op de juiste manier is omgedaan.
Ja daarom denk ik echt, dit is echt zinloos? Lijkt me zelf ook echt verschrikkelijk om zoân ding op te moeten als je in de trein zit, waar het qua klimaat toch al vaak niet lekker is. Ben blij dat ik nu niet met de trein hoef.
Maar ik snap het dus niet, die kapjes zijn in het OV niet veilig maar moeten wel schoon zijn? Iemand die het mij kan uitleggen? En moet je dan 2 kapjes op 1 dag (heenreis/terugreis) of 1 per dag? Ik hou echt mijn hart vast, ben bang voor heel veel agressie 
Dat kan toch niemand controleren, denk dat je gewoon iets op je gezicht moet hebben. Niemand kan zien of dat een âschoonâ ding is of niet. Maar ben ook wel bang voor agressie richting NS personeelâŠ