Coronavirus #4

Toch nog een positief gevolg van Corona.

54 likes

Ja ik heb hier toch ergens een angst om. Het is niet omdat ze de maatregelen gaan afbouwen dat het virus opeens verdwijnt? Dus voor mensen met een hoog risico zal hun leven toch volledig on hold staan tot er een vaccin is?
Volgens mij zal het echt nog een lange tijd duren ( tot het vaccin er is) voor het leven weer enigszins normaal wordt.
Ik ben bv. nu zwanger en heb astma dus zie mezelf niet echt als risico patiĂ«nt maar zou toch liever niet het virus doorlopen in deze toestand, zeker niet voor het baby’tje in mijn buik. Maar wanneer de baby geboren is, is er ook weer een extra risico want een newborn.

4 likes

ik volg bijvoorbeeld op insta een zeer schattige tweeling, eigenlijk hun mama, maar zij hebben een sterk verminderde immuniteit dus voor hen wordt dit een jaar binnen blijven?
En ik kan volledig leven met die balans tot ik aan die concrete gevallen denk of zo iemand ken.
Echt gek om te denken dat ons leven ( en dat van de rest van de wereld) op zo’n korte tijd zo drastisch verandert is. En dat voor waarschijnlijk een aanzienlijke periode.

1 like

Ja dat klopt! Nu wel idd.
Maar als ze open gaan, niet meer denk ik idd. Terwijl ik vanwege “risico”werk (gehandicaptenzorg in ons huis) m’n kind niet zou willen brengen, dan Heb je gewoon pech denk ikđŸ€Ș
?
Of als je als ouder bijv kanker hebt oid, risico gezinnen dus. Ben daar wel benieuwd naar

Ik heb de gelekte ‘plannen’ ook gelezen en hoop echt dat niet alles wat erin staat waar is. Hoe laat is de persco?

Nu kan je trouwens wel goed zien in hoeverre ze het advies volgen.

3 likes

Vooral eigenlijk dat de meerderheid van de maatregelen nog wel een jaar zouden moeten aanhouden, totdat er een vaccin is. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat we langzaamaan weer wat maatregelen konden versoepelen maar dat lijkt tot nu toe alleen te gelden voor kinderen en de sectoren die daarmee te maken hebben zoals scholen en kinderopvang. Maar wellicht blijkt vanavond dat het toch anders zal gaan

1 like

Ik denk dat er ook best wel wat mensen zullen doodgaan aan eenzaamheid als ze nog een jaar geĂŻsoleerd moeten blijven leven.

5 likes

Volgens mij is het cijfer zelfdoding ook behoorlijk gestegen de afgelopen weken. Echt vreselijk.

1 like

En dat is nog op korter termijn de harde klap voor de geestelijke gezondheidszorg zal nog moeten komen denk ik. Vraag me ook echt af hoe het voor mij zou zijn met deze coronasituatie als het een jaar geleden was gebeurd toen het zo slecht met mij ging. Ik kan nu wel relativeren en nog wel soms de lol van dingen inzien (bijv. de ritjes naar de supermarkt), maar toen echt niet :’)

Daar ben ik ook bang voor. Het is afschuwelijk en ik hoop dat er druk gezocht wordt naar een oplossing of een vangnet voor deze mensen.

1 like

Maar een tegenvaller voor jullie is als alle maatregelen opgeheven worden? Dan wordt het misschien weer rustiger :scream: - minder werk enzo.
Eet smakelijk!! Wat wordt het?

Ik krijg er best een beetje stresspaniek van als ik eraan denk dat ik ‘ineens’ weer op mijn werk moet verschijnen en alles moet doen, ik denk dat ik meer moeite heb met die toename van prikkels dan destijds met de afname van prikkels. Totaal off topic verder, maar heb een beetje zenuwen voor die persconferentie wel.

15 likes

Ik heb dat ook! Ik vind het echt bizar hoe snel het went om de hele dag thuis te zijn. Ik geniet er eigenlijk best wel van dat ik niet elke dag met de trein hoef te reizen en zo veel meer tijd over hou op een dag. Normaal voelt het altijd alsof m’n leven doordeweeks alleen maar draait om werken, maar dat heb ik nu helemaal niet terwijl ik hetzelfde aantal uur werk. Maar ik denk wel dat het nog een tijdje duurt voordat iedereen weer op zijn werk moet verschijnen (tenzij je in de kinderopvang werkt of op een basisschool natuurlijk).

8 likes

Dit wordt net gepusht

2 likes

Ik snap echt helemaal niets van de versoepeling van de maatregel dat ‘kinderen tot 12 jaar weer mogen sporten’? Die mogen toch sowieso al naar buiten en buiten spelen? Wat bedoelen ze dan met sporten? Dat de voetbalclub weer open gaat voor kinderen tot 12 jaar? Ik begrijp er echt helemaal niets van.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de scholen open gaan, hele klassen of halve/groepjes. Ik hoop op hele klassen en dat het schoolse leven weer ‘normaal’ gaat zijn.

Oh en ik hoop ook gigantisch hard dat mijn fysio weer open gaat :innocent:

1 like

Halloooo spoiler :hot_face::hot_face:

8 likes

Mooi van die lockdowndatum, want ik ben de dag erna jarig dus dat wordt dan een nationale feestdag. Snap ik ook wel. :princess:t2:

8 likes

Oh is dat nodig? Kan dat wel doen als mensen dat willen