Wat net op het nieuws was over de rechtszaak tegen Oostenrijkse horeca vind ik erg bijzonder klinken. Misschien speelt er nog wel veel meer, maar wat ze op het nieuws zeggen kan ik me niet voorstellen dat je eraan denkt om Oostenrijk aansprakelijk te stellen. Er was blijkbaar een barman positief getest, maar de bar is niet meteen gesloten. Dan kan Tilburg ook wel aansprakelijk gesteld worden, want nadat die eerste man positief getest was had alles meteen echt gemoeten? Pas twee weken later ging in Nederland de horeca dicht. In elk land en elke plaats is niet direct alles dicht gegooid bij de eerste patiënt. Waarom denken mensen dat Oostenrijkse horeca dan wel een verwijt te maken valt?
Precies wat ik dacht over jouw Sander post hahah
Nou hij werd gedeeld op zoân alternatieve media pagina. Meeste reacties waren ook van mensen die schreven dat zij dit al wekenlang roepen. Want het is de enige logische verklaring voor het hamsteren van toiletpapier. Dat wordt allemaal door de straling in ons brein geactiveerd!
Pfff, vorige week is de vader van mijn baas van de winkel waar ik werk gestorven aan corona, nu krijg ik net bericht dat haar moeder ook overleden isâŠ
Ik heb echt veel zin om gewoon te janken, hoe verschrikkelijk is dit? En dan zijn er nog steeds mensen die het niet serieus nemen. Zoals mijn moeder zei deze morgen, het is dan ook het mensDOM he
Fucking hell
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan bepaalde aanbiedingen die nu âalleen in de winkelâ / âniet online verkrijgbaarâ (of online uitverkocht) zijn ? Beetje first world problems I know, ben geen risicogroep en kan gewoon naar de winkel, maar shop nu liever online en vind het eigenlijk best ignorant om dan bepaalde aanbiedingen gewoon niet online aan te bieden en/of online onvoldoende voorraad te hebben. Misschien mis ik iets hoor maar dan stimuleer je als winkel/drogisterij toch dat mensen alsnog naar de winkel komen
Misschien hoorden zij wel bij elkaar? Mijn man en ik doen ook samen de boodschappen met 2 karren en rekenen dan wel samen af en soms even in een hoekje bij elkaar staan wat dingen overleggen. Wij doen wel boodschappen voor ons zelf en voor onze ouders daarom gaan we samen.
Thatâs communism.
Zij gaan ook niet onder de 100k sterfgevallen blijven die Trump âhooptâ.
Zag gisteren een wel heel treffende quote:
âThe curve is flattening so we can start lifting restrictionsâ is like saying âThe parachute has slowed our rate of descent so we can take it off nowâ
Dit is zo bizar. Ik werk bij een organisatie die de brieven waarin gevraagd wordt om input op mogelijke heropening vorige week heeft ontvangen. De inhoud allemaal strikt vertrouwelijk, want leidt tot maatschappelijke onrust als de mededeling vanavond niet overeenkomt met de inhoud van de brieven (de beslissing wordt alleen genomen als duidelijk is dat kinderen geen gevaar lopen) maar toch zit ergens een mega lek, want alles lekt steeds uit.
Ik erger me echt aan dit soort uitspraken nu, sorry. Ja, het is omschakelen met het afstandsonderwijs en dat kost veel tijd, zeker de eerste weken. Maar om hier nu over te gaan klagen en aan te geven dat ze niks aan onze 6 (!!!) weken vakantie mogen doen, terwijl in de zorg niemand ook maar een enkele verlofdag op kan nemen en om ons heen bedrijven en mensen in financiële nood komen door het sluiten van zaken⊠Ik vind dat echt raar en weinig empatisch.
Edit: en dit soort uitspraken is precies de reden dat zoveel mensen leraren niet serieus nemen.
Vandaag is de dag menschen.
Edit: tot zo ver mijn nuttige bijdrageâŠ
Volgens mij gebeurd dit in heel veel sectoren nu. Behalve horeca. Maar horeca moet zodra het weer normaler wordt dĂĄn juist keihard aan de bak. Vakanties die gepland stonden die gaan niet door. Normaal dicht met kerst en daarna? Nu niet. Normaal 1 dag in de week een vrije dag, straks 7 dagen open en werken. Alles op alles om je zaak nog te redden.
