Ik heb hier al best vaak over gepost (en ook weer vaak weggehaald want ik vind het altijd een beetje moeilijk om te bepalen hoe veel je kunt delen over iemand anders zijn persoonlijke verhaal) dus sorry voor deze dagboekposts maar het zit me echt hoog.
Ik heb dus iemand in mijn naaste omgeving die psychiatrisch patiënt is en ook hulp krijgt van dat FACT team dat hier is besproken (of zelf bij het FACT zit⊠ik weet niet hoe je dat zegt)⊠Er is nu dus zo weinig hulp en het frustreert me zo erg. Elke optie (mijn familie neemt diegene in huis, ik neem diegene in huis, diegene beland op straat) is potentieel gevaarlijk en alle goede opties zijn nu allemaal niet beschikbaar vanwege corona.
Ik vind het zo frustrerend dat alles moet wijken voor corona. (Ook bijv. mensen die andere, lichamelijke ziektes hebben.) Ik ben totaal geen expert dus waarschijnlijk heb ik het helemaal mis en is dit verhaal te veel op persoonlijke frustratie gebaseerd maar ik denk de laatste tijd steeds: âIs dit het allemaal waard?â
Gisteren zei iemand (een vriendin van mij nota bene) nog dat het allemaal wel meevalt en dat er toch alleen maar mensen doodgaan die âanders wel aan wat anders zouden doodgaanâ. Dat vind ik ten eerste echt bullshit maar ten tweede ga je dan ook voorbij aan mensen die geen corona hebben maar iets anders en nu aan hun lot worden overgelaten.
Ik heb echt nog nooit lelijke woorden gehad voor de GGZ en ik wil geen forummers beledigen die daar werken en waarschijnlijk super hard hun best doen, dus sorry voor deze rant, maar mensen worden echt aan hun lot overgelaten nu en voor sommigen betekent dat helaas gewoon dat ze ten dode zijn opgeschreven.
Er is letterlijk tegen ons als familie gezegd dat we ons in ons hoofd moeten voorbereiden dat diegene misschien binnenkort dood gaat en âdaar is niets aan te doen nu vanwege corona.â En dan heb je niet eens coronaâŠ
*Ondertussen deelt een andere vriendin in de groepsapp het zoveelste artikel over hoe je âAl het moois wat corona ons heeft gebrachtâ en ik heb echt zin om allemaal middelvingers te sturen. Prima als je voor jezelf een silver lining wil vinden in deze tijden maar ik trek dat ff nietâŠ