Coronavirus #4

Ik zou niet gaan.

En ik had toch verwacht dat de basisscholen zo zouden doorgaan tot aan de zomervakantie. Ik word hier onrustig van, merk ik. Wij zijn op het voortgezet onderwijs hele plannen aan het maken voor na 1 juno, met het idee dat we vanaf aug zo verder moeten. Nu het best snel gaat met de versoepeling ga ik me maar voorbereiden op een volledige opening na de zomer.

3 likes

Ik vraag me sowieso af hoe ze dat voor elkaar denken te krijgen. Ten eerste zijn er overal een stuk minder tafels beschikbaar en ten tweede mag je maar met een x aantal personen per tafel zitten toch? Dus succes met 20 man naar het terras.

1 like

Ik vind het persoonlijk ook vrij snel gaan. Ik had verwacht/gehoopt de laatste 2-4 weken voor heel de school open te gaan. Ik vind het vrij snel, we zijn net één week op halve bezetting open. Daarnaast denk ik dat meer ouders hun kinderen gaan thuishouden als we volledig open gaan.

1 like

Gefeliciteerd (denk ik?)!

Ja ik zit hier in mijn eentje met die gedachtes dus fijn dat het forum er is en ook nog medestanders die me snappen :sweat_smile:

Ik ook een stuk of 8, drie overleden, en dat waren geen 70+ers

Mijn eerste reactie is niet gaan, maar ik weet hoe moeilijk het is om ‘werk te weigeren’. Succes met de beslissing!

1 like

Brr eng, hebben ze ook elkaar aangestoken?

Blijkbaar gaan ze een steekproef doen mbt de immuniteit. Hoor net dat mijn ouders (of eentje) een brief hebben gehad om een aantal keer bloed op te sturen het komende 1,5 jaar. Wist helemaal niet dat ze dit nu ook konden testen! Maar wel goed om te horen natuurlijk.

2 likes

Ohh waar heb je dat gelezen? Kan het niet vinden. Zou mooi zijn, ben ik van mijn dilemma af:).
Begrijp alleen dat binnen bij de horeca maximaal 30 personen mogen zijn, maar dat het niet uitmaakt of die 30 personen nou bij elkaar horen of niet. En begrijp nu uit de persconferentie dat het aantal bezoekers op terrassen onbeperkt is, zolang die 1,5 meter wordt aangehouden.

Wauw dat wordt echt nog lastig. Ben ook benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken dat bars dan moeten gaan controleren of mensen tot 1 huishouden behoren.

5 likes

Maar 1,5 meter houden hoeft niet als je tot hetzelfde huishouden behoort. Dat is zeg maar het lepeltje-lepeltje van Klaas Dijkhof. (Die zoiets zei dat als hij thuis lepeltje lepeltje lag hij het niet nodig vond om op het terras dan 1,5 meter aan te houden. Heeft de man gelijk in maar ik heb nu een beeld erbij wat ik niet van die man wilde hebben.).
Hoe dat met vrienden zit en of je daar dan wel aan een tafel 1,5 meter afstand moet houden is mij nog niet duidelijk.

5 likes

He wat gek. Ik hoorde Rober Willemsen van Koninklijke Horeca Nederland net zeggen dat je wel met 2 personen aan een tafel mag , ook als je niet uit hetzelfde huishouden komt. Maar kan het verder nergens vinden

De jongste was 52, gewoon zomaar dood, ging onderliggend lijden ofzo.

Versoepelingen een feit, dit verandert er vanaf 1 juni - https://nos.nl/l/2334451

Dit plaatsen ze net

Nee, maar misschien heefthij ze ook niet helemaal op een rijtje. Hij zit vanavond bij Beau, ga wel ff kijken

Maar mijn vriend en ik wonen niet officieel samen, wel half eigenlijk want hij slaapt 4 van de 7 nachten per week bij mij. Moet ik dan van hem ook 1,5 meter afstand houden of word er bij relaties anders naar gekeken?

Je mag dus het mondmasker op doen als je het ov ingaat en afdoen als je het perron verlaat.
Heeft echt zin dan, mensen die met hun vieze handen aan het masker zitten.
En volgens mij mag je dus in een stationshal wel zonder masker rondlopen.

1 like

Snapt iemand waarom je op een terras wel eventueel met meer dan 30 personen mag zitten en binnen in een restaurant niet?

Ik ook niet. Ben benieuwd

Ja idd maar stel je wilt je verjaardag vieren dan zo dat niet mogen met veel personen in een park bijvoorbeeld ook al zou je afstand houden. Bedoel meer van, het gaat er toch om dat er geen groepen zijn. Maar waarom is een terras dan geen groep
 vind het soms zo lastig dat ik de regels niet kan ‘volgen’ zeg maar. In mijn hoofd is de regel gewoon: geen groepen. Maar goed, zal wel wennen ook weer haha.