Coronavirus #4

Maar ook dat mag niet. Ook als je al corona hebt gehad gelden de regels die voor alle burgers gelden.

Meerdere zendmasten in brand gestoken tijdens paasweekend https://www.nu.nl/tech/6044576/meerdere-zendmasten-in-brand-gestoken-tijdens-paasweekend.html (via @NUnl)
Vermoedelijk uit opstand tegen het 5G netwerk, echt dafuq.

1 like

Ik vind het zo lastig dat alles in het nieuws over ziekte en dood gaat. Daardoor raak ik zelf zo angstig. Hoe gaan jullie daar mee om?

M’n moeder werkt normaal gesproken bij mij in de buurt maart nu natuurlijk al weken thuis. Morgen moet ze echter naar kantoor voor wat ict-hulp, m’n vader gaat haar brengen met de auto. Nu hebben we het idee dat ik wat broodjes haal en dat we dan buiten op een bankje (met 1,5 m afstand ofcourse) met z’n drieën gaan lunchen. Zo blij dat ik ze weer even kan zien!! Echt heel veel zin in. Ben helemaal happy

23 likes

Ik neem dit plaatje nog heel vaak door. Minder nieuws lezen helpt echt heel erg goed.

21 likes

Wat fijn dat jij ze ook even hebt kunnen zien! Ik mis ze ook heel erg. Heb ze nu meer dan een maand niet gezien, normaal zou ik allang zijn langsgegaan en zeker met Pasen.

1 like

Dank je wel!! Fijn!

1 like

Ik ben niet zo angstig, het nieuws raakt mij ook niet meer zo erg. Ben er inmiddels aan gewend, als ik hoor dat mensen zijn overleden dan denk ik ja sneu maar je hoort helaas niets anders en het hoort er momenteel bij. Het nieuws heeft mij momenteel aardig verdoofd. Voor alsnog hou ik mij dan aan de maatregelen omdat het mij niet raakt betekent het niet voor mij dat ik er schijt aan heb. Vooralsnog probeer ik mezelf ook niet te ergeren aan mensen, ben geen politie en ik zal heus wel dingen in andermans ogen beter kunnen doen maar mezelf helemaal opsluiten is geen optie.

Ik maak mij momenteel meer drukker over alle gevolgen van het corona virus. Of zal ik mezelf even naar het impopulaire mening topic verplaatsen?

16 likes

Ik lees nu het nieuws nog maar op 1 moment op de dag. Niet zoals in het begin elk uur.

Maar ik maak me ook zoals @anon12348926 zorgen om de gevolgen. En dan even persoonlijk voor mezelf, wel zorgen over mijn baan. Of er gedwongen onstagen moeten komen. Heb zelf namelijk nog niet zoveel ervaring en zit net op een nieuwe afdeling.

5 likes

Ik lees ook bewust zo min mogelijk nieuws nu, misschien dat ik het ook inderdaad maar op 1 vast tijdstip ga doen. Ik vermijd vooral ook de analyses over de toekomst en alle vergelijkingen (zoals de situatie in Italië vs. Nederland op social media) omdat ik daar heel angstig van word. Persconferenties blijf ik uiteraard wel gewoon kijken.

1 like

Ik vind dat er wel een verschil inzit in een grote groep hangjongeren die waar je ze aanspreekt vermoedelijk hun schouders ophalen en een andere plek uitzoeken, dan even een volwassen buurvrouw aanspreken op wat in jouw ogen onverantwoord gedrag is.
Ze past op neefjes en nichtjes op, misschien hebben die ouders een vitaal beroep en kunnen ze ook niet anders? Ik zou wel eerst even het verhaal er achter willen weten. Er komen zoveel misverstanden door aannames of te weinig achtergrond informatie van mensen.

5 likes

Wat me opvalt is dat sommige mensen toch veel minder easygoing zijn dan ze zich anders voordoen? Altijd van de daken schreeuwen dat ze zo flexibel en chill zijn maar nu 1001 manieren zoeken om de maatregelen toch maar te omzeilen.
Als je écht zo easygoing bent zoals je altijd beweert, dan is het toch ook niet zo moeilijk om even je plannen om te gooien en gewoon een paar weken thuis te blijven?

6 likes

Volgensmij bedoelde hij daar simpelweg mee dat de cijfers zich gunstig ontwikkelen. Dus dat er minder patiënten worden opgenomen op de IC en dat er steeds meer worden ontslagen uit het ziekenhuis. (https://www.telegraaf.nl/nieuws/194759219/live-belgische-viroloog-het-virus-wordt-moe)

2 likes

Ik vind het echt een achterlijke uitspraak, en nog achterlijker dat deze wordt overgenomen door andere media. Ik vind dat het impliceert dat het virus zich anders gedraagt. Terwijl minder besmettingen hoogstwaarschijnlijk gewoon met de maatregelen te maken hebben. Lamlul.

23 likes

Dit lijkt me een vraag voor @Ovenschaal (als het oké is dat ik je tag!)

Al denk ik dat het idd meer een politieke term is en dat het aantal besmettingen zich enigszins afvlakt omdat mensen zich aan de maatregelen houden. Niet omdat het virus een suikerdipje heeft

Ik keur het nergens goed maar niets mis mee om even contact met iemand op te nemen? Dan kan iemand zich ook zijn verhaal doen, is wel zo eerlijk toch? Als je dan zoiets op insta ziet is het een kleine moeite als je je er zo aan ergert om even diegene een berichtje te sturen of sowieso je zorgen te uiten en iemand ergens op aan te spreken. Als die stap te groot is waarom is de stap dan niet te groot om te overwegen om iemand zijn werkgever op te bellen en te informeren.

2 likes

Ik ben net heel overdreven gekleed naar de supermarkt gegaan in cybergoth meets Matrix style en opeens hielden mensen veel meer afstand. Ik kon er zelf wel de lol van inzien mensen die opeens hun karretje aan de zijkant zetten of voorrang verlenen :joy:

55 likes

Virussen kunnen wel afzwakken tot op zekere hoogte, maar niet op deze schaal en in deze situatie idd. Geen heel handige term

Die man moet de pers elke dag te woord staan, hij wilde waarschijnlijk even variëren in zijn woordgebruik haha. Maar niet heel handig nee

5 likes

Lol deze vergelijking? In de oorlog verklikte men anderen en riskeerde daarmee dat e verklikte persoon vermoord zou worden, om zelf een wit voetje te halen. Momenteel verklikt men mensen, om te voorkomen dat deze mensen anderen in gevaar brengen, met in het ergste geval de dood tot gevolg. Je zal maar met een pasgeborene thuiszitten en het virus oplopen omdat je kraamverzorgster haar contacten niet inperkt.

30 likes

Maar weet je wat het is. Zover ik begrijp heeft deze vrouw op kinderen gepast en een paasbbq gegeven. Ik weet dat het steeds gaat over ‘geen onnodig contact’, maar als je naar de andere regels kijkt dan kan het best zijn dat dit gewoon mag. Op kinderen passen mag toch sowieso en een bbq mag ook met max. 3 mensen buiten je huishouden en 1,5 meter afstand.
Ik vind het onverstandig en ik zou het zelf niet doen, maar ik denk niet dat een werkgever hier iets mee kan.

6 likes