Ik kreeg vorige week een appje van mijn nagelstyliste met de strekking van “Hoi! We hebben morgen een afspraak staan maar helaas is de winkel in X. gesloten. De enige manier waarop deze door kan gaan is als je bij mij thuis komt. Mijn man en kinderen zijn dan weg en we dragen beiden een mondkapje + ik ontsmet alles goed”. Echt wauw, wth. Ik heb terug gestuurd dat ik er met de verlening van de maatregelen en beperkingen voor contactberoepen van uit was gegaan dat de afspraak niet door ging en ik wel contact op neem als ik het weer veilig genoeg vindt. Maar ik heb de neiging om als het weer kan naar een ander te gaan… maarja daarvan weet je het net zo goed niet hoe ze zich nu gedragen.
Even iets heel anders een kennis van mij heeft haar kind (net 3) niet laten vaccineren. Ondertussen durft ze al sinds begin maart haar huis niet uit en staat ze naar eigen zeggen straks vooraan in de rij als er een vaccin is. Ik vind dit zó krom. Niet deelnemen aan het RVP maar nu wel vooraan in de rij staan? Zo’n vaccin is straks nooit zo uitgebreid getest als dat wat er al jaren in het RVP zit dus dan vervallen toch heel haar argumenten om daar niet aan deel te nemen? En dit bewijst toch ook wel weer een soort van waarom groepsimmuniteit zo belangrijk is en waarom vaccineren dus belangrijk is. Of zie ik nou iets over het hoofd? Ben wel benieuwd naar jullie kijk hierop.