Coronavirus #4

Ik heb weer last van mijn hooikoorts en ik zou haast een bordje gaan dragen met ‘sorry kalm maar het is hooikoorts’. Ik durf amper te niezen of te sniffen als ik buiten ben, voel me een zeer ongewenst object :sweat_smile:

4 likes

Misschien is dit een broodje aap hoor maar ik had juist begrepen dat als je niest met wat voor reden dan ook je thuis moet blijven, omdat als je een stille drager bent van corona je het dan toch gemakkelijk kunt overdragen. (Ook al nies je dus door de hooikoorts.)
Niet dat ik het mensen die hooikoorts hebben gun om thuis te moeten zitten, maar ik dacht dat het zo werkte.

7 likes

Om nog even terug te komen op de mondkapjes. Ik heb gezocht in Pubmed naar Systematic Reviews over het gebruik van mondkapjes. Ik was er trouwens van overtuigd dat de meeste literatuur zou vermelden dat gezichtsbescherming geen zin hadden voor het grote publiek. Daar ben ik van terug gekomen.

Dit wordt er gezegd over het gebruik van medische mondkapjes. Dat lijkt mij ook heel logisch omdat deze maskers voor de zorg zijn.

The use of N95 respirators compared with surgical masks is not associated with a lower risk of laboratory-confirmed influenza. It suggests that N95 respirators should not be recommended for general public and nonhigh-risk medical staff those are not in close contact with influenza patients or suspected patients. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7173698/#R5

Echter!

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7188149/

Dit artikel beschrijft eigenlijk de meeste RCT en vergelijkt ook de verschillende uitkomsten met elkaar die gelden voor het grote publiek. Zelfs maskers van stof kunnen effectief zijn, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan en een groot percentage van de populatie een vorm van bescherming draagt. Het gaat hier dan echt om het collectief en niet van je eigen gezondheid.

Medische mondmaskers zijn voor mensen die veel in aanraking komen met mensen die besmet zijn. Andere vormen van bescherming zijn voor iedereen om er voor te zorgen dat het virus zich snel kan verspreiden.

Als ik er na zit mag iemand mij corrigeren haha.

4 likes

De richtlijnen waren / zijn dat als je hooikoorts hebt dat je thuis moet blijven.

Maar ik denk dat als je die klachten goed kan onderdrukken met hooikoortsmedicijnen dat je wel gewoon kan werken.

1 like

Je hoeft niet met hooikoorts thuis te blijven, je mag naar buiten.
Maar als het anders aanvoelt dan normaal of je hebt koorts moet je thuis blijven

Alleen is het natuurlijk super ongemakkelijk in deze tijd te moeten niezen

1 like

Van het RIVM mag je met hooikoorts wel naar buiten.

Maar je kunt natuurlijk wel asymptomatisch drager zijn en dan is het alsnog niet zo handig om iedereen te gaan onderniezen. Maar je hoeft je als hooikoortspatient gelukkig niet 3 maanden thuis op te sluiten. Maar goed ook mensen zonder hooikoorts niezen of hoesten weleens sporadisch zonder verdere klachten, dus een volledig niesvrije buitenwereld is niet heel realistisch.

2 likes

Ik heb eest begrepen dat je dan zoveel mogelijk thuis moest blijven. Misschien heb ik het mis of zijn de regels anders.

Mijn werk volgt het rivm en die zeiden dat ij met hooikoorts eigenlijk niet naar kantoor mocht komen. Juist door het niezen.

1 like

Ken jij persoonlijk iemand die corona heeft of heeft gehad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

‘Ken’ jij via via iemand die corona heeft of heeft gehad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik was hier wel benieuwd naar want ik ‘ken’ gewoon echt helemaal niemand met corona, ook niet via via.

Één van mijn beste vriendinnen heeft het gehad, maar is niet getest omdat ze niet in de risicogroep valt (onder de 30 jaar). Ze is echt 3 weken behoorlijk ziek geweest (kon nauwelijks de trap aflopen en is zelfs nog in het ziekenhuis geweest omdat ze geen adem meer kreeg) en ze is nu 3 weken beter maar heeft nog steeds heel veel last van een slechte conditie en is supersnel moe. Echt heel bizar hoe heftig het was.

1 like

Ik heb het zelf op dit moment (waarschijnlijk dan, niet getest). Heb ‘milde symptomen’ maar het is geen pretje! Ben kapot, kan helemaal niks.

1 like

Als ik met hooikoorts thuis zou moeten blijven wordt het een laaaange zomer voor mij, dan kan ik nooit meer mijn huis uit :sweat_smile:

Ik nies gelukkig met mijn mond dicht inmiddels, dat heb ik mezelf maar aangeleerd. Een soort ingehouden veilige nies. Ik heb al mijn hele leven hooikoorts en herken de symptomen heel goed. Al sinds het begin van de uitbraak meet ik elke dag mijn temperatuur dus ik zou het weten mocht ik echt koorts krijgen.

1 like

Even voor mijn info… een doodsprentje is dat hetzelfde als een rouwkaart?

1 like

Ik moet geloof ik dan echt op de brandstapel. Ik heb hooikoorts en doe mijn wekelijkse boodschappen. Toegevend dat als ik dan moet niezen in de supermarkt ik doodsbang ben dat iemand mij een tik verkoopt :joy:. Doe het wel netjes in mijn elleboog en schreeuw nog net niet door de super dat het hooikoorts is.

Is een rouwkaart niet iets wat je verstuurd als uitnodiging om naar de begrafenis/crematie te gaan. En als je dan weggaat krijg je soms een doodsprentje (of bidprentje) mee met vaak een foto van de overledene en iets over het leven. Volgens mij had mijn (katholieke) oma er echt een heel kistje vol van.

5 likes

Ik kreeg dit plaatje ook en heb gereageerd: ‘wat naar dat die man in zijn broek plast. Wat zou er met hem zijn?’

2 likes

Dit vind ik wel goed nieuws! Dit betekent dus dat het goed gaat ondanks het deels openen van de scholen lijkt me?

2 likes

Resultaten zijn toch pas na 2 weken te zien? Of er besmettingen ed zijn gekomen. Ik dacht dat wel afgewacht zou worden eigenlijk.

1 like

Ik ken wel mensen die corona hebben gehad, geen mensen die eraan zijn overleden.

Op kantoor zijn er ook een aantal flink ziek geweest. Gelukkig niet verspreid daar.

geloof niet dat ik zoiets ooit op een begrafenis heb gekregen :scream:… wel achteraf een bedankje vaak met foto. Vind t wel interessant hoor, eerste keer dat ik dit hoorde! Denk dat dat dan idd misschien iets is wat zuidelijker vaker voorkomt dan noorderlijker

1 like

Bij mij op het werk willen straks als de terrassen weer opengaan met zijn allen (±20 man) op een terras afspreken. We werken verder nog thuis en ik moet er met de trein heen. Wil niet flauw doen en niet buiten de boot vallen, maar het lijkt me verder eigenlijk niet verstandig om te gaan. Wat zouden jullie doen?