Coronavirus #4

Eerst het toiletpapier en nu de toiletten:

Bij kampeer-en outdoorwinkels is een run ontstaan op schuurtentjes, chemische toiletten en mobiele douches, meldt consumentenprogramma Kassa. Door deze zaken in te slaan, voorkomen kampeerders dat ze gebruik hoeven te maken van de sanitaire gebouwen op campings. Deze zijn nog gesloten tot 1 juli wegens het coronavirus.

Kassa deed navraag bij winkelketens Decathlon en de Vrijbuiter. Die laatste meldt dat de verkoop van chemische toiletten is vervijfvoudigd en dat ook schuurtentjes en douchezakken de deur uitvliegen. De schuurtentjes zijn een soort opslagtentjes, waarin dan een eigen sanitaire plek ingericht kan worden. Ook de douchezak is zeer in trek.

X

Hmm ik kan het me wel goed voorstellen eigenlijk. Sommige mensen hebben dat echt nodig om even los te komen van hun werk, of even in de natuur tot rust te komen als ze in de stad wonen. Vooral nu iedereen zolang binnen heeft gezeten, en dan denk ik vooral aan mensen die óf heel veel buiten de deur gewerkt hebben óf thuis met kinderen bijv, kan ik me echt zo goed voorstellen dat je er uit moet om sane te blijven.

29 likes

Natuurlijk kun je prima een jaartje overslaan maar waarom zou je als je het je kunt veroorloven en je vindt het leuk? Genoeg leuke plekken in Nederland. Ik ben juist blij (voor o.a. het milieu) dat mensen nu zien wat NL allemaal te bieden heeft qua toerisme.

Er genoeg mensen die het hele jaar sparen voor en uitkijken naar de vakantie. Mensen die bijv. alleen in de zomer kunnen gaan. Ik kan me best voorstellen dat het op die mensen echt impact heeft.

Ik snap de verwondering wel maar ik zie het kwaad er niet echt van in eigenlijk.

18 likes

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik wel erg baal omdat ik al 7 jaar niet op vakantie ben geweest en dit jaar het eindelijk weer kon. Maar ik heb dan weer niks geboekt omdat ik liever wacht totdat we weer echt vrij zijn.

1 like

Ik moet niet per se op vakantie, maar ik heb wel al alles geboekt en als ik mij veilig/prettig genoeg voel met de maatregelen in het land van bestemming ga ik er wel gewoon heen. Zo niet, dan verplaats ik het naar volgend jaar.

Ik merk vanavond ook dat mijn fomo weer begint op te spelen. Mensen doen weer van alles en maken allerlei plannen en dat heeft wel effect op hoe rustig ik op zaterdagavond alleen zit

7 likes

Wij werken heel veel met papier die naar andere afdelingen moeten worden gebracht om ons werk te kunnen doen.

Een van mijn collega’s heeft een man met een chronische hartziekte. Daarom werkt ze al een paar weken thuis waardoor mijn collega’s of ik heel veel van het papierwerk moeten doen. Maar ze heeft van juni tm augustus verspreid 4 weken vrij waarbij ze naar een paar verschillende campings gaat. En ik word hier heel erg boos van omdat ik dan het idee heb dat dat “thuiswerken want mijn man is een risicogroep” gewoon een excuus is om niet naar kantoor te komen

1 like

Ik heb geen fomo, maar voel me wel op een rare manier een beetje eenzaam. Van wat ik om me heen en op sociale media meekrijg lijkt het wel alsof ik de enige ben die er nog voor kiest om weinig mensen te zien. Niet alleen omdat ik ‘de regels wil volgen’, maar ook omdat ik me de afgelopen tijd erg socially awkward ben gaan voelen. Mijn vriendin noemde het vandaag Corona Brain. Ben erg afgeleid, wil alleen maar thuis zijn en een beetje op m’n telefoon zitten, voel me best gehaast en soms een beetje angstig buiten en zelfs bij vrienden heb ik soms niks te vertellen want ja: geen uitjes, geen werk, geen vakanties in de planning. En dan ben ik zo bang dat dat nooit meer terug komt :frowning: ik was er zo klaar voor om na een jaar zwangerschapsverlof er weer helemaal voor te gaan en nu is het isolement nog meer geworden. Herkent iemand dit gevoel?

24 likes

Ja heel herkenbaar! Ik zag laatst een vriendin weer voor t eerst op 1,5m en het voelde gewoon wat ongemakkelijk? Maar ik denk/hoop dat we er gewoon even doorheen moeten.

1 like

jaaaa ik herken het ook! alsof ik soms even kortsluiting in mn hoofd krijg bij het idee dat ik met mensen die ik al een tijdje niet heb gezien een gesprek moet voeren in real life. dat ik me dan echt even afvraag hoe dat ook alweer moet en dat ik eigenlijk al een beetje vermoeid raak bij het idee.

1 like

Herkenbaar! Ik vond het eigenlijk wel heel fijn dat ik geen fomo in het weekend hoefde te hebben als ik gewoon thuis was

1 like

Ja, goed om te zien! En de opnamecijfers blijven ook vrij laag. Aantal ic patiënten blijft dalen. Hoop dat het doorzet

Dat weet ik eigenlijk niet! Wel een behoorlijk gelovig land, dus kerkdiensten mochten volgens mij weet vrij gauw doorgaan. Maar wow met 100 man joh, bizar. Terwijl de scholen hier nog niet eens open zijn.

1 like

Haha oja shit, bizar!

Ik weet niet of er gezongen werd tijdens de kerkdienst, maar anders kan dat ook meegespeeld hebben.

Zo’n centenbakkie dat altijd rond gaat, waar iemand ff op heeft gehoest.
Of bij het ophalen van de hostie, dat de pastoor/priester het had.

Huh maar je bent nu toch op vakantie? Of heb ik dat verkeerd gelezen

Ik denk dat niemand op dit moment echt veel meemaakt, het leven is idd een beetje saai geworden. Ik bel bijna nooit meer vrienden heb toch niets te melden :stuck_out_tongue:

Ja er werd gezongen, denk dat dat (icm slechte ventilatie) voor het grote aantal besmettingen gezorgd heeft. Hoop dat Nederlandse kerken zich hiervan bewust zijn…

Ze hebben ook een boete van €80.000 gehad voor de poppen :sweat_smile:

2 likes

Ik moest gisteren een stukje met de bus en vond het echt bizar dat er geen rekening gehouden werd qua afstand voor de passagiers. Elke zitplek was bezet en er hoeste een man in mijn nek, echt goor.