Coronavirus #4

Zijn er hier mensen die binnenkort een reis hadden geboekt die uiteraard ivm corona niet door kan gaan? Hoe is dat afgelopen of opgelost?

Wij zouden half mei een weekend naar Zeeland gaan, kan uiteraard niet. Wij moeten de boeking grotendeels nog betalen en krijg nu een betalingsherinnering terwijl we bericht hebben gekregen dat het park tot eind mei dicht is en de reis dus niet door kan gaan.

We krijgen nu het aanbod om kosteloos om te boeken naar een ander moment. Echter, als dat een duurder weekend is moeten we wel bijbetalen en als het goedkoper is krijgen we geen geld terug. Ik kijk in de beschikbaarheidskalender en alleen in november is nog plek, niet echt een maand waarvan wij denken dan willen we gaan.

Hoe ga je hiermee om in deze uitzonderlijke corona situatie? Zouden jullie het openstaande bedrag (700 euro) nog voldoen nu?

Ik zou ook op vakantie gaan, vliegtickets kregen we terug, hotel kregen we vouchers. Prima geregeld vind ik, we hopen dit jaar nog te kunnen.

Ik zou een mailtje sturen dat je best begrip hebt en dat je graag een ander moment terug komt maar dat november geen optie is en anders dat je je geld terug wilt

Krijg een geen voucher? Wij zouden ook half mei gaan, maar krijgen een voucher die een jaar geldig is

Oh das wel prima geregeld allemaal ja. Hier krijgen we nu het aanbod om een ander huisje te huren. Daar ga ik niet mee akkoord.

@Mario ja we mogen nu tot 31 mei 2021 een ander moment kiezen om te komen. Maar in de beschikbaarheidskalender zie ik nu dat het huis dat we willen boeken alleen nov of dec plek heeft. Dus heeft dat omboeken voor ons niet zoveel zin en zien we er liever vanaf. maar zij willen nog wel dat we het hele bedrag gaan voldoen.

edit: thanks voor het meedenken, we krijgen ons geld terug!

Weet je zeker dat die beschikbaarheid wel actueel is? Misschien staat het voor het nieuwe jaar nog niet open. Het lijkt me sterk dat februari en maart volgend ook al vol zitten namelijk.

1 like

klopt, dat was het geval!

Ik was al helemaal enthousiast, eindelijk iets dat ik ook wil sparen! Zag toen pas dat het van de speld is, thanks, mijn doel voor de komende weken valt in duigen…

11 likes

Aantal patiënten op de IC is weer gedaald. Maar wat ik me dan afvraag: zitten hier ook niet de mensen bij die overleden zijn?
Het klinkt heel erg positief natuurlijk, maar de bezette bedden op de IC dalen natuurlijk ook door sterfgevallen, toch? Al is het alsnog positief natuurlijk dat het in ieder geval niet stijgt…

Spoiler voor angstige mensen.

Ik hoorde sowieso dat de kans dat mensen met Corona levend de IC afkomen helemaal niet zo groot is, 1 op 3 ongeveer. En een beetje afhankelijk van of je wel of niet beademd bent, ben je daarna ook nog echt wel lang aan het revalideren. Had ik nooit zo bij stilgestaan tot een vriend van me de IC op ging (niet ivm corona) en toen gezegd werd dat elke dag daar gespendeerd een maand revalideren zou betekenen. Hij heeft helaas nooit mogen bewijzen dat hij dat veel sneller kon.

2 likes

20 procent van IC-patiënten overleden

De afgelopen tijd zijn in Nederland ruim 2500 coronapatiënten opgenomen op de intensive care. Ongeveer de helft daarvan ligt er nog, werd vanmiddag bekendgemaakt.

Een vijfde van de ruim 2500 IC-patiënten is overleden en een even grote groep ligt nu op een andere afdeling. Zo’n 10 procent heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten.

Het bizarre op de IC zijn de ‘langliggers’. Sommige mensen liggen nu al meer dan 4 weken aan de beademing en de kans dat zij er levend vanaf komen daalt met de dag. De hoeveelheid spiercapaciteit die verloren gaat is ongelofelijk en je moet echt een heel goede (prè)conditie hebben (en weinig co-morbiditeiten) om een aardige kans te maken. De overleden mensen ‘tellen’ ook mee in de daling maar wij zien gelukkig niet zo’n grote toestroom meer wat betreft nieuwe patienten met covid.

10 likes

Heftig zeg, dit soort informatie komt toch steeds weer hard binnen. Het klinkt ook echt als veel lijden.

1 like

Had hem net in wjekw geplaatst maar moest hier: Mijn buren zijn echt in plat Tilburgs keihard aan het praten dat corona alleen bangmakerij is. Is goed jongens, jullie zijn hier de risicogroep. :thumbsup:

5 likes

Ik vind dit ook heel heftig om te lezen inderdaad. De vraag is ook áls ze van de beademing afkomen hoe ze dan zijn, kan mij voorstellen dat daarna een’gewoon griepje’ deze mensen alsnog teveel wordt…

1 like

Klopt inderdaad en dan nog de maanden tot jarenlange revalidatie. Het begint eigenlijk pas echt als men van de IC af komt want daar liggen de patiënten voornamelijk gesedeerd totdat ze gaan weanen (oefenen om zelf te ademen zonder ondersteuning).

1 like

Nu Nederland nog

2 likes

jeetje, wat heftig. ik had het me op een of andere manier minder erg ingeschat (al neem ik het wel serieus). ik denk ook omdat we in zo’n moderne wereld leven dat het steeds minder erg voelt en dat de ernst ervan makkelijk is om te vergeten dmv alle memes en social media

1 like

Mijn vriendengroep heeft net geld terug gevraagd i.p.v. vouchers, voornamelijk hierom dus. Ze kregen in eerste instantie gewoon de vouchers maar nadat ze gebeld hadden gewoon hun geld terug!

Maar als iedereen zn geld terug wil gaan ze misschien ook failliet

9 likes

Ik vind het toch wel mooi dat een van de mensen die in het nieuws is voor corona en IC de naam Ernst heeft. Serieuzer kan je het bijna niet treffen. Gelukkig geen Joke’s on board.

6 likes