Tip! Ga tijdens etenstijd savonds op een doordeweekse dag. Ben aan het verhuizen en dus, helaas, al twee keer geweest. Beide rond etenstijd en heb het nog nooit zo rustig gezien.
In welke sector werk je?
Zou ook zo graag die test doen. Mijn huisgenoot was besmet maar binnen het huishouden werd toen niet getest helaas dus ik ben niet getest.
Ziekenhuis.
Hier in Duitsland gaat het nu ontzettend snel met de geplande versoepelingen. Er wordt al gesproken over langzaam opbouwen naar grote groepen buiten en binnen (tot wel 100 of 200 personen door de zomer heen), er mogen tijdelijk geen boetes meer gegeven worden buiten en ze zitten zelfs te denken om de bars weer te openen eind juni. Ik zal niet direct overal aan mee doen, maar ik merk wel dat het mij een heel ontspannen gevoel geeft dat het dus weer relatief veilig is om gewoon naar een winkel te gaan of met iemand (op afstand) een wandeling te maken. Zoals hier wel te lezen was, was ik behoorlijk rigide in het volgen van de regels omdat ik ook wel een beetje bang was voor het virus, maar het is fijn dat dat dus langzaam minder mag worden.
Kan me echt kwaad maken om mensen die massaal boeken om met groepen mensen uit eten te gaan. En als je dan vraagt: hoe gaan ze dat dan doen in het restaurant (omdat je weet dat het daar bv krap is) halen ze hun schouders op; geen idee! Dan is het opeens aan de horeca om dit op te lossen en ligt er geen enkele verantwoordelijkheid meer bij hen zelf. Lekker makkelijk ja.
Ja blijkbaar. En misschien wordt het netjes opgelost hoor maar je vraagt dan toch even hoe ze dat gaan doen? Je hebt zelf toch ook nog steeds een verantwoordelijkheid. Ik zou dat wel willen weten. Maar goed, ik ga nu ook niet uiteten met een groep van 6.
@grace oh ja natuurlijk. Dan is het café natuurlijk klantonvriendelijk als het geen groep van 8 kerngezonde personen toe wil laten
Ik zit ergens een beetje mee en ben benieuwd hoe jullie erover denken. Over een maand heb ik een vrijgezellenfeest en we gaan een scootertocht doen. Ik heb geen rijbewijs dus zou bij iemand achterop moeten maar dat is dan niet iemand uit mân eigen huishouden. Ik zag dat je er geen boete voor kan krijgen, maar voel me er toch niet zo goed bij. Zouden jullie gaan? Wil ook weer geen party pooper en zeikmuts zijn
Jij voelt je er niet goed bij, dus dan ga je niet! En dan ben je geen party pooper of zeikmuts vind ik. Je krijgt geen boete, maar je kan geen 1,5 meter afstand houden. Dus is logisch dat je je er niet goed bij voelt.
@Eddie @Minnoirs thanks! Jullie hebben gelijk, moet nu niet nadenken over wat andere mensen van mijn keuzes vinden. Denk dat ik even die bevestiging nodig had haha. Dank jullie wel daarvoor
Ik ben inmiddels zo erg gewend aan social distancing dat ik het elke keer ook verwacht als ik een film of serie kijk. Dan schudden mensen elkaar de hand, en schiet er even door mijn hoofd: âNeee wat doe je?!â Of als ze het hebben over een reis, feestje of evenement, is mijn eerste gedachte even: âMaar dat zal toch niet door gaan?â Echt zo raar.
Heee voor het eerst dat ik iets wilde gaan doen âwat niet magâ, namelijk met zân tweeĂ«n naar de Gamma. Nu moet ik alleen en ik haat het, bouwmarkten maken me onzeker.
Wat irritant dat dat niet mag! Bijzonder dat het per winkel kan verschillen. Bij ons mag je in alle bouwmarkten en woonwinkels wel met zân tweeĂ«n naar binnen.
Ik las het plan van een kroeg waar ik veel kwam. Buiten dat het echt moeilijk lezen is, omdat het grammaticaal nergens klopt, is het bijna onmogelijk wat hij wil. Het is een smalle kroeg, met toiletten beneden. Als ik alle regels lees, snap ik niet wat nu de bedoeling is. Hoop dat het voor hem wel werkbaar wordt/blijft.
Nou er zijn genoeg duoâs hier.
Mijn ouders (65+) passen door Corona niet meer op hun kleinkinderen, waaronder mijn dochter. Ze wachten op een vaccin. Men weet niet hoelang het gaat duren voordat er een vaccin komt, misschien weken of maanden maar het kan ook jaren duren. Ik vraag me af wanneer je voor jezelf de knoop doorhakt om toch wel op je kleinkinderen te gaan passen. Ik snap dat je het niet doet en ik snap ook dat je denkt âals ik het nu wel ga doen, heb ik het al die tijd voor niets niet gedaanâ. Maar aan de andere kant kan ik het me ook niet voorstellen dat zij mân dochter pas over een jaar weer knuffelen. Het is allemaal nog zo ongewis, dat is zo lastig.
Gaan ze ook niet onnodig naar buiten etc? Dan snap ik het wel dat ze niet willen oppassen. Mijn schoonouders passen ook niet meer op, omdat het niet mag van hun dochters ⊠terwijl ze het zelf wel graag willen. En hun andere 3 kleinkinderen (3-6 jaar) wonen sinds begin maart bij hen in ivm scheiding van de ouders, dan denk ik dan kan mijn zoontje toch ook gewoon langskomen. Tot heden gebruik kunnen maken van noodopvang, maar dat verloot per begin juni. Ik hoop dat het KDV ruimte heeft om mijn zoontje extra op te vangen, anders hebben wij een groot probleem. Wij gaan overigens wel eens langs de schoonouders en houden dan 1,5 m afstand aan.
Ze gaan inderdaad niet onnodig naar buiten. Ze zijn best strikt. Ja ik snap het ook hoor en gelukkig kan onze dochter gewoon extra naar de opvang. Maar ik gun het ze zo, want ze genieten zo ontzettend van hun kleinkinderen.
Misschien staan ze open voor even wat gezelligheid op afstand?
Ik begrijp wel dat het vooral voor de ouderen een lastige en onzekere situatie is.
Zo fijn dat je weer een dag naar kantoor mag! Daar kijk ik ook echt naar uit. Maar gaat ook nog wel even duren .
Vind dat elke werkgever wel iets mag regelen voor werknemers thuis qua inrichting werkplek. Iemand die ik ken die bij een grote blauwe werkt kreeg NIKS. Ja, een toetsenbord en muis :â)⊠verder moest ze het zelf maar uitzoekenâŠ
Ik vermoed dat ik ook nog wel tot september thuis zit en dat wij als allerlaatste weer naar kantoor mogen. Overheid dus we moeten ook âhet goede voorbeeld gevenâ. Wat ik dan ook wel weer snap. Je kan nu wel bureaustoel en extra scherm gaan lenen omdat die nu toch niet gebruikt worden. Nu hebben we wel een verstelbaar bureau en stoel boven staan maar daar is het nu al 35 graden, kantoor zit vlak onder plat dak. Dus ik werk toch maar aan de eetkamertafel. Wel gezellig met de katten zo om me heen maar mijn motivatie is vandaag even weg⊠Vanochtend besproken hoe we digitaal presentaties moeten gaan geven en daar werd ik toch even verdrietig van, ik mis dan mijn collegaâs. Al hoef ik ook niet meer terug naar ĂĄlle dagen naar kantoor. 3 om 2 lijkt me een goede verdeling.