Heeft iemand enig idee hoe druk de Ikea (Delft) tegenwoordig is? Ik moet er morgenochtend even heen, maar wil niet in een rij staan of im enorme drukte terecht komen. Denk dat ik zorg dat ik er rond 10 uur ben, als ze opengaan. Iemand ervaring met de drukte op dit moment?
Dit is weer zoân lekker n=1 verhaal, maar een collega vertelde over een ouder echtpaar dat hij kent waarvan de man positief is getest en ook flink ziek is geweest terwijl zijn vrouw, die in zoân beetje elke mogelijke risicogroep viel, heel kort hele milde klachten had. Toen ze allang nergens last meer van had moest ze voor iets anders naar het ziekenhuis waar de arts tegen haar zei âmevrouw, weet u dat u corona heeft?â. Was ze dus op dat moment nog steeds positief terwijl ze 0 klachten had.
Anyway, wat ik maar wil zeggen: zou zomaar kunnen dat die partners/gezinsleden wel corona hebben (gehad), maar geen symptomen of klachten.
Gisteren rond lunch stond er een rij van ongeveer 15 minuten om binnen te komen. Had ik niet verwacht want doordeweekse dag maar dus toch. Viel me alles mee overigens en allemaal goed geregeld en daardoor niet te druk binnen.
In het weekend was het super druk met een wachtrij van 40 minuten. Geen idee hoe het doordeweeks is!
In oktober Efteling geboekt met overnachting.
Efleting is open dus cancelen kan niet meer.
Kaartjes zijn vandaag op de mat gevallen en we gaan. Oh hemel sta me bij
Pfoe, hoop dat dat morgen niet het geval is!
Ik heb vaker nagedacht wat ik als eerste zou doen, als de maatregelen versoepelen. Ik heb een kaartje gekocht voor een museum in mijn stad en mag dan in een bepaald tijdslot naar binnen.
Met pinksteren ging ik altijd naar een foodfestival in een park met een vriendin. Nu gaat dat natuurlijk dit weekend niet door, maar ze appt me net dat het foodfestival dit weekend op 6 verschillende plekken in haar stad foodtrucks neer gaat zetten. Je kunt dan vooraf je bestelling doorgeven en afhalen of je kunt op de bonnefooi komen. Het is vrijdagavond en zondagavond, van 16 tot 21. Zou jij hier op af gaan?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Haha dank je, we gaan ook wel genieten hoor.
Mijn dochter is 10, en we hebben al goed besproken wat we wel en niet doen, of als een iemand het te druk vind of niet fijn o.i.d dan gaan we ergens anders heen.
Al zitten we de hele middag on een karretje van het volk van laaf hahahaha!
Las dat Japan de focus gaat leggen op antistoffentestkits om de verspreiding beter in kaart te brengen.
The existence of antibodies in the blood indicates if the person has been infected or exposed to COVID-19. It may also shed light on those who had the virus but showed no symptoms.
Ah wat leuk dat je toch gaat!
Je zat toen met die geschrapte studiedag weet ik nog, leuk dat het door kan gaan :D.
Het is niet heel ineens, maar het is ook alles met afstand en alleen restaurants en cafés. Clubs en bars nog niet maar ja het blijft spannend hoe het in de praktijk allemaal werkt en of het goed blijft gaan!
Haha ja klopt!!
Leerkracht zei, gewoon gaan je dochter is er die dag gewoon niet
En ook mijn werk heeft er geen bezwaar tegen. Dus die factoren geven ook wel rust.
Het ziekenhuis bij ons uit de regio schrapt toch alle gepland OK operaties ed, omdat er een stijging in besmettingen is geconstateerd (bij medewerkers en patiënten) en er daardoor niet voldoende capaciteit meer is.
Alles was net weer up & running.
Ook de bezoek regeling is weer teruggedraaidâŠ
Vind ik dan toch weer spannend ofzo
Ik heb nu gereserveerd voor lunch en diner op mân verjaardag (ben single af en mn ouders zijn op vakantie ) dus moet de deur uit. Ga met 1 vriendin. Ben echt heel benieuwd hoe dat gaat en hoe die plekken er vanbinnen uitzien met de maatregelen. Proef op de som nemen
Ik heb een conflict met een vrijwilliger omdat ze bijna 80 is en ik haar voorlopig dus niet op de werkvloer wil waar ze met veel mensen in contact komt.
Ze vindt het discriminatie en vindt dat het haar eigen keus moet zijn om te komen werken en daarmee volledig eigen verantwoordelijkheid draagt voor de risicoâs. Ze ziet de richtlijnen van het RIVM als advies en daarmee dus vrij voor eigen interpretatie. Terwijl ik, vanuit onze rol als werkgever, het heel belangrijk vind die richtlijnen op te volgen.
Maar ze voelt zich zo diep gekwetst en beledigd dat er niet eens een gesprek te voeren valt.
Kut man. Ik wil niet dat mensen zich rot voelen. Maar ik wil ook niet dat ze door mij op de ic terecht komen.
Kreeg vandaag op mân werk een mail dat wij ons kunnen opgeven om te testen op aanwezigheid van antistoffen voor dr covid19 en over 3 maanden nogmaals om te kijken naar de duurzaamheid van de immuniteit. Ik ga mij denk ik direct opgeven. Eind maart flink verkouden en koortsig geweest icl het huishouden.
Ik zie verschillende acteurs op insta een oproep doen richting het OMT om weer aan het werk te mogen onder het mom: acteren is een contactberoep.
Ik snap het niet zo goed, wordt het opnemen van series of films verboden door het OMT? Heb daar nooit iets over gehoord.
Het argument dat ze ook geven is: zonder acteurs geen series en films, true maar persoonlijk kan ik best een tijdje zonder Nederlandse films
Verder hoop ik natuurlijk wel voor ze dat ze snel weer aan de slag mogen.
Nou ze zijn niet te stoppen hoor
Ja ik snap het ook en in haar positie zou ik me waarschijnlijk net zo voelen. Dat maakt het ook zo lastig. Maar zolang het RIVM nog zegt dat mensen boven de 70 thuis moeten blijven (er staat zelfs dat je iemand anders je boodschappen moet laten doen) kan ik het niet verantwoorden dat ze wel bij ons tussen de mensen gaat staan, in opdracht van ons. Ook al is het vrijwilligerswerk.
Maar ik vind dit echt pijnlijke situaties dus ik hoop dat het advies van het RIVM binnenkort kan worden aangepast.