Ben benieuwd wat dat voor de binnensport betekend! Gymleraren/turnen/acronym/dans etc
Ik verbaas me over hoeveel grote blauwe er zijn, coolblue, bol, AH :o
Pff we worden net uitgenodigd voor de verjaardag van mijn man zijn oma. Lekker met zijn twintigen in de tuin terwijl de vrouw haar gezondheid hartstikke broos is 
Hopelijk is de evenementenbranch de volgende die gaat schreeuwen in de media zodat we 1 augustus weer gewoon lekker met zân allen naar festivals kunnen 
Ik vul iedere maand een enquete van RIVM en GGD in, en dat is echt zoân confrontatie met je eigen gedachten.
Nu dus deze vraag:
Kunt u aangeven of u van plan bent gedurende 2 weken in thuisisolatie te gaan in de volgende situaties:
En dan zijn de situaties: als jij positief test, als je huisgenoot positief test en als blijkt dat ik iemand buiten mijn huishouden heb ontmoet die positief getest is op corona.
En ik weet dat het juiste antwoord is, ja ik blijf dan 2 weken thuis maar ik kan het me nu echt nog niet voorstellen dat bij die laatste te doen. Ik ben zzpâer en ik werk in 2 belangrijke sectoren (onderwijs en sociaal werk).
Maargoed we zullen zien, ik denk/hoop dat ik tegen die tijd wijselijk kies.
Het lijkt een beetje âwie schreeuwt het hardstâ te zijn steeds. Whatâs next, alle sekswerkers weer aan de slag maar âwe doen het alleen in doggystyle en met masker opâ?
Ja hahaha en dutchgymnastiscs Facebook haha
Ik hoop dat ze daar dan ook over nadenken en niet alleen met de sportschool-lobby praten. (Ik wil graag mijn yoga lessen terug. Nu hebben we buiten les, ook super maar vanwege de ruimte in veel kleinere groepjes en minder lesaanbod.)
Ik ben trouwens heel benieuwd of er ook mensen zijn die Corona/reclame bonussen krijgen. Mijn buit tot nu toe is: zonnebloem zaadjes, 200 euro om mijn werkplek te verbeteren. 4 brownies en vandaag een rituals pakket. Echt super gul natuurlijk, maar ik heb nou niet echt het gevoel dat ik dat echt verdien ofzo :â)
Ja maar dat zal binnen niet beter worden� Ik weet dat ze voor Dans een heel protocol geschreven hebben, en dat ze uit gaan van 10-12m2 per persoon⊠Om de 1.5m te waarborgen⊠In een beetje dansstudio kun je dan maar 5-6, max 8 mensen kwijt?
Haha ja precies. Wat dit precies zou moeten tegenhouden is me een raadsel.
Boren ze wel weer een heel nieuwe markt mee aan wellichtâŠ
Oei, dat schiet dan ook niet op. Of toch buiten iets zoeken, ik zag dat de een dansschool in mijn stad een schoolplein gebruikt. Zag er best gezellig uit. Moet het wel droog blijvenâŠ
Jep! Dat doen wij nu ook idd⊠We hebben een stuk sportterrein gehuurd van een buitensport club.
Ik denk persoonlijk ook niet dat onze vereniging voor de laatste 2 lessen (want dan is het zomervakantie) van alles uit de kast gaat trekken⊠Protocol schrijven, groepen aanpassen, lesstof aanpassen⊠En dan zijn wij nog laat. Als je in Regio Noord zit, heb je geen een les, want daar is het 4 juli al vakantie haha.
Wij kregen/krijgen producten die we zelf produceren (voeding) en een goodybag.
Er is bij ons (onder de werknemers) veel gepraat over een bonus (essentiĂ«le sector en thuiswerk is niet mogelijk) en in de regio is er ook een bedrijf dat de werknemers die zijn blijven werken gedurende deze periode, een bonus geeft. Wat ik echt superdom vind, want je stimuleert mensen zo juist om tĂłch naar het werk te komen, als je je niet lekker voelt. Sowieso vind ik het een vreemd idee, om een bonus te vragen in een tijd waarin je eigenlijk al heel blij mag zijn als je geen loonverlies hebt, je in een stabiel bedrijf werkt en het bedrijf vele duizenden euroâs spendeert om ervoor te zorgen dat iedereen zo veilig mogelijk kan werken.
Nee. Het ziet er naar uit dat we geluk hebben en/of de maatregelen werken (die zijn overigens ook nog wat verstrengd naar aanleiding van die besmettingen). Er zijn nog wat collegaâs getest, maar niemand was positief en ondertussen is het al ruim 2/3 weken geleden.
Je creëert wel een soort van verkapt plichtsgevoel voor je baas. Terwijl iedereen eigenlijk zou moeten kappen met werken onder onveilige arbeidsomstandigheden.
Wat ik ook stom vind aan die bonussen is dat er dus sowieso mensen wegbezuinigd gaan worden door de economische crisis of al ontslagen zijn omdat mensen een tijdelijk contract hadden. Alleen vervolgens wel het andere personeel wel een bonus geven. Het voelt zo als kortetermijndenken en vreselijk kut. Goed je kunt dan ook de bonus van de ceoâs afpakken, maar dat gebeurt dan ook weer niet. Iedereen aan de bonus in plaats van iedereen gelijke voorwaarden en veilige arbeidsomstandigheden geven⊠jeej.
Ik snap de behoefte ook echt niet. Prima om er even tussenuit te willen maar dat moet nu in Nederland. Ik ben al blij als ik volgend jaar weer naar het buitenland mag.
Wij kregen allemaal een bierpakket thuis bezorgd. Dat was wel leuk, maar ze wilden wel voorlopig het vakantiegeld niet uitbetalen. Dan heb ik liever geld.
Gelukkig is er toch laatst besloten dat we t wel al kregen deze maand.