Na al dat hamsteren zijn tijdens corona ook de dode cavia’s niet aan te slepen.
Was smaak verlies nou ook een symptoom van corona? Ik heb ineens dat dingen een bittere nasmaak hebben, en ik maak me een beetje zorgen
Vanmorgen proefde ik ook de amaretto in mijn amaretto koffie niet. Het smaakte gewoon naar cappuccino
Heb je onlangs pijnboompitten gegeten? Daar kan het ook (volgens mij) door komen
Pfft ik vind het zo erg dat het door andere generaties gewoon totaal niet serieus genomen wordt…
Op 20 maart ben ik ziek geworden en door mijn werk kon ik gelukkig getest worden. 23 maart gebeld dat ik Corona positief getest was.
Het is echt no joke. Ik ben nu een week hersteld, maar m’n lichaam heeft een flinke klap gehad. Ik merk nog steeds dat ik snel buiten adem ben, ik heb er maagzuur zodra ik iets eet aan overgehouden…
Je trekt echt een lot uit de loterij wat het zo eng maakt… m’n ene collega had alleen een verstopte neus, een andere collega heeft een week in het ziekenhuis doorgebracht en ik ben 2 weken echt goed ziek geweest. Ik hoorde dat een collega van een andere afdeling zelfs 2 weken op de IC heeft gelegen en dat kwam heel hard aan toen ik m’n teamleider aan de telefoon had.
Ik heb gelukkig niemand besmet, maar het had zo kunnen gebeuren.
Wrange is vooral dat we het ws hebben gekregen (m’n man en ik, kinderen nergens last van gehad gelukkig), van een collega van m’n man. M’n man werd wakker met koorts, belde naar z’n werk om te zeggen dat hij niet kwam, en kreeg een directe collega aan de lijn. Die lapzwans zegt vervolgens ‘oh dan had ik gisteren en vandaag ook niet mogen werken want ik had gisteren al koorts’.
Wat voor een enorme asshole (sorry maar ik was echt witheet toen ik het hoorde) ben je dan wel niet?!
Waarschijnlijk hebben we het via hem gekregen. Hij heeft nog meer mensen besmet op het werk van m’n man…
Bijna een gevalletje ‘OK Boomer’, maar dit is gewoon idioterie.
Deze generatie heeft echt geen idee. Ik maak me kwaad om alle idioterie die ik in de supermarkten zie momenteel.
Ik heb paasbrood gegeten vandaag van de Albert Heijn. Ik heb het net opgezocht, maar er zitten helaas geen pijnboompitten in 
Het is Idd een symptoom. Zie verhaal hierboven, collega van me had alleen verlies van geur/smaak en een verstopte neus.
Ik heb het symptoom ook gehad.
Ahhh shit ik vind het wel een beetje eng. Ik voel me verder wel gewoon goed afgezien van dat ik een beetje moe ben. Verder ruik ik wel alles en ik proef de dominante smaak van eten ook wel, maar bepaalde dingen proef ik een beetje vlak met een bittere nasmaak? Echt geen idee wat ik hiermee moet.
Ik zou het gewoon afwachten en in de gaten houden of je andere verschijnselen krijgt (beginnende keelpijn en hoofdpijn, verkouden, hoesten, verhoging).
Het kwam bij mij echt pas opzetten toen ik al 8 dagen ziek was.
Maar dan kan je al wel mensen besmetten toch, want volgens mij werkt @Otzi in een winkel?
Wat rot trouwens dat je nog steeds de nasleep heb ervan. Wel fijn dat het al een stuk beter met je gaat in ieder geval. Die collega van je man… geen woorden voor 
Oh in dat geval zou ik wel overleggen met je werk.
@Otzi
Ja echt belachelijk die collega toch! Maar die gast heeft vaker acties dat je echt denkt, wat ben jij een egoïstische lamzak…
Ja dat zal ik doen! Ik denk dat ik morgen maar thuis blijf werken, word hier toch een beetje wantrouwig van.
Wel echt super heftig dat jullie allebei het virus hebben gehad. Ik hoop dat je snel herstelt, want dat lijkt me echt heel rot om je zo lang zo ziek te voelen.
Vooral het laatste stukje van wachten tot je weer naar buiten mag vond ik persoonlijk heel gek. Iedere keer in de gaten houden of je 24 uur klachten vrij bent… (werk in een vitaal beroep en dan geldt deze richtlijn).
