Coronavirus #4

Ik weet niet of je ook last van hooikoorts hebt en daar medicijnen voor neemt?
Daar krijg ik zelf een metaalachtige nasmaak van.

Jaaaaa we zijn nu bijna een week beter. We zijn allevier verkouden geweest, de één nog minder dan de ander. Ik ben als enige getest, maar we gaan ervan uit dat zij het ook gehad hebben.

3 likes

Dat rare smaak en reukverlies is een opvallend symptoom van Corona. We hebben echt een reeks van Corona patiënten op de SEH gehad L, waarbij dit naar voren kwamen. Zoals eerder aangeven, ga ik quarantaine. Hou je klachten in de gaten.

@ellegirltalk ohhh dat is zo herkenbaar. Mijn zoontje ziet ook al dagen niemand anders dan ons. Hij mist echt het contact met andere kinderen.

2 likes

Tijdens de griepgolf van 2018 was ik wekenlang ziek. Eigenlijk had ik toen alle symptomen wat nu bij corona horen. Smaak- en reukverlies ook, pas 3 weken nadat ik beter was kon ik enigszins weer dingen proeven. Het enige wat tijdens de griep smaak had was kaas en zuurkool. Ik heb kilo’s zuurkool gegeten.

Ik vind klikken bij iemand baas wel heel erg heftig. Wat moet die baas dan vervolgens ook doen? Haar verbieden privé af te spreken met mensen? Ik vind het niet de plaats van de werkgever of van jou om zo in iemands privésfeer te treden. Krijg er best een naar gevoel van. Moet heel Nederland nu massaal zorginstellingen bellen over hun werknemers die nog afspreken?
Dat staat los van feestjes oid op straat waarvoor de politie gebeld word.

40 likes

Nouja, mijn baas geeft in elke mail aan ons aan dat we ook in de privé-situatie zeer terughoudend moeten zijn met sociale contacten, de 1.5m-regel moeten aanhouden, etc. Niet alleen voor onszelf/de patiënten, maar ook omdat het ziekenhuis niet kan verkopen dat er geen bezoek mag komen en niemand naar binnen mag als wij buiten op feestjes staan en gezellig de hele buurt afzoenen op onze verjaardag.

27 likes

Ik zou niet bellen. Ja ik vind het erg dat ze dit doet, maar je hebt niet alle informatie maar zet iemand wel ontzettend voor het blok bij zijn werkgever. Als je een collega bent is het logisch, maar je hebt er helemaal niets mee te maken. Vind het echt heel erg ver gaan om vanuit je eigen observaties zulk soort acties te ondernemen.

15 likes

Eens. Ik vind dat je beter iets tegen haarzelf kunt zeggen, als je er per sé iets mee moet doen. Dat klikken vind ik niet ok. Wie weet heeft ze al Corona gehad of is ze haar baan kwijt. Pijnlijk als je haar dan terecht gaat wijzen of verklikken.

7 likes

Behalve dat ik zelf nu van Kraamzorg organisatie wil wisselen :crazy_face:

Maar vind je dat van de politie bellen bij een tuinfeest niet? (Is een vraag, geen oordeel :see_no_evil:).

Ik weet ook niet wat ik moet doen. Misschien trekt ik het me ook extra aan omdat ik zelf zwanger ben en in de zorg werk…

2 likes

Ik denk dat je vooral moet bekijken wat je er zelf aan hebt om te bellen.

Bij een tuinfeest kun je overlast hebben door muziek.
Bij een kraamverzorger die vanalles doet, waar heb jij dan last van?

Alsin waar heb jij persoonlijk last van. Dan zou je er wat aan kunnen doen.

Ja ik vind eigk dat er heel snel wordt genoemd de politie te bellen, alsof wij zelf niet meer in staat zijn om mensen aan te spreken.
Tuurlijk kunnen er situaties zijn waarbij je al een onveilige verstandhouding met je buren hebt, maar als dat niet zo is zie ik niet in waarom mensen het niet eerst zelf aangeven bij die persoon.

16 likes

Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar er zijn zeker omstandigheden waarbij ik het niet zo gek zou vinden als de politie wordt gebeld (echt grote feesten etc.). De politie versus iemands werkgever bellen vind ik alleen wel weer een stap verder.

3 likes

Door Corona zijn hier veel mensen echt behoorlijk uitgebreid hun huis en tuin aan het verbouwen en ik trek al die herrie ontzettend slecht.

4 likes

Ik vind een kliklijn/politie bellen eigenlijk alleen gepast als het te onveilig is om er persoonlijk wat van te zeggen. Ook wanneer het niet om corona gaat, maar om geluidsoverlast etc. Vind dat echt Petty gedrag en kwalijk dat het nu onder corona soort van meer ok zou zijn om te doen. Mensen moeten de kans krijgen hun gedrag aan te passen zonder dat er gelijk vervelende consequenties aan zitten.

8 likes

Je hebt last van de verdere verspreiding van het coronavirus, van overbelasting van de zorg, van langere isolatiemaatregelen, van de schade aan de economie.
Het is misschien niet zo superdirect als niet kunnen slapen van de geluidsoverlast van een feestje, maar als we ons allemaal niet aan de maatregelen houden verzuipt de zorg en dan zul je altijd zien dat er voor mij geen bedje meer is op de IC en ik dood mag gaan omdat de buren graag wilden barbecuen met Pasen.

23 likes

Ik snap dat die kraamverzorgster dit gewoon niet moet doen en ook de consequenties ervan. Maar ik denk niet dat een werkgever een werknemer gaat/kan aanspreken op iets wat iemand heeft gemeld over wat die werknemer in haar vrije tijd doet. Dus wat dat betreft snap ik wel: wat heb je er zelf

Haar zelf aanspreken zou je best kunnen doen.

Die situatie begrijp ik ook heel goed.
Maar dan zou er een kliklijn moeten komen en een totale lockdown ipv een intelligent lockdown.

Ik vind het zo gek dat ze in sommige gemeenten superstreng controleren en heel veel boetes uitdelen voor te veel mensen in de auto enzo, maar dat ze dat bij ons helemaal niet lijken te doen. Ik zag gisterenavond op de Facebook van de politie staan dat ze ‘extra toezicht aan het houden waren vanwege de noodverordening en dat ze alleen twee mensen hebben bekeurd voor het rijden op een motorfiets zonder helm’ :o_o: Ook heel belangrijk natuurlijk, maar lijkt me sterk dat iedereen hier zich aan de regels heeft gehouden want het halve dorp liep/fietste/reed buiten.

1 like

De cijfers van de afgelopen dagen en de berichten dat ze in andere Europese landen voorzichtig wat maatregelen gaan versoepelen geven mij toch wat hoop.

1 like

Maar @Fishing weet toch niet wat haar situatie is? Misschien hebben die buurvrouw en die mensen die bij haar over de vloer komen allemaal al Corona gehad. Het zal steeds vaker voorkomen dat mensen genezen zijn en hun ‘oude’ leven weer kunnen oppakken. We moeten hen niet als criminelen gaan behandelen.