Coronavirus #4

Ik vind het dus heel irritant dat ik dus dit weekend een planning moet maken voor periode 4. Maar die dinsdag daarop komt weer ene uitgebreide persco :heart: en vervolgens een week vakantie en dan zal je zien dat ik alles weer moet aanpassen en nieuwe opdrachten bedenken. Terwijl ik zelf ook nog studeer en constant dingen om moet gooien etc.

Het afstandslied

Daar zit je dan in isolatie
Je zag dit moment al zo vaak in je nachtmerries
En daar is t dan
De afstand die je wist dat zou komen is eindelijk hier @EllaFitzgerald
Ben je er klaar voor?
Kun je dat ooit echt zijn?

Daar zit je dan in isolatie
Ieder mens heeft een taak in dit leven
Alles gedaan om je voor te bereiden
Daar is het dan
Je belooft dat je alles zult geven
Iedere moment dat je binnen zat die leidde naar hier
En kijk om je heen
Wij houden allen anderhalve meter afstand

Door de regen en de wind
Zal ik anderhalve meter afstand houden
Ik bescherm je tegen alles wat komt
Ik zal waken als jij koorts hebt
Ik behoed je voor besmetting
Ik hou je veilig zo lang als ik nog leef

Een strijd, zeventien miljoen levens
We blijven binnen voor elkaar, niet te breken
Een afstand, anderhalve meter
Met elkaar in isolatie en afstandelijk
ver van elkaar, borst vooruit
Trots als een pauw, dit is ons geluid
En hoe klein we ook zijn
Onze daden zijn groot
Gaan niet onderuit
Voor jou, mijn kind
Voor m’n pa, voor m’n ma
Blijf voor jou binnen tijdens de wind en regen
En zal anderhalve meter afstand van je houden
Ik stuur een kaart met jouw naam
Geloof in jou zolang we bestaan
Ik bouw een muur met m’n blote handen
En hou het coronavirus bij jou vandaan

Laat me weten wat je wilt hebben
Waar je hart zo naar verlangt
Ik zal niet rusten tot het thuis afgeleverd is

En als je ooit te weinig toiletpapier hebt
Ben ik je redder in hoge nood
Ik wijs je de weg naar een bidet

Ik zal hamsteren als een leeuw
Tot het jou aan niets ontbreekt
Ik hou je veilig zo lang als ik leef

De A van Afstand
Anderhalve meter van elkaar, kom op
De A van Afstand
Anderhalve meter van elkaar, kom op

De A is van Afstand de A is van Afzien
Heel oranje staat ver van elkaar af
De C van Corona waar we niet aan bezwijken
We leggen het droog en we bouwen dijken

De A van anderhalve meter afstand in ons midden
Tot welke God je ook moge bidden
De A van afstand
De A van anderhalve meter

De T van thuisbezorgd, pizza eten
Miljoenen Henk en Ingrids die beter weten
De A van altijd beter weten
Wat het ook is waar wij aan beginnen

De A van wij houden afstand van elkaar
Met anderhalve meter van elkaar
En dus roepen we vandaag van

Door de regen en de wind
Zal ik anderhalve meter afstand houden
Ik bescherm je tegen alles wat komt
Ik zal waken als jij koorts hebt
Ik behoed je voor besmetting
Ik hou je veilig zo lang als ik nog leef

Laat me weten wat je wilt hebben
Waar je hart zo naar verlangt
Ik zal niet rusten tot het thuis afgeleverd is
En als je ooit te weinig toiletpapier hebt
Ben ik je redder in hoge nood
Ik wijs je de weg naar een bidet

Ik zal hamsteren als een leeuw
Tot het jou aan niets ontbreekt

38 likes

Ik denk niet dat dat ligt aan hoe volks mensen zijn, ik ken helaas ook hogeropgeleiden die op stand wonen die denken onkwetsbaar te zijn en waarbij je dus niets bereikt met ze aan te spreken.

