Ik vind dat plan voor de bioscoop echt chill haha. Lekker niet naast vreemden zitten
Als ze het toch al via een scherm volgen kunnen ze het misschien ook vanuit huis volgen voortaan?
Ik werk zelf in de ggz op een beschermde woonvorm en wij werken ons helemaal kapot om überhaupt basiszorg te kunnen bieden (bed, bad, brood). We zijn zwaar onderbezet en moeten met 6 man een 24us locatie draaiende houden terwijl er maar 1 persoon is met een full time contract. Wij mogen maar met 3 man per dag werken omdat het kantoor te klein is en wij geen afstand van elkaar kunnen houden, en de cliënten brengen ons dagelijks in gevaar doordat zij de maatregelen niet handhaven. De cliënten gaan met de dag achteruit doordat zij de structuur en aandacht missen, maar meer dan dit kunnen en mogen wij niet doen wegens de veiligheid. Het halve team loopt op zijn tenen en iedereen is verdrietig omdat het zo kut is de cliënten zo achteruit te zien gaan en vrij weinig te kunnen doen.
Terwijl wij al overlopen en amper tijd hebben voor de cliƫnten blijft de gemeente aandringen om lege plekken zsm op te vullen terwijl wij nieuwe cliƫnten helemaal niet goed op kunnen vangen en vrijwel niks kunnen bieden.
Je hoort inderdaad helemaal niks over de situsties in de ggz nu terwijl het echt van de zotte is hoe het er nu aan toe gaat. Ik hoop zo erg dat wij snel weer meer kunnen bieden.
Heel herkenbaar in de gehandicaptenzorgā¦
Ik hoop het zo dit is echt niet meer te doen voor de ouders , op het werk zijn sommige dagbesteding centra wel open omdat het anders echt te gevaarlijk is voor cliƫnten.
Zo sneu hƩ wat erg. kan echt niet langer doorgaan zo. Hier veel automutilatie, cliƫnten die hun hoofd kapot bonken, meisje die haar moeder steeds in elkaar mept. Want ze kunnen niet naar school en snappen er niets van. Was aan het FaceTime met haar en haar moeder had gewoon allemaal blauwe plekken en schrammen.
Oh wat een rot situatie ook zeg. Zo lastig voor de doelgroep ook. Wel fijn dat jullie er op die manier instaan! Dat zorgt al voor veel nabijheid.
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier. Lees al een tijdje mee. Werd getriggerd om een account aan te maken omdat ik ontzettend veel behoefte heb om te delen en te bespreken wat er nu gebeurt.
Ik werk zelf in de GGZ, in een FACT Jeugd team, en ik merk echt dat ik bijna omval. Al onze cliënten zijn zo ontzettend op de hobbel, worden kneiter psychotisch, doen forse suïcide pogingen⦠ik kom niet aan behandelen toe, alleen stabiliseren nog meer die dit beeld herkennen?
Per week?
Minder dan 1x, maar heb wel een auto.
Minder dan 1x per week. 1x per 9 dagen zo ongeveer. Doe het wel lopend (rugzak en heb 2 losse tassen mee) maar hoef alleen maar boodschappen voor mezelf te kopen.
Edit: moest laatste keer wel nog naar een andere supermarkt omdat ze een deel niet haddenā¦
De supermarkten komen echt nikssss te kort. Dat is ongeveer de enige branche die beter uit deze hele coronoshit komt.
Verschrikkelijk zeg! Veel van onze cliënten zitten ook bij het FACT, gelukkig is het een wat mildere doelgroep waardoor suïcide pogingen vrijwel niet voorkomen. Hier is er vooral veel ruzie met de jongeren onderling wat continu uit de hand dreigt te lopen, toenemend drugsgebruik en het onttrekken aan enige begeleiding. Time out plaatsen zijn er ook niet omdat dat toch weer extra risico geeft. Wij zijn ook de hele dag alleen maar brandjes aan het blussen en komen amper toe aan begeleiden. Het is echt zo schrijnend hoe het er aan toe gaat. Wat een hel om iedereen zo achteruit te zien gaan.
Vraag me wel af hoe vaak mensen dan gaan die nu 2x gaan. Ik dacht dat 2x in de week al best gangbaar was in normale tijden.
