Coronavirus #4

Oh, echt? Niet gehoord. Kwekte m’n familie er zeker door heen :sweat_smile:.
Wat zeiden ze dan over de zomer?
Ik bedoel over toerisme etc., niet over het onderwijs.

Thuiswerken ook gewoon tot 18 mei en dan zien we wel verder. Mark en consorten hebben niet verder zicht dan 2/3 weken vooruit. En zomervakantie; scholen in ieder geval tot 1 juni open en dan opnieuw bekijken.

1 like

Maar mogen opa’s en oma’s nou weer.oppassen op de.kleinkinderen? Er werd wel een vraag over gesteld,maar kreeg geen duidelijk antwoord. Rutte moest het nog even nazoeken?

Dit klopt niet, je mag met meer mensen buiten zijn als je maar afstand houdt.

@Pippi Hij zei letterlijk dat je heus wel met meer dan 3 man op straat mag zijn, als je maar afstand houdt (hij sprak de journalist tegen). Als je geen afstand houdt + je bent geen gezin/huishouden, dan kun je op de bon worden geslingerd.

1 like

Wat @ellegirltalk zegt + hij gaf aan dat hij zelf niks zou boeken voor de zomervakantie. Maar dat hij inderdaad voor nu niet zo ver vooruit kan kijken.

1 like

Ook hier gaf hij antwoord op; ouderen zijn en blijven een risicogroep, ook al schijnen kinderen het zelf niet actief door te geven, beter risico’s vermijden.

5 likes

Thanks!

Mark zag er wel moe uit.
En die journalisten. Echt bagger, die toon die ze aanslaan. “Hier worden we mee beloond?”. Kleuters :rage:.

3 likes

Oh sorry! Heb ik dat gemist!

Zou kunnen maar lijkt me wel erg sterk. De vragen gingen namelijk zo van o hoe is het met die en die. Maar het zou kunnen dat die twee middelbare vrouwen een koppel/huishouden vormden.

En jonge kinderen mogen weer sporten… vraag me af of de zwemles dan ook weer doorgaat

Sorry @boemboem heb per ongeluk op je gereageerd

Artikel 2.2. Niet in acht nemen veilige afstand

1. Het is verboden zich in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste
    1,5 meter.
  2. Dit verbod is niet van toepassing op:
  3. personen die een gezamenlijke huishouding vormen;
  4. kinderen tot en met 12 jaar die samenspelen onder toezicht van een of meer van hun oudersof voogden die daarbij onderling een afstand van 1,5 meter in acht nemen.

Was dit hier trouwens al gedeeld? https://www.veiligheidsberaad.nl/wp-content/uploads/2020/04/20200416-WebsiteVB_Brief-VB-studentenhuizen-16-04-2020.pdf
Dat studenten binnen in studentenhuizen niet beboet worden, ondanks ze niet een huishouden zijn.

Ja dat vraag ik me ook af. Bij een beginnend klasje kun je geen afstand houden, die hangen vaak nog aan de juf in het water.

Ja maar volgens mij speelt die 1.5m afstand geen rol bij kleine kinderen toch? Daarom mag er weer gevoetbald worden enzo

3 likes

Volgens mij mogen alleen buitensporten doorgaan

Gaan we nu ontdekken dat we eigenlijk best goed zonder betaald voetbal kunnen?

51 likes

Oja? Vond ikniet duidelijk naar voren komen uit de persco. Al begrijp ik het wel

Hopelijk

2 likes

Misschien heb ik het ook wel niet goed gehoord hoor, ging snel allemaal. Ik dacht dat hij zei dat kinderen onder de 12 buiten en in groepsverband mogen sporten