Oh die tweetalig opvoeden discussie heb ik zo vaak gehad. Even als de “nieuwkomers moeten gewoon Nederlands tegen hun jonge kinderen spreken”. Kan je bron na bron voor aanleveren, maar het “ik vind” is altijd sterker.
Ik denk wel dat we momenteel toch weinig kunnen zeggen over het antaln ‘cronadoden’ van verschillende landen. de criteria verschillen.
Pff wat een ellendige situatie. Heel veel sterkte.
Ik heb er inhoudelijk niet zo veel op te zeggen omdat ik niet genoeg weet van de situatie bij de GGZ, maar ik heb zelf de laatste dagen wel heel erg een gevoel dat er geen oplossing is voor dit probleem (behalve een medische oplossing zoals een vaccin maar dat duurt nog lang). Dat we nu met z’n allen een soort positief gestemd zijn door de afname van de besmetting en IC opnames etc. en zelfs al praten over versoepeling maakt me ook echt een beetje sad. Want deze -op het oog- positieve ontwikkeling heeft gewoon een enorme keerzijde. En daar lijkt zo weinig aandacht voor te zijn. En het frustreert me enorm. Maar ik vind het erg moeilijk te verkroppen dat ondertussen mensen langzaam dood gaan aan andere ziektes doordat behandelingen worden vertraagd/stopgezet, mensen geen psychische hulp meer krijgen, mensen langzaam vereenzamen en daar aan onder doorgaan. En ik begrijp het heeeeel goed dat dit wordt gedaan, want als de IC’s overstromen is dat afschuwelijk en heb je ook verschrikkelijke gevolgen voor iedereen die daar werkt. Maar er is niets positiefs aan de ontwikkeling die nu gaande is in mijn ogen, want deze prioritering heeft als gevolg dat andere groepen in de samenleving daar de gevolgen van dragen. Sorry, beetje zwarte gedachten op de zondagmorgen. Maar ik zie het echt niet rooskleurig in: het is een verschuiving van het probleem en er is gewoonweg nog geen oplossing waarin iedereen de beste zorg kan krijgen die ze zouden krijgen onder ‘normale’ omstandigheden.
Ondertussen gespot bij de supermarkt: stelletje dat stennis schopte bij de ingang omdat ze toch echt per se samen boodschappen wilden doen, want dat deden ze altijd zo. De man van het stel was even daarvoor luid z’n neus aan het snuiten in een stoffen zakdoek en met z’n vingers in z’n neus aan het peuteren.
Het viel mij ook op hoe hij zat te trillen steeds.
Laten we even een peiling doen.
- ziekte van Parkinson
- hij heeft een borrel nodig
- hij was heel erg boos
Ik zie Kelder toch wel een beetje als autoriteit op het gebied van hoe het heurt in de wereld van de kakkers in NL
dit is niet serieus bedoeld
ik vraag me bij de mensen die willen dat de maatregelen worden opgeheven of versoepeld af of zij niet beseffen dat dit allemaal voor je eigen gezondheid is. of zijn dat dan allemaal mensen die zelf niet bang zijn om Corona te krijgen of over te dragen aan een ander in je omgeving?
Het lijkt soms alsof ze denken dat als de maatregelen er niet zijn, we niet meer bang hoeven te zijn voor Corona! maar correct me zeker of i am wrong
Ik denk dat het anders is. Ik zou ook heel graag willen dat de maatregelen klaar zijn. Weer het ‘normale’ leven te hebben.
Maar ik begrijp heel goed dat ze nodig zijn en ons allemaal beschermen.
Ik denk juist ‘joh, laat mij het nu maar krijgen, zit ik tot ik weer beter ben thuis en kan daarna (als het goed is) weer het normale leven leiden.’
Loop ik een risicootje maar alles voor een beetje vrijheid terug.
Dat je daarna ook zeker weet dat je een ander niet meer kan besmetten lijkt me heel fijn (en ik dus rustig mijn vader zou kunnen zien zonder bang te hoeven zijn).
Ik bedenk nu hoe groot de kans is dat het slecht afloopt als je als gezond persoon doelbewust bij iemand komt met corona. En dan daarna thuis afwacht tot je ziek wordt en binnen blijft als je eenmaal ziek bent.
