Coronavirus #4

(en @anon50301661) Het dubbele is dus dat zij universitair is opgeleid en 2 masters heeft. Je zou denken dat je dan wel weet hoe je een onderzoek moet lezen, hoe je een bron moet checken etc.

Haar reden is met name de troep die er in vaccins zou zitten, kans op autisme etc. en dat dat soort ziektes dus niet meer bestaan volgens haar en dat echt niks met een vaccin te maken heeft. Nu met corona komt het lekker dichtbij allemaal en zou je ineens wel het willen hebben? Ik ga ook echt nog wel vragen als ik haar weer zie of ze dan nu wel nog deel gaat nemen aan het RVP en wat dan volgens haar het verschil zou zijn.

@Kusjessoldaat volgens mij kan dat ja. In de informatiefolder die wij thuiskregen stond daar in ieder geval iets over! Is wel minder optimaal qua bescherming dan het RVP volgen, maar het kan wel.

@grace pfff ook lekkere domme actie. Ik had vorige week een afspraak voor een gaatje te vullen (waar ik verder geen last van heb, was alleen op de foto te zien ook). Die is nu verzet naar begin mei maar als het wel weer mag ga ik die afspraak toch verzetten (tenzij ik last van het gaatje krijg).

2 likes

Wat verschrikkelijk.

Hoe weet je dit? Ik bedoel, wat gebeurt er dan met een patient waardoor je weet dat het “zover” is?

Wat een heftige situatie, zeg. Ik hoop dat je oke bent <3

1 like

Wow wat een bizarre en heftige situatie ook voor jou zeg! Sterkte.

Bedankt voor de uitleg!

Ik was met een vriendin aan het bellen en ik kreeg heel erg het gevoel dat zij afspreken met een beperkt aantal mensen wel vind kunnen mits je 1,5 meter afstand houdt en ervoor en erna deurknoppen etc. schoonmaakt. Ik merk dat steeds meer mensen deze kant op lijken te gaan terwijl ik het echt heel risicovol vind. Als ik hier de discussie over aanga dan ben ik best snel uitgeluld als ze steeds met argumenten komen als: ik houd toch afstand, ik maak toch schoon, ik was toch m’n handen. Heeft iemand hier nog goede argumenten tegen? Ik vind het wel belangrijk om de risico’s te blijven benoemen bij mijn omgeving.

2 likes

Jeetje wat naar en heftig
heel veel sterkte!

@Ovenschaal maar het is toch goed als die anti vaxxers zich niet aan die loze argumenten gaan houden bij een corona vaccin? Of vind je dan dat zij dat recht niet hebben omdat ze eerder ook niet mee wilden werken aan groepsimmuniteit? Hoe meer mensen zich laten inenten hoe beter toch? En ja dan is die vrouw/dat gezin hypocriet, maar wat maakt jullie dat uit?

Mijn moeder is daar geboren en heeft daar dus ook gewoon familie nog en een eigen bedrijf, maar ja ze zit nu wel vast helaas.

1 like

Lijkt me ook als arts heftig om mee te maken, die hectiek en emoties van de naasten

Soms is het nodig om tegen de regels in te gaan. Het moet ergens ook humaan blijven, lijkt me heel traumatiserend om iemand te verliezen op zo’n afstandelijke manier. Dan is het best fijn als een dokter langs je zijde “vecht”

9 likes

Wat erg, ik hoop dat je op tijd opknapt! Nu een uitvaart hebben is idd onmenselijk eigenlijk.

1 like

Er is hier in de buurt een patatzaak die nog open is, hartstikke logisch hoor maar er hangen daar voor de deur dus steeds 6 mensen, denk wel met afstand. Maar eigk gaat m’n ergernis over wat een smeerlappen die mannen zijn, echt bekant hun nek breken om vrouwen na te kijken en gister waren ze ruzie aan het zoeken met elkaar ofzo.
Vandaag liep er ook politie langs en die deden niks. Zo stom maar ik wist ook niet wat ik ermee moet. Zeggen tegen handhaving van ja ik voel me vies want zij kijken naar me?.

Fack wat erg :frowning_face:

Hoop dat het te lezen is maar op deze manier gaat bepaald worden of patiënten naar de tandarts praktijk kunnen komen.

1 like

Ja wat is het voordeel hiervan eigenlijk? Waarom juist de laatste 45 min er niet bij. Lijken me de belangrijkste minuten

Wat fijn dat ze jou als dokter hadden @Krabsalade :heart:

33 likes

Onmenselijk en onbegrijpbaar om je als organisatie dan op de regeltjes te beroepen

Hoop dat die zich vanavond allemaal achter hun oren krabben en de volgende keer gewoon zelf opstaan!

1 like

Ik vind dit dus echt heel bizar. Gelukkig is de situatie bij mij niet zo heftig dat ik hierin verkeer maar kan me wel invoelen hoe sommige anderen dit ervaren.

Sommige situaties zijn echt letterlijk een tikkende tijdbom waarvan het gewoon wachten is tot het dusdanig escaleert dat er heftige maatregelen nodig zijn. Vind het ook echt bizar dat het nu maar op jullie bordje terecht komt terwijl jullie waarschijnlijk ook met jullie rug tegen de muur staan.

2 likes