Coronavirus #4

Ik ben door alle coronastress helemaal niet toegekomen aan mijn herkansing die ik VRIJDAG moet inleveren. Paniek alom.

Ik vind de vergelijking gewoon heel bizar en dacht dat je ermee bedoelde dat je het verklikken op zich vergelijkte met het verklikken van joden in de oorlog i.p.v dat je bedoelde dat je op de situatie niet zo extreem is dat je niet zelf het gesprek aan kan gaan. Vandaar de “lol”. Vond dat idee erg absurd. Was iniedergeval niet persoonlijk bedoeld.

1 like

Denk je dat het effect heeft om mensen aan te spreken? Ik heb er zelf nog niet mee te maken gehad, maar geloof niet dat mensen aanspreken enig verschil zal maken in hun doen en laten.
Ze hebben al vanuit verschillende kanalen gehoord wat de maatregelen zijn en waar ze zich aan moeten houden om de algehele gezondheid te beschermen. En houden zich er op dat moment alsnog niet aan

2 likes

Jullie allemaal 1,5 meter afstand en dan krijg je straks een anderhalvemetersamenleving cadeau. Jij een anderhalvemetersamenleving en jij en jij een anderhalvemetersamenleving.

AHMSL NMSVPE

9 likes

Irma is doventolk he, doven kunnen zien:p

2 likes

Ja maar doven kunnen ook lezen, volgens mij was dat @Slaapmuts haar punt

1 like

Oh zo, ik ben niet scherp

Ik denk dat het wel zin heeft.
Zoals wij hier op het forum bevestigd worden in dat wij vinden dat iedereen afstand moet houden en niet iedere dag moet borrelen. Zijn er ook zat mensen die door hun omgeving bevestigd krijgen dat afspreken prima is zolang het maar met max 3 is. Zij zullen misschien wel enige twijfel bij zichzelf voelen maar als iedereen om je heen roept dat het best kan, ga je daar in mee. En dan is het toch handig als iemand anders je daarover aanspreekt.
(dit is mijn gedachtegang ik kan uiteraard niet in iemands hoofd kijken dus geen idee of ze dit echt willen, maar zo denk ik er dus over)

2 likes

Ik weet niet of het effect heeft om mensen aan te spreken, maar daar was mijn punt eigenlijk niet op gebaseerd. Ik vind het onfatsoenlijk om mensen niet zelf aan te spreken op gedrag dat je ziet dat niet door de beugel kan, maar te gaan klikken/snitchen. Vind ik laag, nog los van of die ander zich niet ook als aso gedraagt door te bbq’en etc.

1 like

Ik heb ook nauwelijks gehoest! Verder wel echt alles gehad qua symptomen op de diarree na.

Nu geven de meeste universiteiten de rest van het studiejaar online les (en veel hogescholen volgens mij ook) maar ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat mijn mbo binnenkort weer opengaat in het kader van de anderhalvemetersamenleving. Hoe wil je dat realiseren als veel studenten afhankelijk zijn van het openbaar vervoer en klaslokalen normaal vaak al te klein zijn. Loten en om en om naar de les?

En als docent heb ik dan een cruciaal beroep zodat ik met de trein of de bus mag. Of moet ik met gezondheidsproblemen dan maar dagelijks op de fiets of mij voor de rest van het jast ziekmelden als digitaal onderwijs tijdens Corona ongedaan wordt gemaakt.

Hahaha Trump wat doe je, gekke man?

3 likes

Mijn grootste vraagteken is nog steeds waarom hij oranje is? Ik heb dit serieus al gegoogeld haha maar snap het nog steeds niet? Hij heeft toch wel geld genoeg voor een fatsoenlijke spraytan als hij zo graag een kleurtje wil?

7 likes

Er zijn momenteel gesprekken over of en hoe scholen eventueel weer open kunnen en van wat ik van de bestaande opties mee krijg kan ik me bijna niet voorstellen dat er dit schooljaar nog sprake gaat zijn van opengaan van het volledige onderwijs. Het draagvlak onder docenten voor volledige opening is echt best klein, ouders zijn ook niet massaal voor opening en ik krijg best regelmatig signalen dat het scholen alleen al voor de examenklassen niet goed genoeg lukt om leerlingen altijd 1.5 meter afstand te laten houden.

Denk (en vat dit alsjeblieft niet verkeerd op, want ik bedoel er absoluut niet mee dat het mbo niet belangrijk is) dat de prioriteit als het onderwijs open gaat ook eerst het funderend onderwijs (voornamelijk po) zal zijn. Dit omdat de nood (ontstaan onderwijsachterstand in combinatie met druk op gezinnen met jonge schoolgaande kinderen) mij daar het hoogst lijkt.

1 like

Ik heb nu echt een ontiegelijke hekel aan je gekregen en wens je een Coronavrije zomer toe vol zonnestralen. Het heeft niks met belangrijkheid te maken ja maar realiteitszin. Hoe jonger hoe meer afhankelijk hoe meer baat bij onderwijs in een traditionele classroomsetting. Daarom heb ik liever voor het mbo t/m de zomer digitaal les.

1 like

Ik schrok echt even

Ben wel echt benieuwd wat ze uiteindelijk gaan beslissen en vooral ook hoe ze het duidelijk gaan communiceren, want het wordt met alle veranderingen nu langzamerhand wel een onderwijsdoolhof aan maatregelen.

1 like

Wedden dat anderhalvemetersamenleving het Van Dale Woord van het Jaar 2020 wordt

24 likes

Ik wil een Koningslied variant over de anderhalvemetersamenleving. :star_struck:

2 likes

De afstand die je wist dat zou komen?

Edit:

Daar sta je dan (op anderhalve meter afstand)
Je zag dit moment al zo vaak in je dromen
En daar is t dan (in de verte)
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier (maar niet te dichtbij)
Ben je er klaar voor?
Kun je dat ooit echt zijn?

Edit: wil je hem alsjeblieft wel zelf schrijven want als John Ewbank weer met zoiets kuts op de proppen komt :cry:

21 likes

Ik heb echt zo veel respect voor de docenten van mijn opleiding en hoe goed ze tot nu toe alles regelen. Wij hebben best veel docenten die super veel van hun vakgebied afweten maar qua techniek en qua lesgeven ĂŒberhaupt soms nogal onhandig zijn, maar ze doen zo mega hun best. (Soms met hulp van hun kinderen om bijv. zoom aan de praat te krijgen. Dan zie je ineens een kind in beeld die de instellingen even goed zet. :stuck_out_tongue: )

27 likes