Dit vind ik dan ook weer een beetje rare post.
Dit is ook weer een n=1, maar van een vriendin die in een semi crisisteam werkt van de GGZ, begreep ik dat zij weer veel huisbezoeken doen. Toch niet goed te beoordelen via beeldbellen.
Het is lastig nu, want juist ook de patiënten in de GGZ zijn kwetsbaar voor nare gevolgen (cq overlijden) van Corona. Kan het denk ik niet echt goed doen in deze.
Een essaytentamen of open boek tentamen bijv.
Ik denk trouwens dat het wel klopt hoor, zelfs met zo’n programma kun je afkijken. Maar dat kun je tijdens een normaal tentamen ook. Ik ben er zelf te schijterig voor maar ik ken zo veel mensen die dat doen.
Ik vind het overigens prima om zo’n webcamtentamen te maken maar het kost wel veel geld voor iets dat alsnog niet alle fraude uitsluit.
Idd! Ik heb het ook telkens als ik op series enzo mensen dicht op elkaar zie staan of elkaar de hand zie schudden haha. Bizar hoe erg je hersenen nu al ge-rewired zijn in dat opzicht. En ohh echt? Haha Wie ben jij nou op Instagram?
Pauws productiebedrijf zit er nog wel achter toch?
Ik merk steeds meer dat mensen de maatregelen aan het loslaten zijn, mede door het mooie weer waarschijnlijk. Ik voel me ook steeds meer een vreemde eend in de bijt omdat ik me wel aan de regels houd. Vandaag al meerdere mensen gesproken die met anderen afspreken om te borrelen in de tuin of andere dingen te doen. Wel met 1,5 meter afstand natuurlijk volgens hen. Ik vind het steeds moeilijker worden op deze manier. Aan de ene kant zou ik me er echt niet fijn bij voelen om dat soort dingen te doen, aan de andere kant voel ik me eenzaam op mijn balkon en zou ik ook zo graag met iemand gaan borrelen.
Ik hoop eigenlijk dat iedereen streng wordt toegesproken dinsdag, maar iedereen lijkt het allemaal super positief in te zien allemaal?? De nieuwsberichten zijn ook super hoopvol steeds, terwijl ik juist door bovenstaand een nieuwe piek verwacht
Maakt het echt uit of iemand studenten in de gaten houdt op de webcam of in het echt denk je? Of een surveillant nou in het echt naar 20 man aan het staren is of op de webcam lijkt me best wel vergelijkbaar.
ik ben nog aan het terug lezen maar wbt de supermarkten, hier is vorige week 7.5x meer winst gemaakt dan vorig jaar (deel daarvan zal wel door Pasen komen maar het grootste deel gewoon door corona) . daarnaast merk ik zelf dat het gewoon druk blijft, mensen zijn natuurlijk ook meer thuis dus er word meer gegeten
Over die tentamens- ik begreep dat er niet continue iemand zit te kijken, maar dat er een software ingebouwd zit, en als je “verdachte” (volgens de software) bewegingen maakt ofzo je beeld bekeken wordt?
de laatste tijd erger ik me zo erg aan mensen in de supermarkt (ik zit er natuurlijk ook de hele dag in dus dan zie je wat).
mensen proppen volop hun kinderen winkelwagens in, die prima buiten kunnen wachten of zelf met een wagen kunnen lopen. soms zitten en staan er wel 3 tot 5 kinderen in een wagen.
als mensen een bekende tegen komen stopt corona ze er niet van om gezellig een babbeltje te maken over hoe erg het allemaal wel niet is!!! als kers op de taart stonden een paar dagen geleden twee mensen op 10 cm afstand elkaar steeds aan te raken. heb ze toen even vriendelijk gevraagd of ze verder willen gaan met boodschappen doen
mensen laten de tissues (van het schoonmaken van de wagen hoop ik) overal achter in de winkel. je zou haast denken dat zij nog een paas speurtocht voor ons willen creëren door de tissues tussen de schappen te proppen. zag zelfs een man die zijn tissue in de post nl zak duwde…
en zo. veel. mensen. die. samen. boodschappen. doen.
en laten we over Peter r de vries maar niet beginnen
Ik ging net naar de appie en had bijna geen ruimte. De volgende keer maar weer verkleed gaan.