De laatste paar dagen dacht ik iedere dag: oh bijna een hele dag niet gehoest! Om vervolgens weer in een gigantische hoestbui te belanden.
Ik had complete smaak -en reukverlies en bleek positief op corona. Maar bij mij begon het daar niet mee. Het verlies kwam pas later en is ook langer gebleven dan de andere klachten.
@Bloempot kan ik me voorstellen! Want wanneer weet je nou of je weer helemaal klachten vrij bent? Lijkt mij echt super moeilijk in te schatten. Ik vind het ook echt moeilijk in te schatten wat ik nu moet doen. Ik heb net met mijn zus afgesproken dat ik morgen maar niet naar mijn werk ga, maar hoe mijn zus deed aan de telefoon voel ik me gelijk een grote aansteller ofzo
Terwijl ik normaal gewoon zou gaan, maar ben nu gewoon bang mensen te besmetten.
@SimpleThings rook en proefde je echt helemaal niks meer? Ik ruik op zich alles wel, en proef ook gewoon, maar sommige smaken voelen heel vlak en geven mij een bittere nasmaak. Ik hoop echt dat het niks is, maar ga morgen toch maar eerst de huisarts bellen voor de zekerheid. Zeker voordat ik weer naar mijn werk ga.
Er is geen algemene kliklijn toch?
Situatie…
Mijn iets-verder-op-in-de-straat buurvrouw is kraamverzorgster… En er zijn op dit moment bij veel kraamburea’s hele strenge eisen. Geen bezoek, Kraamzorg houdt de baby niet vast, en dus ook moeilijk uitleggen. Bij verkoudheid gaat alles via videobellen (zie je je vent al inzoomen op je onderkant voor de kraamzorg…?!)
Oké maaar dat is goed en wel.
Alleen mijn buurvrouw past op meerdere neefjes en nichtjes op dr vrije dagen. Zit voor in de tuin met familie op een bankje, te roken. Post op instagram de “paas BBQ”…
Ik twijfel bijna of ik haar bureau moet bellen?!
Er is zoveel verdriet bij net mama’s over deze maatregelen maar zij doet dit in dr vrije tijd
…
Als je dus 24 uur nergens meer last van hebt ben je ‘beter’.
De geur/smaak was hier heel vaag. Het rook allemaal heel vlak en het eten/drinken smaakte me gewoon niet. Vooral brood vond ik vreselijk, smaakte nergens naar en koffie ‘stonk’ naar zuur.
@Fishing als je het nog een keer ziet zou ik het gewoon doen…
Niet twijfelen om dat bureau te bellen, maar gewoon bellen. Dit is echt ronduit asociaal gedrag! Denk dat iemand liever geen kraamhulp heeft dan zo’n idioot
Een vriendin van mij had ook smaakverlies bij Corona, zij omschreef het zo: Als ik chips eet dan proef ik wel dat het zout is, maar ik zou bijvoorbeeld niet het verschil tussen paprika en naturelchips kunnen proeven
Dus het was niet dat ze echt helemaal niks meer kon proeven, maar alles leek gewoon een beetje op elkaar, de nuance was weg zegmaar.
Ergens vind ik het wel zielig voor mijn nichtje; ze ziet dus weken geen andere kindjes en mijn broer en schoonzus gaan dit ook volhouden tot de overheid maatregelen versoepelt. Mijn andere broer heeft een soort bondje met de buren; hun kinderen mogen alleen met elkaar spelen. Kinderen van collega’s spelen niet meer bij vriendjes binnen, maar wel buiten. Iedere ouder zal een andere beslissing nemen, maar mijn nichtje heeft dat samen spelen met anderen normaal gesproken wel nodig (vinden mijn broer en schoonzus ook). Ze is al best op zichzelf en heeft snel ruzie als ze samenspeelt, best pittig dametje. Ben zo benieuwd hoe dat gaat als ze weken/maanden nog zonder leeftijdsgenootjes is. Dit moet misschien toch wel effect hebben op peuters/kleuters, op de lange termijn gezien?
Bij mij was het volledig weg. Ik proefde op mijn tong bijv dat de aardbeien zoet waren, maar de smaak van aardbeien proefde ik niet. Ik kon dus wel zoet/zuur/bitter/etc proeven. En reuk was ook weg zonder dat ik een verstopte of loopneus had. Ook hele sterke geuren rook ik niet. Ik heb het zelfs getest met terpentine haha. Ik had ook niet het idee dat het geleidelijk ging ofzo. Van de een op de andere dag was het weg.