Wat goed dat je ervoor gegaan bent! Vind ik erg leuk om te horen. Hopelijk gaat het CvB akkoord.
Ik heb vandaag vol verbazing de ig stories zitten kijken van een gezin dat naar de efteling was. Dat tot daar aan toe. Maar vervolgens zaten ze te klagen hoe vervelend alle maatregelen waren en dat het maar onzin was.
De grap vond ik ook dat ze aan het klagen waren dat de rijen lang waren omdat er minder mensen in de attracties mochten. Ehm ga een random corona vrije dag met mooi weer naar de efteling alsof de rij dan niet lang is
Oef zag net deze beelden op het nieuws en ineens krijg je weer me hoe bizar de wereld is waarin we nu leven:
Moet je hem alleen wel na ieder gebruik ontsmetten
Het ging hier na de vorige persco toch over wat het advies was voor aantal mensen thuis? Dat is dus idd gewijzigd per 1 juni.
En deze van nu.nl
Op mijn vriends werk is gisteren meteen een groot deel van het personeel ontslagen. Hij gelukkig niet, maar toch allemaal mensen die er al jaren werken. Heel heftig hoor
Ik was eerst heel stellig in mijn overtuiging over het openen van de bioscopen en musea: ik zou voorlopig niet gaan. Maar nu 1 juni dichterbij komt en ik steeds meer naar buiten ga, denk ik dat ik het toch snel weer ga proberen. Ik woon in een grote stad, dus hoef niet te reizen. Want naar Amsterdam o.i.d. zal ik voorlopig niet gaan.
Verwijderd denk een oude foto? Hoop het
Nou als ik dit zo zie… No thanks
Is dit nu?
Ja ik.twijfel nu of het een foto is die oud is gebruikt ik denk het haast wel toch in ieder geval ziet het er op de andere foto’s ook aardig druk uit
Maar dan denk ik je kan nergens plassen of iets
Ik denk eigenlijk niet meteen aan de IC’s maar 1,5 meter zit nu gewoon zo in mijn systeem dat ik een beetje in paniek raak als mensen dichterbij komen.
Ik dacht even iets te halen bij een ‘niet noodzakelijke winkel’ en ik merkte dat ik echt angstig werd door andere mensen.
*angstig ‘door’ andere mensen klinkt een beetje alsof zij het allemaal fout deden en dat was niet zo, ik vond alles gewoon heftig.
Ik heb het idee dat mensen die 1,5 meter steeds meer negeren. Net in de supermarkt (ging boodschappen halen voor m’n mamma) liep ik continue bijna tegen de muur zodat er gepaste afstand was, terwijl mensen gewoon twee of drie naast elkaar liepen … en zodra je er maar wat van zegt … iedereen volgt toch het nieuws en ontwikkelingen rondom de covid zou je denken.
Ja ik kreeg zelf ook het idee dat Zweden een van de weinige landen is die relatief veilig deze tactiek heeft kunnen passen omdat de zorgcapaciteit gewoon echt goed is? Vraag me ook wel af in hoeverre het een rol speelt dat Zweden ook dunner bevolkt is, want kan em dat ergens wel voorstellen, maar aan de andere kant zijn Amsterdam en Stockholm wel ongeveer even groot.
Blijf het gek vinden hoor, ik heb best wel veel Zweedse vrienden en kennissen en hun instagram stories zien er uit alsof er niks aan de hand is terwijl verder iedereen alleen maar over quarantaine praat.
Zoals sommige mensen zeggen: ‘Het probleem is niet corona maar kapitalisme.’
Nu klink ik misschien als een communist o.i.d. (wat ik niet ben) maar ik ben er wel van overtuigd dat de problemen die nu spelen niet komen door corona maar omdat er structureel iets mis is met hoe dingen geregeld zijn. Natuurlijk kan het altijd slechter (dat zie je ook aan andere landen) maar het kan zeker beter.
Corona was nooit zo heftig geweest als we niet zo hadden bezuinigd op de zorg, denk ik.
Nee maar helemaal met je eens hoor. Zeker als je kijkt naar wat er allemaal mis is gegaan in verzorgingstehuizen (met te weinig personeel en te weinig middelen) en hoe er pas laat voor een lockdown gekozen is, dat gaat natuurlijk allemaal om economisch belang. Tenminste, ik heb zelf het idee dat als je op 10 maart voor heel Nederland had gezegd: twee weken totaal dicht, geen sociale contacten, geen evenementen (ipv één week in brabant), je ook een hoop leed had kunnen voorkomen en de zorg (IC, aanlevering van bescherming aan verzorginstehuizen etc.) de tijd had kunnen geven om zich voor te bereiden. En langer wachten heeft uiteindelijk meer schade aan de economie gedaan dan wanneer je vroeg had ingegrepen. Maar goed achteraf ook altijd makkelijk praten.
Is bakpapier weg trouwens? Ik heb dat helemaal gemist, jammer! Ik was nog wel benieuwd naar wat er uit dat Deense onderzoek met die mondkapjes in supermarkten was gekomen, maar kon er niks over vinden.
Pfoe wat stom dat dat ons zoveel leuke forummers gekost heeft joh.
@Suvi ah ja toch interessant hoe dat overal anders gaat! Denk idd dat Nederland best wel pech heeft gehad met de manier waarop t t land binnengekomen is. Zijn er uit Zweden cijfers voor hoeveel mensen al antilichamen hebben?
Wooow al die foto’s, zo druk