Nu wordt er net gedaan alsof leerkrachten helemaal geen vakantie meer hebben, daar is sowieso geen sprake van. Het gaat om eventueel verkorten, niet om helemaal weglaten.
@Shaaar ik zag net nog je edit op je eerdere post. Ik weet heel goed hoe vakanties in het onderwijs worden opgebouwd en dat het zo is dat je die vakantie verdient doordat je door het jaar heen enorm veel overuren maakt die niet op een andere manier gecompenseerd worden. Ik heb dit jaar vooral voor de crisis al zoveel uren gemaakt, dat ik nu al wel vakantie zou mogen opnemen. Maar die uren doen er dit jaar voor een keer even wat minder toe. Heel vervelend, maar iedere sector moet nu wat inleveren en dat heeft niets te maken met dat de ene cavia doder is dan de ander. Juist niet.
Daarbij, als iemand in een burn-out belandt doordat diegene 3 weken vakantie heeft ipv 5 weken, dan is er eerder al wat misgegaan en moet dát worden aangepakt. Eerder grenzen aangeven, andere maatregelen om de werkdruk te verlagen, etc (dat probleem zit sowieso veel dieper dan deze crisis alleen).
Edit: ik zeg trouwens niet eens dat ik per se voorstander ben van verkorten. Maar als de scholen nog langer dicht moeten, zie ik ook niet echt een andere optie om de achterstanden in te lopen.