Dat geloof ik wel idd, deel van onze jongeren zit godzijdank nog enigszins veilig op BWs, maar ze onttrekken zich idd aan de begeleiding daar, wij hebben een andere band, dus soms helpt dat om in contact te blijven. Maak me ook echt zorgen om t drugsgebruik, de eenzaamheid die toeneemt. Ik had deze week een borderline dame die overdosis medicatie had ingenomen, daarop in het ziekenhuis terecht kwam waar ze, door verwarring en angst, agressief reageerde. Ze hebben haar gesedeerd, vastgebonden, katheter ingebracht. Bij een dame met fors misbruik verleden. Ze was ook alles kwijt⦠elke week gebeurd nu wel zoiets heftigs en ze gaan allemaal fors achteruit
Ik had gewoon niet stilgestaan bij die corona-apps. Kom er nu even achter dat het kabinet er serieus mee aan de slag is en wow. Dit had je toch niet verwacht een paar maanden geleden. Een app om in de gaten te houden of iedereen gezond is. Echt vergaand.
Ben zo benieuwd hoe dat dan in de praktijk gaat werken. Kun je verplicht worden die app te hebben? Wat als je zonder telefoon de straat op wil?
Alsof we in China leven wel, de overheid die zich dan zo inmengt in je privƩleven.
Een huisarts let er vooral op dat iemand benauwd is. Volgens mij gebeurt er verder niet zoveel en moet je vooral binnenblijven en je symptomen in de gaten houden en aan de bel trekken als het ernstiger wordt.
Een app die data opslaat en die informatie mogelijk later kan gebruiken is wel wat anders.
Lees nu dat veel experts kritiek hebben gegeven op de apps, en het is maar de vraag of het kabinet dus iets met die kritiek gaat doen. Ze kunnen dat naast zich neerleggen, zijn nergens toe verlicht. Dus tot zover āexperts weten wat ze doenā.
Edit: het is niet dat experts de beslissingen mogen nemen hĆØ, dat doet het kabinet. Dus dan kun je wel vertrouwen op experts maar daar heb je dan niet zoveel aan als zij de uiteindelijke beslissing niet maken.
Vind het gewoon een gek idee. Waar gaat dit nog meer toe leiden? Gebruik van apps+ data die gegenereerd wordt levert ideeƫn voor nieuwe apps op.
Even een klein lichtpuntje in alle schrijnende GGZ-verhalen. Goede vrienden van mijn ouders hebben een verstandelijk beperkte zoon van 25, die ze nog steeds om de week een weekend naar huis haalden. Sinds de Corona uitbraak kan dat niet meer en nu blijkt hun zoon zoveel rustiger en blijer te zijn doordat hij nu gewoon 24/7 daar woont en niet meer om de week uit zijn vertrouwde omgeving en ritme gehaald wordt. Ik hoop dan ook dat ze inzien dat dit beter voor hem is en hem wanneer dit voorbij is ook permanent daar laten wonen en hem gewoon daar bezoeken en meenemen voor dagjes uit, maar niet meer om de week een heel weekend thuis laten logeren.
Ja en je lijkt niks te bevragen.
Misschien voelt dat wel chiller, een volger zijn en alles maar vertrouwen.
Door al die nieuwe ideeĆ«n, uitroepen van overheid en beslissingen qua maatregelen, en landen die het heel anders doen word ik juist veel wantrouwender :ā) Niet dat ik als burger iets kan doen verder, maar hoop maar dat mensen met verstand van zaken wel genoeg invloed kunnen uitoefenen.
(Edit: en ik ben blij dat ik in NL leef hoor, maar de overheid heeft nou niet echt een goede indruk achtergelaten de laatste jaren. Als ik denk aan Groningen (aardgas), multinationals die al jaren zijn geholpen zoveel mogelijk winst te maken, en burgers die hard worden aangepakt als ze voor ā¬15 in de week frauderen met hun bijstand).
Omdat je niet zomaar iets wil aannemen enkel omdat iemand zegt āexpertā te zijn en/of macht te hebben?
Maar dat zal wel een verschil in type mens zijn denk ik. Mijn hoofd staat nooit stil. Daarom lees ik liever ook niet te veel artikelen of kijk het nieuws. Ik word er alleen maar onrustig van.
En belangrijkste; omdat die beslissingen uiteindelijk wel over jou als burger gaan. Het heeft directe invloed op jouw leven. Waarom zou je je maatregelen van hogerop dan niet bevragen?