Wat erg, ik hoop dat je op tijd opknapt! Nu een uitvaart hebben is idd onmenselijk eigenlijk.
Er is hier in de buurt een patatzaak die nog open is, hartstikke logisch hoor maar er hangen daar voor de deur dus steeds 6 mensen, denk wel met afstand. Maar eigk gaat m’n ergernis over wat een smeerlappen die mannen zijn, echt bekant hun nek breken om vrouwen na te kijken en gister waren ze ruzie aan het zoeken met elkaar ofzo.
Vandaag liep er ook politie langs en die deden niks. Zo stom maar ik wist ook niet wat ik ermee moet. Zeggen tegen handhaving van ja ik voel me vies want zij kijken naar me?.
Fack wat erg
Hoop dat het te lezen is maar op deze manier gaat bepaald worden of patiënten naar de tandarts praktijk kunnen komen.
Ja wat is het voordeel hiervan eigenlijk? Waarom juist de laatste 45 min er niet bij. Lijken me de belangrijkste minuten
Onmenselijk en onbegrijpbaar om je als organisatie dan op de regeltjes te beroepen…
Hoop dat die zich vanavond allemaal achter hun oren krabben en de volgende keer gewoon zelf opstaan!
Ik vind dit dus echt heel bizar. Gelukkig is de situatie bij mij niet zo heftig dat ik hierin verkeer maar kan me wel invoelen hoe sommige anderen dit ervaren.
Sommige situaties zijn echt letterlijk een tikkende tijdbom waarvan het gewoon wachten is tot het dusdanig escaleert dat er heftige maatregelen nodig zijn. Vind het ook echt bizar dat het nu maar op jullie bordje terecht komt terwijl jullie waarschijnlijk ook met jullie rug tegen de muur staan.
Het valt mij ook op dat er echt veel en veel minder recepten zijn vanuit de ggz. Dat klopt ook niet hoor. Normaal hebben we echt veel meer recepten te verwerken vanuit daar.
Ook zijn er echt een stuk minder recepten met wijzigingen voor baxtermedicatie. Vraag mij af of dat goed gaat. Wij hebben echt een paar duizend patiënten met een baxterrol. Mensen zijn nu echt zorg aan het mijden of ze krijgen niet eens de mogelijkheid tot afspraken.
Ik sprak mijn psycholoog hier dus over en die gaf aan dat ze echt wil willen en het technisch gezien mag, maar ze het totdat de bescherming rond is en ze getest kunnen worden, niet kunnen. (Wat is overigens echt bizar vind)
@Krabsalade ik word plaatsvervangend kwaad van je berichtje, waar is de empathie… gelukkig hebben ze het afscheid kunnen meemaken!
@Ohappyday ik snap op zich wel dat die lijst uitgebreider wordt… want bij bijv. tandarts kan ik me voorstellen dat dat voor een paar weken ‘niet vitaal’ is (meeste mensen kunnen wel tijdje wachten) maar als deze situatie maanden duurt wordt het op een gegeven moment ‘vitaler’ en kun je niet iedereen vooruit schuiven? weet niet of dat de reden is
Hier in de buurt heeft een verzorgingshuis juist een hele constructie in de tuin gemaakt zodat mensen familie kunnen zien. Er staan bouwhekken rond de tuin en dan twee meter verderop ook bouwhekken. Bewoners kunnen dan aan de kant van de tuin en familie aan de andere kant twee meter verder. Moet wel een beetje om de beurt zodat er niet teveel mensen gelijk komen, daar is een soort inschrijflijst voor gemaakt.
Mijn opdrachtgever zei vandaag in de standup dat die het kantoor 1,5meter proof gaat maken (das niet zo moeilijk gelukkig) en dat die verwacht dat we snel weer naar kantoor kunnen komen. Terwijl ik dat idee helemaal niet heb, ik denk dat werk thuis waar mogelijk echt nog wel even blijft gelden.
Met als hoofdreden dat zodra die regel vervalt het OV weer ontploft. Leuk als ik in de kantoortuin 1,5 meter afstand houd maar als ik daarvoor in de spits in de trein moet zitten schiet dat niks op.
(nja we gaan het zien en hij houdt zich wel aan het advies hoor, maar ik was gewoon verbaasd).
Trouwens bij mijn schoonoma hebben ze een tablet en je kan facetimen of skypen :). Er is echt nog minder aan dan gewoon bij oma langs gaan maar zij vindt het helemaal geweldig als wij bellen, dus dat doen we 2 x per week een kwartiertje (daarna ben ik echt door stof heen om over te praten, als iemand nog tips heeft. Ik praat altijd veel over het eten en het weer nu.)
Brussel is één van de grote steden waar ik me als toerist en vrouw alleen heel veilig voelde 's avonds. Ik vond het daar de 3x dat ik er was heel gemoedelijk en vriendelijk eigenlijk.
Nog even aanhakend op ouderen in wzc: ook bij thuiswonende ouderen valt nu hun hele informele netwerk weg. Die gaan dus ook sneller hun functionaliteiten verliezen en uiteindelijk eerder dood.
Denk alleen dat het niet zo makkelijk is om te zeggen: geef me maar Corona, dan ga ik wat eerder dood maar ten minste niet in eenzaamheid. Ik bedoel als iemand Corona krijgt en zware klachten heeft moet die persoon geholpen worden, je kunt dan niet zeggen: oké sterf thuis maar een pijnlijke dood, jouw keuze. Dus uiteindelijk gaan de IC’s dan alsnog overbelast raken.
Ja dus ik hoop maar dat die mensen dan ook de waarde van het RVP in gaan zien!
1,5 meter afstand houden is ook op kantoor super moeilijk. Je kunt wel ver genoeg uit elkaar zitten, maar je hebt nog steeds smalle gangen, koffiezetapparaten, wc ed. En je ziet dat mensen toch even naar je toe lopen om mee te kijken/overleggen.
Ach mijn oma begrijpt het allemaal niet zo goed meer en dat is wel lastig. Ze woont nog zelfstandig maar het is twijfelachtig of dit nog een goed idee is. Nu bellen we regelmatig om te controleren of alles goed is en of ze hulp nodig heeft en krijgen dan een update. Daaruit blijkt wel dat ze het niet helemaal snapt. Ze geeft aan dat ze allerlei mensen binnen uitnodigt op de koffie en denkt dat dat geen kwaad kan. En tegelijkertijd vertelde ze dat ze even in de tuin was geweest en ervan genoten had ondanks dat dit niet mag.
Ze denkt dus dat ze binnen ‘veilig’ is, zelfs als ze allerlei vreemden uitnodigt, en dat het buiten ‘onveilig’ is terwijl ze daar alleen is in haar mega tuin. Maar we krijgen het niet meer uitgelegd en ze begrijpt ook niet waarom de buurvrouw wel koffie komt drinken maar haar eigen kinderen niet. Überhaupt, fuck you buurvrouw. Mijn oma is 88 en heeft allerlei ziektes en dan kom jij even gezellig koffiedrinken terwijl je man thuis ziek ligt met symptomen als hoesten en koorts .
Maar legt dat dan ook niet een groot beslag op de zorg? Misschien niet IC’s maar wel ineens een veel grotere nood aan palliatieve zorg.