Coronavirus #4

ik zat meer te denken aan “peter r bedreigde mijn leven”. spanning en sensasie. ff rtl boulevard bellen om te vragen wanneer hij weer op visite komt voor een live reactie en om te vragen of het volgen van regels niet opgaat voor bners

4 likes

Hahahaha ja goed zo, zo sensationeel mogelijk
Als dit kan in de roddelpers: https://www.mediacourant.nl/2020/04/wielrenner-leegt-neus-naast-hond-nicolette-kluijver/
Kan jij het ook!!!

6 likes

Ik vind dit ook best lastig. Aan de ene kant is het de enige manier om nog sociaal contact te hebben met iedereen, maar ik merk ook dat ik dan weer heel snel op Insta/nieuws ga kijken en veels te veel op mijn telefoon zit. Wat me dan weer sad maakt. Vind het best een goede van je om gewoon bepaalde ‘telefoontijd’ te hebben

1 like

Nou als ik het op nu.nl lees vind Engelshoven wel dat het nu zo goed genoeg geregeld is maar dat ze het seizoen maar als verloren moeten beschouwen.
Multinationals worden de hand boven het hoofd gehouden en de rest sopt het zich maar op. Had het ook niet anders verwacht…

1 like

Ja ik las op nu ook dat de schade zo groot was dat het toch niet meer te fixen is ofzo?

tering, zij heeft tuberculose gehad…

3 likes

Ja dus laten we daarom maar helemaal niks proberen te regelen voor deze, volgens mij, echt grote groep beroepsmusici die toch al maar van een habbekrats moeten leven!

1 like

Het is zo vreemd! Ik heb het nog steeds, en ook voel ik me super vermoeid, maar klachten zoals hoesten, koorts, en al het andere blijft uit. Ik had gisteren ook de dokter gebeld om te vragen wat ik nou moet doen ivm werk. Zij zei dat ik gewoon kom blijven gaan zolang smaakverlies mijn enige symptoom is. Zodra ik last krijg van meerdere symptomen moet ik thuis blijven. Ik heb gisteren en vandaag toch maar even het zekere voor het onzekere genomen en ben thuis gebleven. Ik weet nog niet wat ik morgen ga doen, maar gelukkig was het niet zo druk waardoor het kon :sweat_smile: Afgezien van die smaak en een beetje vermoeidheid merk ik echt niks aan mezelf, dus vind het echt moeilijk in te schatten allemaal.

Nou precies dat gevoel kreeg ik er ook van :(.

De titel is wel een beetje misleidend, het gaat erom dat er dan dieren doodgemaakt worden. Voeren aan andere dieren “moet” altijd al volgens mij in sommige gevallen? Zoals giraffen aan de leeuwen etc. Als ze zijn gestorven.
Maar goed sowieso echt zo tragisch. Dieren zijn al slachtoffer in een dierentuin en nu helemaal.

Edit: ik las ook dat ergens “goed nieuws” dat er in twee dierentuinen panda’s aan het seksen zijn, want kans op babies. Het enige dat ik dacht was: eh ja blijkbaar hebben ze nu de privacy die ervoor nodig is??? Fucked up

4 likes

Ik doe regelmatig schaamteloos ctrl c + v bij het beantwoorden van andermans berichten. Vooral als het inhoudelijk hetzelfde is. :upside_down_face:

@Evenveel ja dat voeren gebeurt sowieso wel.

Eigenlijk stom dat corona veroorzaakt is door het domme toedoen van mensen en dieren de zondebok worden.

3 likes

Thank joe

Of überhaupt stoppen met dierentuinen!

8 likes

Heh nee zij heeft toch longkanker gehad?

Edit: oh allebei dus, heavy

geen idee, daar spreekt het artikel niet over. ik voelde alleen nood aan een taalgrapje met een maatschappijkritische inslag.
nou goed zo zie je maar weer: je weet nooit wat voor persoon je naast je hebt. dus hou die afstand nou maar ff.

Woow dan moet je je ook echt inhouden niet te reageren met “goh wat vervelend, maar ja het is ook echt survival of the fittest hé”.

16 likes

Ik heb deze neiging ook moeten onderdrukken. In m’n schoonfamilie ook zo’n aap die dat zei. Toen dacht ik echt: wauw als iemand die jij kent nu ziek wordt en het niet overleefd zal ik echt op m’n handen moeten zitten om niet z’n app’je te RT’en zegMaar.

Maar goed, het is nog niet gebeurd. En ik denk dat ik genoeg menselijkheid heb in me om het niet te doen.

https://www.ad.nl/binnenland/mag-het-noorden-als-eerste-uit-de-lockdown~a369c133/
Ik ben bang dat als ze dit gaan doen het heel veel binnenlands toerisme opwekt. Het lijkt me nl. lastig te controleren.

1 like

Tja, dat zal ook internationaal gebeuren. Wanneer Nederland in mei weer uit eten mag maar Duitsland en Belgie niet weet ik wel wie in Brabantse en Overijsselse restaurants zitten.

Als ze beginnen met scholen denk ik dat het wel een gecontroleerde test is om te kijken hoe de infectiegraad stijgt.

Dat is waar maar ik denk dat landsgrenzen makkelijker te controleren zijn en dan kan er mogelijk op gehandhaafd worden.