Coronavirus #4

Ik heb het opgezocht nav jouw eerste post hierover. Wat een grap, ze hebben navraag gedaan of het echt geen sekspoppen zouden zijn. Aan een fabrikant die voornamelijk seksartikelen levert :rofl:

1 like

Of ze zetten volgende keer maar wat poppen in de kerk. In Seoul hebben ze ze niet meer nodig. :wink:

3 likes

Ik weet niet de reden waarom haha de uefa zal vast geld nodig hebben gehad :sweat_smile:

1 like

Ik had ook iets niet erg belangrijk. Maar de huiduitslag was begin maart begonnen en ik had 2 weken later als de crisis volop begon dat ik huisarts nodig had.
Ik ben 8 mei uiteindelijk geweest. Vond de dokter zeker niet erg.
Probleem is nog steeds niet weg, dus ik heb echt te lang gewacht. :frowning:
Dus toch maar bellen/afspraak maken.

1 like

Kerkdiensten zijn in Nederland nooit verboden, dit ivm de vrijheid op religie (zelfde voor andere religieuze bijeenkomsten dus) maar tis nu 30 mensen en vanaf 1 juli 100 mensen. Volgens mij zei Rutte ook idd niet zingen.
Ik denk dat het hierbij scheelt dat Nederland zo klein is, dus die kerkdienst begin maart die met z’n koor zoveel verspreiding heeft veroorzaakt is bij iedere kerk in Nederland wel bekend, terwijl met een groter land er ook meer landelijk nieuws is en zoiets niet altijd iedereen bereikt (denk ik)

Ik zou gewoon bellen. Mijn huisarts had namelijk echt bijna niks te doen omdat mensen wegbleven. Ik zou gewoon even bellen dan geven ze het vanzelf wel aan.

1 like

Weet niet of je huisarts het aanbiedt, maar ik voelde me ook bezwaard (was iets kleins) en heb uiteindelijk via het online portaal mijn vraag gesteld.

1 like

Ja klopt, we zitten twee nachtjes in een vakantiehuisje op een uur rijden van thuis haha. Maar het is niet echt een succes :sweat_smile:

1 like

Gewoon bellen! Ze geven bij ons (een vd zwaarst getroffen regio’s) heel duidelijk aan dat de reguliere zorg wegblijft en dat dat niet de bedoeling is.

Sommige dingen doen ze nu ook eerst via telefoon/mail beoordelen en dan evt een afspraak. Onze dochter had bv uitslag en ik had al een vermoeden wat dat was, de huisarts kon dat op basis van een foto bevestigen (omdat het een hele typische uitslag was). Als hij nav de foto had getwijfeld had hij ons langs laten komen. En ik had zelf bv nieuwe hooikoorts medicatie nodig, nou ben er nog nooit zo vlot doorheen gekomej op maandagochtend.

Haha ik zag je geimproviseerde slaapkamer qua bedjes of bedoel je dat niet qua succes?

Ik weet ook dat het een irrationele ergernis is, hoor haha. Misschien ook omdat zij in het verleden over het algemeenheel oncollegiaal is geweest dat het nu wat irritanter is oid.

Nee, letterlijk alles moet hier met papierwerk die naar andere afdelingen gaat.

1 like

Jemig wat ontzettend verdrietig :frowning:

Ik ken ook 3 stellen waarbij dit het geval is. De oma van een vriendin woonde nog thuis en is eraan overleden, thuis overleden ook, positief getest opa niks. Mijn oom heeft het gehad en was gelukkig nog net te goed voor Ic opname, tante niks. En zelfde met de ouders van een andere vriendin. Volgens mij zijn sommige mensen er gewoon immuun voor ofzo, net als bij andere virussen dat sommige die wel en sommige die niet krijgen?

Die moeder van die vriendin kwam trouwens ook alleen buiten de deur voor 1x per 2 weken boodschappen en de hond uitlaten.

2 likes

Maar het is toch niet zo dat echt iedereen het krijgt? Als het griepvirus muteert zijn er ook mensen die het niet krijgen en dat heeft toch ook met weerstand in het algemeen te maken? Of gaat dat voor covid niet op? Ik snap dit ook niet geloof ik.

