Coronavirus #4

Is ook te begrijpen, we wennen aan een situatie en als je niet dagelijks de gevolgen van het virus ziet verdwijnt de ernst op de achtergrond. Ik zie de ellende nog iedere dag en dat motiveert om mij aan de regels te houden.

heb jouw post even aangepast Oprah.

als jullie straks over de persconferentie willen chatten vind je de info via de link hierboven: https://www.forumfeminarum.nl/t/niks-te-doen-chat-mee-over-corona-en-andere-zaken/16467

1 like

Ik word echt leip als Rutte alle Nederlanders weer een compliment gaat geven

5 likes

Tranquila Xiomara :smiley:

3 likes

Vueling!

Dat outbreak management team is echt een beetje het paradepaardje van De Jonge hè? Zo schattig hoe hij daar steeds op teruggrijpt

2 likes

Ik vind het best lastig een standpunt voor mezelf in te nemen in deze hele crisis en vind die van anderen ook niet gauw goed, merk ik. Ik weet niet goed hoe hoopvol/positief ik wel en niet kan zijn. Wil ik blijven hopen dat het dit jaar allemaal nog wel goed komt zodat ik mijn moraal een beetje hoog houd maar wel met kans op tegenvallers? Of moet ik er gewoon lekker pessimistisch in staan met het gevolg dat ik me weinig vrolijk voel en dan valt alles wat er nog wel lukt mee?
Ik probeer een middenweg te vinden maar het lukt nog niet zo best.

Een vriend van mij probeert me telkens gerust te stellen en blijft dingen roepen als ‘joh misschien is er volgende maand een vaccin! Dan komt alles weer goed. Alles kan!’

Dan word ik zo geïrriteerd, alles kan helemaal niet, ik snap dat je positief wil zijn maar dit werkt toch niet.

Sterkte :heart:

1 like

Ik denk dat er nog zoiets is als tussen eeuwige hoop en pessimisme.

Het is wat het is. Gelatenheid.

Uiteraard is er volgende maand geen vaccin, dat is wetenschappelijk gezien onmogelijk, dus dat valse “gevoel” kan je vast uitsluiten.

Ik weet dat dit walgelijk klinkt ( echt ) maar leef per dag. Kijk even niet naar het grote geheel, maar naar je eigen leven. Soms gaat zo’n dag dan prima en doe je je ding, en soms heb je een absolute schijtdag. Nou, dat is dan jammer en dan ga je lekker een schijtdag hebben :woman_shrugging:t2:

7 likes

Same. Ik heb ook geen werk meer.
Mijn familie woont dan niet in het buitenland, maar wel te ver weg om te bezoeken ( geen rijbewijs en OV is echt geen optie nu)
Ja, het is gewoon helemaal kut.

Dat is wel de beste tip misschien ja. Dankjewel. Ik vind het heel erg lastig omdat ik merk dat ik mijn levenslust en motivatie voor de dag en mijn werk heel erg verlies als ik niets heb om naar uit te kijken. De dagen zijn allemaal zo hetzelfde. Er zijn steeds meer dagen waarop ik gewoon niets uitvoer en me dan daar weer kut over voel.

Maar berusting is waarschijnlijk de enige nuttige manier van hiermee om gaan dus ik werk er maar aan :sweat_smile:

Mijn oma is deze week overleden. Sinds vandaag heb ik een zere keel en ben ik aan het hoesten. Ik ben nu zo bang dat ik niet naar de crematie kan. Misschien dat het door alle emoties komt, maar ik hoop zo dat het niks is. En sowieso heb ik ook ondervonden dat als iemand in deze tijd overlijdt het echt zo facking kut is. Sorry maar ik heb er geen andere woorden voor. Mijn opa mag gewoon geen bezoek ontvangen terwijl hij net zijn vrouw verloren is, hoe oneerlijk kan het zijn. Echt wat een shitzooi.

Zo dit lucht wel even op.

3 likes

Ah gecondoleerd, wat een rot situatie! Ik hoop echt dat je opknapt en naar de crematie kan. Heel veel sterkte :heart:

1 like

Wat erg, heel veel sterkte ook aan je opa gewenst familie gewenst. Ik hoop dat je opknapt zodat je op een mooie manier afscheid kunt nemen. :heart:

1 like

Sterkte voor jou en je familie gewenst. Je kan altijd hier spuien. Het is een hele zware situatie.

1 like

Bedankt allemaal, lief :heart:

Bah lees nu ook weer een artikel op de Volkskrant dat boekhandels het heel zwaar hebben momenteel.
Begin stilaan banger en banger te worden dat Nederland hier ook cultureel zwaar verarmd uit gaat komen. En heel cru, I give zero fucks om sommige artiesten die ettelijke duizenden euro’s verdienen per optreden en dat tientallen dan wel honderden keren per jaar doen. Maar bijv. de artiesten die nu in Matthaus Passion tijd hun geld moeten verdienen, want las ook in de VK dat zij veelal geen aanspraak kunnen maken op de regelingen van de overheid.(de klassieke muzikanten die een buffer verdienen voor de rest van een jaar, bijv een gambist, hoe de fuck gaat die persoon dit goed kunnen maken zonder dit seizoen?!). Boekhandels met mensen met kennis en kunde die straks misschien wel dicht moeten terwijl de lokale dorpstoko het misschien wel gaat redden ivm bijverkopen. Maakt me droevig :frowning_face:

10 likes

Even over de Belgische versoepelingen… Tot nu toe vond ik dat ze het prima regelden maar dit snap ik écht niet. Maatregelen worden verlengd maar er worden vanaf nu wel bezoekers toegelaten in woonzorgcentra.
Daar vallen net de meeste doden?! Er zijn wzc bij waar bijna 100 oudjes besmet zijn? Ze zijn onderbemand, hebben te weinig bescherming, maar nu mag er per bewoner wel 1 persoon op bezoek komen. Ik snap dat dus echt echt niet.

Gecondoleerd en veel sterkte! :heart:

1 like

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte! En hoop voor je dat je niet ziek(er) wordt en op een mooie manier afscheid kunt nemen :heart:

1 like