Coronavirus #4

@Bloempot kan ik me voorstellen! Want wanneer weet je nou of je weer helemaal klachten vrij bent? Lijkt mij echt super moeilijk in te schatten. Ik vind het ook echt moeilijk in te schatten wat ik nu moet doen. Ik heb net met mijn zus afgesproken dat ik morgen maar niet naar mijn werk ga, maar hoe mijn zus deed aan de telefoon voel ik me gelijk een grote aansteller ofzo :joy: Terwijl ik normaal gewoon zou gaan, maar ben nu gewoon bang mensen te besmetten.

@SimpleThings rook en proefde je echt helemaal niks meer? Ik ruik op zich alles wel, en proef ook gewoon, maar sommige smaken voelen heel vlak en geven mij een bittere nasmaak. Ik hoop echt dat het niks is, maar ga morgen toch maar eerst de huisarts bellen voor de zekerheid. Zeker voordat ik weer naar mijn werk ga.

Er is geen algemene kliklijn toch?

Situatie…
Mijn iets-verder-op-in-de-straat buurvrouw is kraamverzorgster… En er zijn op dit moment bij veel kraamburea’s hele strenge eisen. Geen bezoek, Kraamzorg houdt de baby niet vast, en dus ook moeilijk uitleggen. Bij verkoudheid gaat alles via videobellen (zie je je vent al inzoomen op je onderkant voor de kraamzorg…?!)
OkƩ maaar dat is goed en wel.

Alleen mijn buurvrouw past op meerdere neefjes en nichtjes op dr vrije dagen. Zit voor in de tuin met familie op een bankje, te roken. Post op instagram de ā€œpaas BBQā€ā€¦

Ik twijfel bijna of ik haar bureau moet bellen?!
Er is zoveel verdriet bij net mama’s over deze maatregelen maar zij doet dit in dr vrije tijd :cold_face:…

4 likes

Als je dus 24 uur nergens meer last van hebt ben je ā€˜beter’.

De geur/smaak was hier heel vaag. Het rook allemaal heel vlak en het eten/drinken smaakte me gewoon niet. Vooral brood vond ik vreselijk, smaakte nergens naar en koffie ā€˜stonk’ naar zuur.

@Fishing als je het nog een keer ziet zou ik het gewoon doen…

2 likes

Niet twijfelen om dat bureau te bellen, maar gewoon bellen. Dit is echt ronduit asociaal gedrag! Denk dat iemand liever geen kraamhulp heeft dan zo’n idioot

4 likes

Een vriendin van mij had ook smaakverlies bij Corona, zij omschreef het zo: Als ik chips eet dan proef ik wel dat het zout is, maar ik zou bijvoorbeeld niet het verschil tussen paprika en naturelchips kunnen proeven

Dus het was niet dat ze echt helemaal niks meer kon proeven, maar alles leek gewoon een beetje op elkaar, de nuance was weg zegmaar.

3 likes

Ergens vind ik het wel zielig voor mijn nichtje; ze ziet dus weken geen andere kindjes en mijn broer en schoonzus gaan dit ook volhouden tot de overheid maatregelen versoepelt. Mijn andere broer heeft een soort bondje met de buren; hun kinderen mogen alleen met elkaar spelen. Kinderen van collega’s spelen niet meer bij vriendjes binnen, maar wel buiten. Iedere ouder zal een andere beslissing nemen, maar mijn nichtje heeft dat samen spelen met anderen normaal gesproken wel nodig (vinden mijn broer en schoonzus ook). Ze is al best op zichzelf en heeft snel ruzie als ze samenspeelt, best pittig dametje. Ben zo benieuwd hoe dat gaat als ze weken/maanden nog zonder leeftijdsgenootjes is. Dit moet misschien toch wel effect hebben op peuters/kleuters, op de lange termijn gezien?

1 like

Bij mij was het volledig weg. Ik proefde op mijn tong bijv dat de aardbeien zoet waren, maar de smaak van aardbeien proefde ik niet. Ik kon dus wel zoet/zuur/bitter/etc proeven. En reuk was ook weg zonder dat ik een verstopte of loopneus had. Ook hele sterke geuren rook ik niet. Ik heb het zelfs getest met terpentine haha. Ik had ook niet het idee dat het geleidelijk ging ofzo. Van de een op de andere dag was het weg.

