Ja ik volg dat ook op Twitter. Maar vind er nog behoorlijk wat vraagtekens bij zitten. Iemand enig idee hoe dat in andere landen zit? Geloof dat de EU iets heeft gezegd over gezamenlijke ontwikkeling wat me ook wel positief lijkt. Niet dat de EU mijn gegevens dan krijgt maar dan pak je het misschien wat breder aan, meer kennis. Ook weer meer bureaucratie natuurlijk.
Ben wel blij dat er mensen naar kijken met echt verstand van zaken en een kritische blik.
Dat is klote nieuws. Heel veel sterkte!
Thanks! We hebben wel binnen onze organisatie een team die elke week een moment heeft waarbij medewerkers online samen kunnen komen, daarnaast kun je ook ālosā een beroep op ze doen. Maar binnen ons fact team zijn we zo gewend aan het samen doen, samen bespreken, dat die stap zo ver weg lijkt ofzo. Maar denk er wel over na om iig een bijeenkomst bij te wonen. Ik mis vooral mān hele team haha.
ik ging vandaag iets ophalen bij de leenbakker en het was zoooo druk bij al die woonwinkels. Ik was echt verbaasd. Mensen waren gewoon lekker aan het shoppen en bij de leenbakker kon je echt geen 1,5 meter afstand houden. Zo vol was die winkel ook.
Alleen waarom mogen niet essentiƫle winkels zoals kledingwinkels en bouwmarkten dan wel open?
Je moet zo veel mogelijk thuis blijven, maar de h&m is open. Ik vind dat dit juist voor verwarring zorgt.
Ik merk dat ik zo onrustig ben in mijn hoofd dat ik het nauwelijks voor elkaar krijg om een lesplanning te maken. Sowieso moet ik dinsdagavond toch weer terug naar de tekentafel als Rutte & Co met nieuwe plannen komen. Had liever gezien dat alle mboās het net zo hadden aangepakt als alle universiteiten die eertijds hadden gezegd ājongens de rest van dit studiejaar doen we alles digitaalā.
Reizen in Utrecht, het knoopunt van Nederland met maximaal 20% van de capaciteit ivm de anderhalvemetermaatschappijregels lijkt me niet haalbaar. En dan die lokalen? Steeds een ander groepje op locatie lesgeven en de rest online? Dat is verdomd veel extra werk. En hoe kom ik dan op locatie als ik voorlopig afhankelijk ben van het openbaar vervoer. :ā)
Ik begin echt te denken dat we er niet uitkomen zonder de kwetsbaren āaf te zonderenā en het leven verder proberen mondjesmaat op te pakken. Alle maatregelen nu en die anderhalve meter zorgen voor zoveel problemen in extreem veel sectoren. Daar kunnen veel bedrijven niet op aangepast worden zonder dat er massaās mensen zonder werk blijven. Bijv. de horeca, dat gaat niet? Bioscopen, theaters, OV. Het kĆ”n niet? Er zijn ook geen alternatieve banen voor die mensen zomaar.
Dit is niet nog maanden, laat staan een jaar houdbaar. De steun van de regering is nu al niet voldoende, laat staan als dit nog zes maanden of langer moet duren.
Dit is overigens echt niet mijn utopische beeld, maar corona is here to stay ben ik bang en er moet toch een keer iets besloten worden ook? Hoeveel bedrijven zouden een zomer dicht niet overleven?
Ik vond weer een oude foto van mezelf en Mark Rutte terug ik moest echt even lachen om het feit dat hij vlak naast me stond op die foto. Ver van 1.5 meter haha
Ja je hebt toch kwetsbare (jonge?) cliënten⦠Bij ons ook veelal al hartpatiëntjes, preventieve antibiotica om überhaupt het winter seizoen door te komen zonder ziekenhuisbezoek.
Grijpt me ook regelmatig naar de keel jaā¦
Ik herken dit! Ik werd ook in een FACT en zie nu ook steeds meer mensen wiebelen en richting psychotische decompensatie gaan (omdat bijv stress zo aan het toenemen is, ze geen tijd meer krijgen om op te laden want kinderen thuis, etc)
Jij werkt in volwassen FACT? Herkenbare beelden. Hoe hebben jullie het nu geregeld in jullie team? Wij werken in kleine groepjes op kantoor, de rest thuis als achterwacht. Maar merk dat dit niet altijd even handig werktā¦
Binnen enkele weken is gewoon ons hele beeld van hoe dicht we bij mensen willen/mogen komen veranderd, zo intens.
Mān hele beeld op hygiĆ«ne is ook ineens heel anders.
Btw ik vond de foto leuk!
Heel veel gaan het niet overleven. Ik werk op een MKB Accountantskantoor en als dit langer gaat duren vallen er echt absurd veel bedrijven om. Voornamelijk horeca, dat wel, maar denk ook aan bijvoorbeeld recruiters die nu helemaal niets meer binnenhalen omdat alles op āholdā staat.
Wat ik niet snap is dat we nu in principe zeggen ā buiten de 1,5 / 2 meter is het āveiligā /āgoed, als zoān app dan op Bluetooth ( want dat is een van de manieren die ik heb begrepen) gaat āmetenā bij wie je in de buurt bent geweest, kan die toch geen rekening houden met die afstand? Als ik al naar de supermarkt fiets kom ik al minimaal 10 mensen tegen, los van wat ik in de supermarkt zelf aantref. Als al die mensen de app hebben, Ć©n Bluetooth aan en stel eentje blijkt achteraf Corona te hebben, dan gaat zoiets toch heel snel en totaal niet logisch ( aangezien je dan ook bijv de meneer op de scooter die 3 meter van je af langs je heen raasde maar je Bluetooth wel als ā Corona besmettingskansā gemeld krijg in je app).
Hopelijk heb ik mijn vraagstuk zo duidelijk geformuleerd. Mand- versie: hoe weet een app of je op ā veilige afstand was van de besmette persoon?
Ja dit is precies wat ik bedoel!!
Ja dat vroeg ik me ook af. Of als je in een supermarkt of parkeergarage of bus of trein bent geweest waar iemand was die laterā¦
Zou toch gek zijn ja
https://forum.viva.nl/coronavirus-covid-19/op-visite-bij-moeder/list_messages/460909
Op het Viva forum hebben ze het wel weer gehad met de quarantaine
Dit breekt mijn hart een beetje. Wat een ontzettende verdrietige situatie, dit moet zo traumatisch zijn voor de cliƫnten. Heel veel sterkte de komende tijd <3
Dankjewel, lief! Het is idd voor merendeel een traumatische situatie
Ik heb het idee dat de GGZ ook veel te weinig aandacht krijgt. Ik heb zelf een geschiedenis incl. een opname en daar zou het helemaal mis zijn gegaan. Wanneer komen die verhalen naar buiten en wordt er iets aan gedaan? Ik lees alleen af en toe iets op Twitter van een individu, maar die zijn nog in staat om hun gevoelens & verhaal te delen.