1 like

@Eddie die partners zijn niet getest want werd toen nog niet gedaan, geloof dat dat vanaf 1 juni net war makkelijker gaat. Mijn tante is wel vorige week op antistoffen getest (en haar man waarvan ze dus wisten dat hij een positieve coronatest heeft gehad ook) en die uitslag was negatief (zij geen antistoffen, hij wel). Maar ik heb ook begrepen dat die antistoffentest nog niet per se super betrouwbaar zijn (vrij grote foutmarge geloof ik. Dus negatief op antistoffen wil niet per se iets zeggen).

2 likes

Vond dit een mega interessant artikel vanuit het perspectief van mensen in de risicogroep: https://www.oneworld.nl/lezen/opinie/risicogroepen-worden-niet-beschermd-maar-buitengesloten/

Tldr: Er wordt weinig nagedacht over wat dit betekent voor de risicogroepen waarvan velen vinden dat ze thuis kunnen blijven. De huidige strategie, waarin wordt uitgegaan van weer heropstarten voor jonge en gezonde mensen en thuisblijven voor risicogroepen, sluit chronisch zieken en ouderen buiten en isoleert hen nog meer dan normaal al gebeurd. Dit ook voor een lange periode. Het alternatief (containment) is een langere lockdown voor iedereen waarin je het virus maximaal controleert en iedereen dan tegelijkertijd het leven weer op mag pakken. En dan is het leven weer oppakken voor kwetsbare mensen niet eens per se weer lekker op het terras, maar ook veilige toegang tot nodige zorg

10 likes

Wel een interessant artikel!

Ik denk uiteindelijk dat geen enkele keuze optimaal is en er zullen altijd personen geschaad worden, welke keuze dan ook. Waar het kabinet nu voor kiest is inderdaad kut voor de kwetsbaren. Maar een containment zou weer kut zijn voor eens zoveel mensen die dan ook hun baan gaan kwijtraken en bedrijven die failliet gaan. Denk dat je uit deze keuze de kleur van het kabinet ook wel ziet. Heb zelf sympathie voor de groep kwetsbaren, maar ook voor de groter groeiende groep werklozen en ondernemers die hier nu al onder lijden en nog harder getroffen zouden zijn bij een keuze voor containment. Die crisis gaat nog zolang uitwerking hebben op de arbeidsmarkt denk ik. Heb normaal nikser dan niks met de VVD of ondernemers eerst, maar ik begrijp de keuzes ergens wel. Vind wel dat grote bedrijven het geld dat ze krijgen moeten terug moeten betalen tzt en dat idioten als booking.com niks moeten krijgen :no_mouth:.

Verder zie ik niet zoveel verschillen tussen Duitsland en hier? Daar is nu volle poule horeca weer open, winkels zijn grotendeels niet gesloten geweest, men is volop naar Nederland blijven komen. Ze gaan waarschijnlijk nu ook reisadviezen alweer aanpassen voor reizen binnen Europa.

4 likes

https://nos.nl/l/2335032

Heeft iemand dit artikel gelezen over een ernstige kinderziekte die mogelijk door corona kan worden veroorzaakt? Ik wil het liefst de kinderen vanaf juni weer naar de opvang sturen maar dit soort berichten maken mij toch huiverig.

De winkels in Duitsland zijn wel wekenlang gesloten geweest :slight_smile: alleen supermarkten en drogisten enzo waren nog open.

Ahh ok, my bad. Dat zijn ook de enige winkels waar ik daar zelf kom XD… Dan wel apart dat de horeca ineens weer open mag. Vriendin van mij moest ene mondkapje op bij binnenkomst en bij weggaan, maar tijdens het eten ofc niet. Benieuwd hoe dat in NL gaat lopen, ik zie het nog niet echt voor me? Ging zelf vaak uiteten met meerdere mensen, maar dat mag nog niet. Vraag me af hoe druk het gaat zijn, hoop voor de horeca druk genoeg icm wat toegestaan is.