6 likes

Jemig dat klinkt ook echt als ondoenlijk. Vind het knap dat jij (en alle andere docenten) het volhouden. Had het ook begrepen als men de handdoek al in de ring had gegooid. Ik ontvang steeds de richtlijnen en servicedocumenten om leerlingen te informeren en denk dan: leuk beschreven, maar het lijkt me in de praktijk gewoon echt lastig om zelf onder tijdsdruk en steeds veranderende situaties steeds te bedenken hoe je dit daadwerkelijk invult.

Ik vond die van zml van afgelopen zondag best catchy eigenlijk, alleen wel een platte tekst voor een koningslied :sweat_smile:

4 likes

Dit wordt sowieso het woord van het jaar :cheer:

Oh spuit 11 excuse me

Sowieso beter dan het origineel!

:’) dit was het nieuws is best wel vaak niet echt grappig, maar dit vond ik wel een sterk filmpje. We zitten al aan de derde editie van de nationale liederen. Oh en twee keer met brainpower.

4 likes

Krijg je de resultaten van het onderzoek te horen en mag je ze delen? Ben benieuwd naat het verloop.

In de VS zit echt een aapje achter het stuur en ze rijden zo een ravijn in.

Ik heb niet gestemd op de huidige NLse regeringspartijen maar ben zeker wel tevreden over de daadkrachtigheid en kalmte waarmee NL in deze crisis staat.

2 likes

Maar wat ik dus niet snap is dat uit de peilingen blijkt dat hij meer succes heeft dan ooit?

:cupid: :cupid: :cupid:

4 likes

De persconferentie is vanavond 19:00 i.p.v. gisteren. Worden trouwens geen grote veranderingen verwacht.

4 likes

Wtf, ik zit noodgedwongen in de bus door een lekke band. Het is een dubbele bus, met zo’n harmonicading. De bus is leeg, met uitzondering van mij en 2 mensen die na mij instappen. De een gaat in de stoeltjes naast me zitten en de ander gaat voor me staan. Wtf mensen??? De rest van de bus is leeg, plek zat!! Ben maar opgestaan en ben verder weg gaan zitten.

1 like

Haha is dit van een serie of film ofzo? geweldig!

Een directe collega van mijn moeder is besmet. En van de werkgever mocht ze het eigenlijk niet aan haar collega’s vertellen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Deze mensen werken in de zorg. Waarom moet je dan voor collega’s verborgen houden dat je besmet bent? Zij moeten toch juist extra alert zijn. Zeker omdat ze met een hele kwetsbare doelgroep werken. Collega’s die diensten met haar hebben gedraaid zijn nu misschien ook wel besmet. Lijkt me toch handig om te weten.

Ik ook niet!! Maar ik denk echt dat veel mensen geloven dat de pers het op hem gemunt heeft en dat hij ze op deze manier goed te kakken zet.

Eventure heeft al faillisement aangevraagd :frowning: groot bedrijf dat festivalmedewerkers leverde.

Goeie nieuws is, alle studenten krijgen drie maanden extra OV. Die van mij zou in mei stoppen (langstudeerder) dus ik heb er niet veel aan, maar wel chill!

3 likes

Ja die waren vrijdag failliet toch? (toen het hier over Mojo ging)
Ik hoorde dat de cultuursector het tekort maar in hun begroting op moest gaan lossen, ik hoop zo dat het foutieve informatie is want anders kunnen we ook wel afscheid nemen van alle culturele instellingen.

1 like

er kwam net een klant zo’n -10 meter in m’n persoonlijke zone staan en meerdere keren dus ik kijk vervolgens naar 'm nadat hij verderop stond, blijkt het het peter r de vries te zijn. denken jullie dat de story mijn verhaal wilt kopen??

62 likes

Peter R. de Vries: ook in coronatijden nekhijger!!!

Ik zeg bellen

13 likes

Ik beantwoord nu gesprekken expres niet omdat ik geen zin heb in een hele conversatie midden op de dag. Ga het vanavond laat net voor het slapen gaan wel beantwoorden. En dan telefoon dus weg en morgen weer opnieuw.

1 like