Coronavirus #4

Influencer Markie post al zijn persmomentjes op zijn YouTubekanaal!

https://www.youtube.com/channel/UCQoKtbpkX_lyrrBIduuMyRg

4 likes

Aaah yess #primeministergoals

3 likes

Dit vraag ik mijzelf ook af.
Ik word op mijn werk (niet in de zorg) constant gemaild door Chinese leveranciers over mondkapjes. Sommige leveranciers hebben ook dozen gratis opgestuurd. Ik weet niet of dit diegene zijn die in de zorg worden gebruikt, of gecertificeerd zijn. Maar ze zijn er dus wel.

1 like

Ik heb dus het idee of de boodschappen duurder zijn geworden of ik ben fors meer gaan eten en zie het binnenkort op de weegschaal

17 likes

Ja dan zal een van de twee werkgevers idd een beetje over de brug moeten komen…
Bij mijn man roepen ze nog altijd dat je dan onbetaald verlof moet schrijven, gelukkig nog vakantie uren zat waardoor ie nu 6-8u per week vakantie uren schrijft, maar als je die niet hebt kost het wellicht wel geld…

Nee alle supermarkten hebben prijzen omhoog gedaan! Heb op feesboek gestaan. Maar echt. Las er gister veel berichten over.

10 likes

Ondertussen is mijn tante positief getest. Was te verwachten ala je in een verpleeghuis werkt en een coronapatient moet verzorgen een er geen/ te weinig beschermingsmaterialen zijn. Echt ongelofelijk deze mensen worden gewoon voor de leeuwen gegooid.

Snap ook niet dat de ggz alles nu via beeldbellen doet. Dit geburen zorgt toch voor een extra druk op ziekenhuizen etc. Werk in de jeugdhulp en wij doen zoveel mogelijk via beeldbellen of telefonisch. Als er sprake is dat de veiligheid in het geding komt hebben we toch echt afspraken of huisbezoeken. En ik kan je zeggen de werkdruk is echt niet grappig meer. Zeker niet te vergelijken met in de ziekenhuizen maar ook bij ons loopt het op.
Aan de ene kant zou het voor veel van mijn cliƫnten fijner zijn als de scholen weer open gaan maar ik vrees daardoor wel meer voor mijn eigen gezondheid. Het virus zal onder kinderen en ouders wat gaan opleven

Waar ik me ook over verbaas is dat mijn baas net loopt te verkondigen dat hij zich heeft laten testen, wat dat kan dus zomaar in de buurt van Amsterdam? Ondertussen zijn mijn ouders boos omdat ze in het ziekenhuis niet zomaar getest worden

Er zijn een aantal testmogelijkheden, las ik. Maar dan particulier voor 70 euro, maar ook enkel een bloedtest. Dus daarin kan je zien of je het hebt gehad, niet of je het nu hebt.

Wat bizar eigenlijk dat dat zomaar kan. Je raakt kwetsbare mensen/mensen met inkomensverlies zo alleen nog maar harder, terwijl die t.o.v mensen met geld nu sowieso al in een nare positie zitten vanwege het hamsteren en de lagere aanvoer naar voedselbanken.

Oh dat ja! Vind het toch een gek iets terwijl zorgpersoneel zo blootgesteld wordt.

Oh wel weinig zeg!
Hoe is het verder in Kopenhagen, of woon je daar niet? Gaan mensen niet massaal shoppen/op restaurant in Zweden? Of zijn de grenzen daar ook afgesloten?

1 like

Fijn dat er ook in tijden van nood, mensen zijn die de yuppen voorzien van een hippere variant.

1 like

Inderdaad wat je zegt, gedrag van Pasen zie je pas binnen paar weken. Wat gek dat alles dan best snel dan weer dat alles open gaat. Misschien dat Zweden, waar alles al open is, toch een invloed heeft? Ben echt benieuwd wat voor impact dat gaat hebben voor de verspreiding…

1 like

Oh :pensive: Wat verdrietig, en je keek er net zo naar uit om nog eens bij je vader op bezoek te mogen. Heel veel :heart:

1 like

Ik word echt al benauwd als ik denk aan een masker van vegan leer op mijn neus en mond. Dat ademt toch niet.

@Krabsalade aha! Bedankt voor de toelichting. Maakt het wel bijzonder dat de ggz niet alweer aan het draaien is, voor patiƫnten die vrij zijn van symptomen.

2 likes

Ik was zelf ook verbaasd ja, je hebt als instelling toch ook een zorgplicht naar cliƫnten toe? (die je niet alleen kunt invullen door videobellen imo)

Ik hoor nu wel dat instellingen langzaamaan gaan kijken hoe ze weer face2face kunnen gaan behandelen (door doorzichtige schermen te plaatsen etc.)

2 likes

Snap je frustratie wel. Vind het absurd dat mensen die bijvoorbeeld twee jaar op wachtlijsten hebben gestaan voor specifieke therapieƫn voor onbepaalde tijd gewoon zijn weggestuurd. Geeft ook weer de boodschap af dat psychisch leed geen serieus leed is.

4 likes

Ja ik snap het helemaal hoor en ben het ook met je eens!

Ikzelf en mijn collega’s hebben de afgelopen periode gewoon f2f doorbehandeld met inachtneming van die regels.

1 like

En wat denk dat de wachtlijsten nu gaan doen in de volwassen en jeugd ggz. Het ligt veelal helemaal op zijn gat. Verwachting is dat de vraag naar ggz waarschijnlijk toeneemt door corona.

2 likes