Coronavirus #4

Ik zag trouwens in die lek dat dierentuinen en musea voorzichtig weer open mogen. Zou dan het reisadvies vervallen? Of zou je alleen in je eigen stad mogen, of als je een auto hebt?
Of zou het advies zijn blijf zoveel mogelijk thuis maar als het echt niet anders kan mag je wel naar een dierentuin gaan

9 likes

:joy::joy::joy: Nederlandse overheid be like …

40 likes

Wat ik trouwens wel “grappig” vind mbt die hele onderwijs situatie…
Medio maart was iedereen WOEST dat de scholen niet dicht kunnen op social media. Nu is iedereen like: open ze weer mijn kind gaat gewoon hoor!

Terwijl iets meer dan een maand terug, ouders hun kind thuis zouden gaan houden ook al zou dat niet mogen :’)

15 likes

Hahaha :rofl:… Dit is wel in lijn met de Nederlandse “lockdown”… Alles gaat open maar blijf wel thuis mensen!

4 likes

Ja en dat kinderen wel weer mogen gaan sporten, 3x per week, zonder 1.5m in acht te houden, maar onderwijs moet wel in kleine groepjes? Huh? Als het in een gymzaal waar ze zweten en doen niet uit maakt, dan in een klaslokaal toch ook niet :’)?

4 likes

Moet meteen denken aan toen Bokito was uitgebroken en die vrouw had aangevallen en later bleek dat die vrouw wekenlang dagelijks naar dat beest had gestaard ofzo

Sorry MOET naar Bokito hahahaha

35 likes

Ik kijk al weken uit naar deze persconferentie. No way dat ik die artikelen met gelekte informatie ga lezen, wil geen spoilers voor vanavond.

28 likes

Ja dit begrijp ik dus ook echt niet… (maar is natuurlijk ook nog niet gezegd) ik werk zelf in het onderwijs en ik ben echt voor hele klassen naar school. Leuk in groepjes maar ze gaan wel allemaal dezelfde trap op om in het lokaal te komen en we hebben ook welgeteld 1 wc per klas. Daarom lijkt me in kleine groepjes naar school nutteloos. (Of moet ik nadat een kind naar de wc is gegaan de wc elke keer gaan desinfecteren? :thinking:
Laat ze lekker per klas buiten spelen en pauze houden. Zeker als ze ook gewoon weer mogen gaan sporten dan lijkt mij dat dit ook wel kan.
(Ik wil eigenlijk gewoon al mijn schatjes weer terug :sob:)

1 like

Ik zie dat @Wonderland dit ook al heeft geplaatst en toch wil ik hem opnieuw plaatsen haha.
Maar de info komt dus eigk van RTL maar dan krijg ik daar weer allemaal reclame van.

1 like

De verwachtingen zijn dat er een nieuw seizoen komt! Vanavond moet dat bevestigd worden. Maar vraag is hoeveel seizoenen komen er nog tot de series finale? En blijven de karakters hetzelfde? De eerder weggevallen Bruno Bruins lijkt door het publiek alweer te zijn vergeten. Zien we Hugo, Jaap en Irma volgend seizoen terug? We zien het vanavond!

34 likes

Ja is toch gek? Als er ergens weinig afstand is, is het sport :’) En met het mooie weer komen ze dat nou net niet te kort denk ik? Lichaamsbeweging…

En ik vroeg me ook af, maar niet dat iemand hier antwoorden op heeft haha, hoe zit het dan met kinderen van ouders die nu hele dagen school gebruiken als opvang; die blijven sowieso de hele dag neem ik aan? En dat worden er ook meer, als het onderwijs en kdv (& musea en dierentuinen) weer open mag, want al die ouders zijn nu nog deels thuis.
Dus dan kunnen er al niet heel veel kinderen meer bij denk ik?

EN WIE IS DE MOL?
Of misschien, in lijn van de gebeurtenissen, en meer passend bij het thema, en dat deze titel al bezet is, moeten we er van maken: WIE IS DE HAMSTER?

4 likes

Als je goed hebt opgelet zie je dat in elke persconferentie hints zijn gegeven over de identiteit van de hamster

5 likes

Ja zie je wel. Ik wist het.

Ben echt zo verbaasd over sommige meningen hier, van wat ik heb terug gelezen. Mijn team heeft de afgelopen weken echt keihard gewerkt voor het thuisonderwijs. Echt helemaal niet af en toe een ochtendje naar school, maar hele dagen aan de telefoon en via videochats onderwijs op maat bieden. Niemand heeft geklaagd, iedereen probeerde er het best van te maken. Als de vakantie een week of 2 korter wordt, dan is dat zo, iedereen levert momenteel wat in. Verbaas me echt over alle negativiteit, omdat ik dat totaal niet herken van m’n eigen (onderwijs)omgeving? Ben ik meteen heel dankbaar voor!

4 likes

Ben benieuwd, wat dan?

Samenvatting

Ik zou het niet weten namelijk, de opleiding(en) waarvan ik denk dat ik daar meer baankans zou hebben en ook goed genoeg in zou zijn, lijken me onnoemelijk saai en dat zou ook niet te doen zijn geweest.
Is offtopic verder, sorry, maar ik vind dit wel een heel interessant onderwerp, waarschijnlijk juist omdat ik ermee in de knoop zit :’)

1 like

http://content10c3c.omroep.nl/urishieldv2/l27m0f2abbad47fb23e8005e9ec315000000.87e99e3da2d0a70cb020ae8a8a0bf84a/nos/docs/210420_omt.pdf (werkt deze link zo?)

Hierin staat een pdf met het advies/brief van het OMT.

Echt??? Dat zou zoooo geweldig zijn!!! Heel veel sterkte met je oma trouwens!!
Dan kan ik eindelijk weer mijn goede merk medicatie krijgen en naar de AH!!! Wordt dit officieel bekend gemaakt ook?

1 like

Uit dit onderzoek blijkt dat in de bevolkingsgroep tot 20 jaar het laagste percentage met antistoffen tegen COVID-19 gevonden wordt. Ook lijkt de verspreiding vanuit kinderen niet groter te zijn dan vanuit volwassenen; er zijn aanwijzingen dat deze kleiner is.

Ik ben hier echt benieuwd naar. Wel goed dat ze ook noemen dat kinderen misschien minder vatbaar zijn en daardoor natuurlijk ook minder kans is dat ze het hebben en dus overdragen.

Ik zie nu trouwens in dat NOS artikel van @flwhrs dat het om buitensport gaat!

1 like