Coronavirus #4

Haha ja ik werk sinds maart thuis en ook zeker tot september en mijn werkgever regelt, betaalt of vergoedt niks, maar krijg wel wekelijks een berichtje met “en zorg voor je mentale gezondheid he! Dat is het belangrijkste!”

Lol

Maar mijn werkgever is dan ook dit:

afbeelding

27 likes

Heb me iig aangemeld om pretty please weer te gaan als bijv een klein clubje weer mag!

Bij ons is ook alles top geregeld maar wij zijn thuiswerken al gewend. Weet dat er gelukkig zat werkgevers bij die prima omgaan met de situatie, maar helaas ook sukkels die dat niet doen…

(Je had ook gesolliciteerd op je eigen functie voor vast toch, al iets gehoord?)

1 like

Deze wilde ik ook sturen! :heart_eyes:
@grace please laat me erbij??? Coronaknokken

Ik ben de hele zwangerschap al min of meer verkouden, en begin maart heel heftig geweest met koorts en keelpijn en benauwd. En man en kind en later opa ook.

Zou dus eigenlijk liefst zo’n antistoffen test doen!

3 likes

Succes!!!

Ik denk niet dat daar overheidssteun voor is? Ben bang dat werkgevers dit echt zelf moeten faciliteren. Werkgever moet in principe zorg dragen voor een gedegen (arbotechnisch gezien) werkplek. Ken ook verhalen van kleinere kantoren die half leeggeplukt worden, iedereen mag een bureaustoel lenen of beeldschermen etc. Denk dat het voor sommige plekken vooral lastig is qua beveiligingen en interne netwerken misschien of capaciteitsproblemen op dat gebied.

iedereen in de sportschool ook maar aan het winkelwagentje? :joy:

2 likes

Ik heb echt het idee dat ze zich nu toch weer laten omlullen. Ben ik de enige?

7 likes

Het kan best dat ze het opendoen van sportscholen onder voorwaarden doen zoals in Duitsland. Dus veel minder intensieve lessen en apparaten niet op maximaal zetten. Want in Korea waren er geen besmetting bij de yoga en pilates lessen, die dus wat minder intensief of anders intensief zijn.

5 likes

Ben benieuwd wat dat voor de binnensport betekend! Gymleraren/turnen/acronym/dans etc

3 likes

Ik verbaas me over hoeveel grote blauwe er zijn, coolblue, bol, AH :o

14 likes

Pff we worden net uitgenodigd voor de verjaardag van mijn man zijn oma. Lekker met zijn twintigen in de tuin terwijl de vrouw haar gezondheid hartstikke broos is :confused:

Hopelijk is de evenementenbranch de volgende die gaat schreeuwen in de media zodat we 1 augustus weer gewoon lekker met z’n allen naar festivals kunnen :thumbsup:

18 likes

Ik vul iedere maand een enquete van RIVM en GGD in, en dat is echt zo’n confrontatie met je eigen gedachten.
Nu dus deze vraag:

Kunt u aangeven of u van plan bent gedurende 2 weken in thuisisolatie te gaan in de volgende situaties:
En dan zijn de situaties: als jij positief test, als je huisgenoot positief test en als blijkt dat ik iemand buiten mijn huishouden heb ontmoet die positief getest is op corona.
En ik weet dat het juiste antwoord is, ja ik blijf dan 2 weken thuis maar ik kan het me nu echt nog niet voorstellen dat bij die laatste te doen. Ik ben zzp’er en ik werk in 2 belangrijke sectoren (onderwijs en sociaal werk).
Maargoed we zullen zien, ik denk/hoop dat ik tegen die tijd wijselijk kies.

Het lijkt een beetje “wie schreeuwt het hardst” te zijn steeds. What’s next, alle sekswerkers weer aan de slag maar ‘we doen het alleen in doggystyle en met masker op’?

15 likes

Ja hahaha en dutchgymnastiscs Facebook haha

3 likes

Ik hoop dat ze daar dan ook over nadenken en niet alleen met de sportschool-lobby praten. (Ik wil graag mijn yoga lessen terug. Nu hebben we buiten les, ook super maar vanwege de ruimte in veel kleinere groepjes en minder lesaanbod.)

1 like

Ik ben trouwens heel benieuwd of er ook mensen zijn die Corona/reclame bonussen krijgen. Mijn buit tot nu toe is: zonnebloem zaadjes, 200 euro om mijn werkplek te verbeteren. 4 brownies en vandaag een rituals pakket. Echt super gul natuurlijk, maar ik heb nou niet echt het gevoel dat ik dat echt verdien ofzo :’)

3 likes

Ja maar dat zal binnen niet beter worden…? Ik weet dat ze voor Dans een heel protocol geschreven hebben, en dat ze uit gaan van 10-12m2 per persoon… Om de 1.5m te waarborgen… In een beetje dansstudio kun je dan maar 5-6, max 8 mensen kwijt?

Nee die doen het door ‘sexyglas’. En met mondmasker ja.

5 likes

Haha ja precies. Wat dit precies zou moeten tegenhouden is me een raadsel.

4 likes