Wat ik ermee wil zeggen: deze crisis raakt iedereen en iedereen moet een tandje (zeg maar gerust tand) bijzetten en keihard werken om alles draaiende te houden.
Ik zie ook niet helemaal hoe alle leerlingen een achterstand hebben opgelopen, niet in po in ieder geval. Ze zitten acht weken thuis, van de acht jaar dat ze naar school gaan. Die paar weken zijn echt zo weer recht te trekken. Als er een focus wordt gelegd op wat ze uiteindelijk moeten weten in plaats al die lessen die afgevinkt moeten worden. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die nu niet de juiste hulp krijgen en nu niet op de juiste manier kunnen oefenen maar kom, alle kinderen een achterstand. Kinderen zijn weerbaar en bouncen terug.
Drie weken voordat de scholen weer starten? Dat heb ik nog nooit gedaan hoor. Alleen de laatste week/op sommige scholen ook de eerste week, maar in totaal gaat er echt niet meer dan een week van die 6 af, tenzij je daar zelf voor kiest.
Het wordt vooral gezegd omdat leerlingen nu zoveel onderwijs gemist hebben en er veel stof ingehaald moet worden. Vergis je niet in hoeveel achterstand kinderen oplopen nu ze een aantal weken veel minder intensief les hebben gekregen.
Ik weet niks over wat het omt gaat zeggen (wordt volgens mij nooit extern gedeeld). Enkel dat het onderwijsveld om hun mening is gevraagd en daarop gereageerd heeft. Die reacties inclusief de vraagbrief staan nu in enkele kranten en zijn ook weer bevestigd door sommige onderwijsorganisaties in die kranten.
Zoals @Krabsalade een hele tijd terug al zei (weet geeneens meer in welke context en de juiste bewoording) wordt het tijd dat leraren eens gaan beseffen wanneer zij beter hun mond kunnen houden.
Ik heb nog geen enkele hulpverlener hier of elders zien klagen over vakanties/ verlof welke niet door kunnen gaan.
Maar het is weer zo typerend dat een docent gaat klagen. Pffff
Ik vind het juist zo onsympathiek dat iedereen nu zegt: de zorg doet het ook dus moet onderwijs ook maar onder bizarre voorwaarden doorgaan. Ik vind het bewonderenswaardig hoe hard er in de zorg gewerkt wordt, maar zou nu in deze tijd na al het harde werk ook echt niet akkoord gaan met een forse verkorting van mijn vakantie/langere lesdagen als ik voor de klas zou staan. Er bestaat ook zoiets als mentale gezondheid.
Edit: het bewijst ook hoe weinig mensen buiten het onderwijs zicht hebben op de opbouw van die vakanties. Die vakanties zijn er, omdat er structureel wordt overgewerkt om ze op te bouwen. Het is geen vakantie, het is een compensatie.
wajooooo
Ik vind sommige reacties op het onderwijs hier echt lelijk.
Het gaat over een sector met een supergrote hoeveelheid burnouts (ik heb zelf ook overspannen thuisgezeten), die op dit moment echt hard werkt (ik werk er op dit moment niet in maar zit in diverse Facebook groepen en lees die wel mee, voor een groot deel is het echt zwaar.)
En sorry maar de 6 weken onderwijs die nu gemist worden zijn denk ik idd wel recht te trekken.
En de vergelijking tussen onderwijs en de zorg vind ik niet echt opgaan vanwege bovenstaande.
Oh en er wordt altijd zo hard geroepen (niet per se hier) dat mensen in het onderwijs niet moeten klagen want ze hebben zoveel vakantie, en dan dreigt dat minder te worden en mogen ze nog steeds niet klagen
Maar van de sectoren die nu geen verlof kunnen opnemen, blijven de verlofdag/vakantiedagen toch wel bestaan? Om later op te nemen of uit te betalen? Dat is in ieder geval wel zo bij iemand in mn omgeving. Bij het onderwijs is dat niet het geval. Is dat niet ook het probleem waarom dit dan zo bekritiseerd wordt vanuit het onderwijs? Het is niet zo dat docenten niks aan het doen zijn nu, in tegendeel zelfs. En inderdaad ook dat wat @Shaaar al zegt over de compensatie.