1 like

Ja maar kunnen zij iemand aanspreken op privƩ gedrag?
Ik kan niet de politie bellen dat zij voor dr eigen huis zit te roken met iemand denk ik :face_with_hand_over_mouth:?
Er gebeurd zoveel bij mensen in de achtertuin nu…

Maar dat lijkt me echt super moeilijk in te schatten! Ik heb bijvoorbeeld super vaak een loopneus, zeker als het koud is. Ik zou het dan wel echt moeilijk vinden om in te schatten of dat dan nog steeds bij het virus hoort of dat ik het gewoon koud heb haha. :sweat_smile: Oeiii ja wat jij en @Dombo nu zeggen lijkt wel echt een beetje op wat ik nu ervaar. Best wel scary eigenlijk. Ik zou ook niet zo snel kunnen bedenken wat het anders nog zou kunnen zijn. Ik denk dat ik er goed aan doe om morgen niet naar mijn werk te gaan en de dokter te bellen ook al klonk mijn zus een beetje geirriteerd haha

Je kunt allicht aangeven dat je hebt geobserveerd dat die persoon buiten haar werk om zeer veel mensen ziet. Ik denk wel dat ik het zou doen, aan het bureau om daar iets mee te doen of niet. De politie doet hier denk ik niet zoveel mee nee

1 like

Ja ik ga morgen dan toch maar even bellen…
Ik vind het zo schandalig.
Al die verdrietige gesloopte mama’s die met man en macht hun eigen wensen (een normale kraamtijd) buiten de deur zetten en dan doet zo’n kraamverzorgster dit :cold_face:

Ik wist trouwens niet dat kraamverzorgers de baby niet meer vasthouden, lijkt me wel heftig hoor, nu te gaan bevallen.
Die raamvisites lijken me ook maar gek. Ff uren rijden om een baby door het raam heen te gaan bewonderen.

1 like

Naja het wordt afgeraden en wisselt een beetje per organisatie nu geloof ik.
Maar is inderdaad helemaal niks waard… enige voordeel is misschien dat de papa hoogstwaarschijnlijk thuis is :crazy_face:

Een vriendin van mij moet eind juni bevallen en ze hebben aan de voorkant van het huis een klein balkonnetje. We grapten met de groep tijdens videobellen erover dat ze straks de baby gewoon lion king style moet gaan laten zien (ik hoop super erg dat dit doorgaat :crossed_fingers:).

Hopelijk is het in de ziekenhuizen hier dan iig alweer wat gekalmeerd. Gelukkig lees ik steeds berichten, lokaal, van minder patiƫnten in het zkh dus lijkt de goede kant op te gaan!

12 likes

Hmmm zo heftig heb ik het gelukkig (nog) niet. Ik heb het net getest met een mandarijn haha, en ik proef wel echt dat het een mandarijn is, maar ik heb alleen zo’n bittere rare nasmaak iedere keer. Ook ruik ik gelukkig nog. Met chocolade lijk ik het echt het ergst te hebben. Het smaakt niet eens meer zo lekker daardoor. Ik hoop echt dat het niks is, maar ik ben echt veels te bang om nu naar mijn werk te gaan en mogelijk allemaal mensen te besmetten, eerst maar even de dokter bellen morgen.

@anon50301661 Dank je! Ik hoop ook echt dat het iets anders is. Ik heb nog zitten speuren of ik pijnboompitten heb gegeten vandaag, maar kon helaas niks vinden :frowning:

Maar de dokter gaat nu niets doen. Als je denkt dat je corona hebt dan moet je in quarantaine tot je 24 uur klachtvrij bent. Alleen bij verergering van de klachten moet je contact opnemen met de huisarts.

2 likes

Ahhh ok! Wow dat is wel echt moeilijk. Ik dacht dat ik kon bellen voor advies, want ik heb echt geen idee of ik corona heb omdat ik verder geen klachten heb zoals hoesten, keelpijn, koorts etc. Behalve dat rare smaakverlies :persevere: Nou ja ik blijf iig morgen maar thuis, en dan ga ik het maar even aankijken, misschien is het morgen wel weer weg haha

Voor advies kun je altijd wel bellen hoor. Beterschap in ieder geval. Smaak -en reukverlies vond ik het allervervelendst, was ook heel bang dat het blijvend zou zijn. Het idee alleen al dat ik dit of dat nooit meer zou kunnen proeven :sob:

1 like

Ik had hier dus geplaatst dat een vriendin van me positief getest is, eigenlijk veel symptomen heeft zoals koorts, benauwd, snel buiten adem… maar geen niezen en hoesten (heel af en toe)… vind ik ook zo bijzonder

1 like

@Enthusiasm Thanks! Dit is wel duidelijk, maar even thuis blijven dus totdat ik het niet meer merk.

@SimpleThings Ohhh ik voel je! Haha. Dat lijkt me idd echt vreselijk om de rest van je leven te hebben. Ik had net een kinder paashaas en hij smaakte gewoon bitter. Dat is toch geen leven? :sob: Haha

2 likes