Coronavirus #4

Nee? Ik verveel me dood hele weekenden, wat mij betreft spelen ze elke avond een wedstrijd zonder publiek, ik denk dat foxsports nog nooit zulke hoge kijkcijfers gehaald heeft.

12 likes

<12 buiten en zonder 1.5m
En 12-18 buiten met 1.5m ja…
Zwemles lijkt me dus niet…

Verder snap ik idd dat van grootouders ook niet.
Ik heb begrepen: 1.5m afstand houden geldt nog steeds. Tenzij gezin, en behalve kinderen onderling <12jr.
Dan is een random kind + random volwassenen toch nog steeds 1.5m? En dus niet oppassen? Of de oppasser nou 16, 18 of 58 is?

Mijn vader appte DIRECT: het mag weer! Eindelijk m’n mannetje weer knuffelen. Ik brak. :cold_face:, want dit heb ik er niet uitgehaald …

1 like

Vind ik een prima compromis. Geen publiek en wel een camera erop.

Zullen we stoppen met zeggen waar we wel zonder kunnen.
Eerst zonder voetbal. Dan zonder luchtvaart, wat is het volgende? Iedere keer als zoiets gezegd wordt vraag ik me af wat het volgende is. Vergeet niet dat er plezier of werk voor anderen achter zit.
Net zoals mensen bij je favo restaurant, daarvan wordt wel vaak geroepen support your local. Maar ook bij voetbal of luchtvaart werken er mensen.

Denk aan je medemens,

16 likes

Ik heb een tijdje een klas van 12 leerlingen gehad en ik vond dat echt niet fijn, al die kinderen letten echt veel meer op elkaar. Ik vond 18-20 kinderen ideaal.
Maar dat is slechts persoonlijke ervaring.

1 like

Ik heb even gemist per wanneer de kinderopvang weer open gaat, is dat de 28e? Of de 11e?

We zitten iig minimaal 10 weken ā€œthuisā€.
Dat is al 1/5e van het jaar :flushed:. Heb weer een besefmoment: hoe bizar het is om dit mee te maken.

20 likes

Weet je waar ik nou zonder kan…

De Tour de France :joy:

39 likes

Jaa! Dat is ook echt geschiedenis! Mijn vader is van net na de oorlog en zei vanmiddag: zelfs toƩn werd er gewoon voetbal gespeeld!

Edit: en dan onze kinderen…
ā€œWat was er nou zo erg aan?! 8wkn niet naar school en lekker Netflixenā€¦ā€

2 likes

Nog steeds de meest tragische dag uit de Nederlandse geschiedenis

…en mijn leven… :sob:

18 likes

Dat zou het leed idd wel behoorlijk verzachten :joy:

5 likes

Jaa ik denk (naja hier spreekt mijn vader eigenlijk):
dat dat komt omdat veel ouderen van nu, jong waren in de oorlog en een jong kind het minder bewust meemaakt. Anders dan de 25jarige knaap die naar het front gestuurd dreigden te worden. Of de vader van 45 die de keuze moest maken om het Joodse buurjongetje onder te laten duiken. Dat zijn denk ik dingen waar je als 4-5 jarige geen besef van hebt… Die voelen de angst van het virus nu ook nauwelijks, of zullen zich iig die angst niet herinneren als ze 84 zijn…

30 likes

Denk juist dat je extra moet uitkijken met bij je ouders langsgaan als je kinderen weer naar school gaan.

Vind het daarom ook heel dubbel, heb het idee dat fysiek grootouder-kleinkind contact al helemaal uitgesloten is tot er een vaccin is.

3 likes

Ja dat dacht ik dus ook? Maar merk daar nu alweer enorm veel verwarring in bij iedereen.
De vraag: kunnen kinderen het verspreiden is toch nog altijd niet beantwoord?!
Alleen dat ze dus lichte klachten krijgen is bevestigd (in een kleine steekproef vind ik zelf, ik zou er niet op mogen afstuderen haha).

Maar is snot uit een licht verkouden neus, minder besmettelijk als snot uit een zwaar verkouden neus?

1 like

Ik ben van mening dat kinderen meer leren van fulltime naar school in grotere klassen, dan parttime in kleinere klassen. Dat neemt niet weg dat ik een hele hele grote voorstander ben van kleinere klassen. Maar dan wel fulltime :v:t2:

3 likes

Ja precies. Vind het best spannend. Hopelijk wordt inderdaad duidelijk dat die kans op overdracht echt heel klein is.

Of het blijkt dat het in het niets valt bij de grote kernoorlog 2025-2030

51 likes

Ik dacht wel toen Rutte zijn: dit is het meest indrukwekkende (ofzo? impact hebbende? zo iets zei hij) wat we allemaal mee zullen maken.

Hoe weet jij, meneer de president, dat we niet over 30jr in een wereldoorlog zitten :’)

15 likes

Happy to help!

Maar we hebben nog geen idee of we dit over 40 jaar nog bespreken. Als je ergens midden in zit lijkt het allemaal intenser, maar de meesten van ons zitten toch vooral thuis te werken in alle luxe.

Maargoed als dit het heftigste event in m’n leven wordt teken ik ervoor.

26 likes

Als binnen zitten het heftigste is wat ik ooit ga meemaken weet ik niet of ik nog wel zon zin heb in de jaren hierna

15 likes