Coronavirus #4

Nou het was behoorlijk onveilig al die mannen bij elkaar. Het is niet als pf ze je met rust lieten. Ik was zelf net 18 en ja ik vond dat niet fijn. Ik zeg niet dat ik voor dit vluchtelingenbeleid ben he? Beetje raar om dan maar dit soort situaties te accepteren. Vreemde gedachte van je.

21 likes

Vorige week zo’n tweeduizend meer mensen overleden dan gemiddeld https://www.nu.nl/coronavirus/6045374/vorige-week-zon-tweeduizend-meer-mensen-overleden-dan-gemiddeld.html (via @NUnl)

1 like

Maar dan wordt het wellicht tijd, als het echt te vol wordt, toch terug te grijpen op dat 2 ouders een vitaal beroep moeten hebben ipv 1…

nee klopt, ik heb dit slecht geformuleerd, excuses. Doordat er geen goede opvangplekken zijn ontstaan er situaties waar mensen in nood samen komen op dit station. En ik denk dat kan leiden tot onveilige situaties.

2 likes

Ik vind het ook zo ingewikkeld dat je niet langs mag gaan bij ouderen. Mijn oma hangt elke dag huilend aan de telefoon vanuit het verzorgingstehuis. En het enige wat je kan doen is zeggen dat we het heel graag anders zouden zien en dat ze het echt nog even moet volhouden en we dan allemaal weer gezellig komen. Maar het is gewoon zo triest. En nu mijn opa ziek geworden is (gelukkig geen corona is gebleken zodat mijn oma hem kan blijven zien, ze wonen samen op een afdeling) en er een grote kans is dat hij het niet heel lang meer gaat volhouden, weet je gewoon dat als hij echt dood gaat zijn kinderen niet allemaal afscheid mogen nemen van hem en mijn oma dus helemaal geen bezoek mag ontvangen de komende periode. Dat kan ik me echt niet voorstellen, dat je man na 70 jaar getrouwd zijn dood gaat en je niet eens steun kan zoeken bij je familie. En ik begrijp het allemaal heel goed waarom het wordt gedaan, maar het is gewoon zo fucked up en zielig.

En de oma van mijn vriend die woont nog thuis met hulp van thuiszorg. Maar daar kan ook niemand langskomen, maar die zegt elke dag: ja kom gewoon, ik ga liever dood aan corona dan dat ik alleen thuis weg aan het zakken ben van ellende en eenzaamheid. Echt pff. Wat moet je daar nou mee.

2 likes

Op vrijdag beantwoordt mark toch vragen vd pers? Hoe laat is dat?
Ik vond dat vorige week best chill om te kijken maar kan er echt niks over vinden op Google.

Hoe kan het toch dat er te weinig middelen zijn?! Er zijn hele fabriek waar papier wordt geprint, auto’s worden gemaakt, stofzuigerzakken (schijnen goed te zuiveren), maar we hebben nog steeds te weinig beschermingsmiddelen?

1 like

Gesprek met Mark is om 18.30 op npo1. Wel maar 15 min.

Oh jammer dat gaat 'm niet worden. Ik vond het vorige week echt relaxed om te horen hoe Rutte probeerde niet geĆÆrriteerd te doen tegen de pers die vroeg of die in z’n glazen bol ff de toekomst wilde voorspellen.

2 likes

Meestal is het persmoment tussen 15.00 en 16.00 na de ministerraad.

1 like

OkƩ thanks, dat gaat 'm ook niet worden ik moet om 3 uur weg :sweat_smile:. Mss kan ik 'm terugkijken

Influencer Markie post al zijn persmomentjes op zijn YouTubekanaal!

https://www.youtube.com/channel/UCQoKtbpkX_lyrrBIduuMyRg

4 likes

Aaah yess #primeministergoals

3 likes

Dit vraag ik mijzelf ook af.
Ik word op mijn werk (niet in de zorg) constant gemaild door Chinese leveranciers over mondkapjes. Sommige leveranciers hebben ook dozen gratis opgestuurd. Ik weet niet of dit diegene zijn die in de zorg worden gebruikt, of gecertificeerd zijn. Maar ze zijn er dus wel.

1 like

Ik heb dus het idee of de boodschappen duurder zijn geworden of ik ben fors meer gaan eten en zie het binnenkort op de weegschaal

17 likes

Ja dan zal een van de twee werkgevers idd een beetje over de brug moeten komen…
Bij mijn man roepen ze nog altijd dat je dan onbetaald verlof moet schrijven, gelukkig nog vakantie uren zat waardoor ie nu 6-8u per week vakantie uren schrijft, maar als je die niet hebt kost het wellicht wel geld…

Nee alle supermarkten hebben prijzen omhoog gedaan! Heb op feesboek gestaan. Maar echt. Las er gister veel berichten over.

10 likes

Ondertussen is mijn tante positief getest. Was te verwachten ala je in een verpleeghuis werkt en een coronapatient moet verzorgen een er geen/ te weinig beschermingsmaterialen zijn. Echt ongelofelijk deze mensen worden gewoon voor de leeuwen gegooid.

Snap ook niet dat de ggz alles nu via beeldbellen doet. Dit geburen zorgt toch voor een extra druk op ziekenhuizen etc. Werk in de jeugdhulp en wij doen zoveel mogelijk via beeldbellen of telefonisch. Als er sprake is dat de veiligheid in het geding komt hebben we toch echt afspraken of huisbezoeken. En ik kan je zeggen de werkdruk is echt niet grappig meer. Zeker niet te vergelijken met in de ziekenhuizen maar ook bij ons loopt het op.
Aan de ene kant zou het voor veel van mijn cliƫnten fijner zijn als de scholen weer open gaan maar ik vrees daardoor wel meer voor mijn eigen gezondheid. Het virus zal onder kinderen en ouders wat gaan opleven

Waar ik me ook over verbaas is dat mijn baas net loopt te verkondigen dat hij zich heeft laten testen, wat dat kan dus zomaar in de buurt van Amsterdam? Ondertussen zijn mijn ouders boos omdat ze in het ziekenhuis niet zomaar getest worden

Er zijn een aantal testmogelijkheden, las ik. Maar dan particulier voor 70 euro, maar ook enkel een bloedtest. Dus daarin kan je zien of je het hebt gehad, niet of je het nu hebt.