Coronavirus #4

Ik denk dat ik zelf nu zou gaan voor 2 dagen groep 1 en 3 dagen groep 2, zodat zij iets meer voorbereid zijn op groep 3.

Met zn 29en nu in een krap, muf lokaal en weinig schoonmaak, daar zit ik nu nog even niet op te wachten.

1 like

Dan zitten sommige mensen op de maan.

1 like

laten we ons gezegend voelen dat voor ons Corona een strijdveld is, met alle respect naar de medici etc. Het is voor Nederlandse begrippen natuurlijk ongekend.

Maar in Syrië is het alweer meer dan NEGEN jaar burgeroorlog met dagelijkse bombardementen en Yemen is inmiddels ook al meer dan vijf jaar in constante oorlog. Laten we niet vergeten dat de gemiddelde Afghaan van onze leeftijd al bijna 20 jaar in oorlog leeft en waarschijnlijk een normaal leven zonder constante angst niet eens meer kan voorstellen.

65 likes

Ja absoluut! Ik dacht toen hij dat zei dus ook: nouja, als dit het aller aller ergste is, dan
 is dat voor mij oké. Ik moet effe niet denken aan een (kernwapen) oorlog of een Tsjernobyl ontploffing of eh, naja dat soort dingen.

3 likes

Ja ik denk dan dus ook: nu vinden we het allemaal heel heftig en poeeeh de hele zomer nergens heen en alles dicht of afgelast. Terwijl we misschien over 10 jaar denken: ach jongens het was maar 1 zomer, was dat nou zoveel moeite voor de volksgezondheid, wat is nou 1 zomer op een mensenleven.
Ik heb het dus nu puur over hoe mensen dit momenteel ervaren, niet over bedrijven die nu failliet gaan e.d.

1 like

Nee dat snap ik! En heel eerlijk, groep 1 kinderen gaan dit wel ‘inhalen’ (niet dat er wat in te halen is, maar kan het niet anders uitdrukken). Die komen er wel (mits ze thuis veilig zijn).

Ik heb 19 groep 3 kinderen op dit moment (wat een mazzel he, komend jaar het dubbele). Wat mij betreft komen ze lekker allemaal. Zo niet dan hoop ik:
8.30-12.00 de ene helft
13.00 - 15.30 de andere helft
Dag erna wisselen. Zo zie je ieder kind elke dag en kun je alle belangrijke lessen toch geven. (Woensdag 8.30 - 1000 en van 10 tot half 1).

Heb het al helemaal uitgedacht hoor :thinking::joy::v:t2:

10 likes

Dat is zeker luxe! Als het even kan, dan zou ik ook kiezen voor alle 19 tegelijkertijd.
Dat is nog net een mooi aantal om wel afstand te kunnen houden in de klas.

Haha ik heb nu dan vakantie, maar ik heb in mijn hoofd al een hele lijst gemaakt van het speelgoed (wat is wasbaar, wat moet de klas uit, hoe ga ik dit allemaal schoonhouden etc.)

1 like

Jawel hoor. Is al veel eerder in dit topic aangehaald.
Of eerdere edities van dit topic

Maar jammer dat je alleen dit aangeeft aan de hand van mijn tekst. Het gaat om het principe, niet om 1 ding specifiek.

Dan hadden ze daar maar niet moeten wonen hoor pff.

dit is een grap. Omdat er laatstwerd geroepen dat mensen in de zorg maar iets anders hadden moeten doen.

6 likes

Zou kunnen :woman_shrugging:t3: Wie zal het zeggen. Maar 1 ding is zeker: over een X aantal jaar zijn onze gevoelens en herinneringen hieraan heel anders dan nu we er middenin zitten.

1 like

Die vind ik wel een beetje zout op alle slakken leggen
 Het is nu eenmaal zo dat deze crisis een gigantische uitwerking heeft en nog gaat krijgen op een hele generatie. Vooral financieel gezien. Hierbij vergeleken was de crisis van 2008 een kleuter.
De kans dat we over pakweg 20 jaar kapot gebombardeerd worden door de Russen is toch echt een gigantisch stuk kleiner.

1 like

Maar juist door die economische crisis die zal volgen zullen we allemaal de gevolgen wel ondervinden en daardoor deze tijd herinneren. Ik kan me 2009/2010 ook nog wel herinneren iig qua bankencrisis en daarop volgende crisis op de banenmarkt waar mensen in mijn omgeving last van hadden.

Dat als we het vergelijken met landen die al jaren in oorlog zijn is het natuurlijk heel anders. Niet op zo’n manier komt het in de geschiedenis terecht. Maar het zal wel door ons en leraren verteld worden op school denk ik, het deel “we zaten een half jaar thuis” maar dus ook de gevolgen voor de economie.

Ja of die verpleegster die moest huilen omdat die man die ze niet kon redden net 45 jaar getrouwd was en dat z’n vrouw haar toch zo dankbaar was.En hoe trots de directeur van t ziekenhuis keek toen zij sprak.

Mogen ze vaker doen zo’n aflevering want elke keer die experts en nummers zijn zo klinisch en het redeneert gewoon niet met mensen al die +140, -12 (m’n vader noemt het inmiddels een beetje ironisch “wat zijn de waterstanden van vandaag?” Omdat het nieuws het zo droog brengt)

10 likes

Het is allemaal de schuld van carnaval.
Ook wel coronaval genoemd

14 likes

Ik had het ook puur over onze eigen beleving in het nu los van de economische crisis die hier op gaat volgen. (Daarom zei ik in mijn bericht al ‘los van de bedrijven die nu failliet gaan e.d)
Meer dat er nu zoveel mensen roepen van poeeeeh hele zomer niks doen blabla. Op dĂĄt gevoel kijken we over 10 jaar denk ik heel anders terug.

En inderdaad, de banenmarkt/bankencrisis van 2009/2010 herinner ik me ook nog erg goed. Omdat ik daardoor mijn zo gewilde baan verloor door iets wat buiten mijn macht lag. Maar dat herinner ik me dus alleen daardoor, omdat ik er zelf in betrokken was.

Nu met Corona heb ik tot nu toe nog niet veel ‘schade’ daarvan in mijn directe omgeving ondervonden. Als je dat wel hebt dan is het denk ik ook alweer anders.

Ik vind het zo’n gek idee om te bedenken dat het door een paar (een?) personen Nederland is binnengekomen en we daardoor met zijn 17 miljoen in de penarie zitten.
Of de gedachte dat één iemand het zo nodig vond om vleermuis te gaan eten. Die de hele wereld naar de mallemoer heeft gebracht.

8 likes

Dit vind ik ook echt bizar surrealistisch :exploding_head:
Kan er ook echt over piekeren hoe dit allemaal tot stand is gekomen in zo’n korte tijd!

2 likes

:sweat_smile:

Hoe is je haar uitgepakt? Thuiswerkwaardig?

Ja alleen Noor Italië werd best lang als risicogebied gezien. Het crisis tram op mijn werk (grote organisatie) was eind januari blijkbaar al met een noodplan bezig. Ik ben wel benieuwd of en wat er allemaal onderzocht gaat worden over deze aanpak en of er bij een volgend potentieel gevaarlijk virus anders gehandeld gaat worden obv die uitkomsten (niet alleen op medisch/gezondheidsniveau). Denk wel veel nieuwe onserzoeksonderwerpen en scriptieonderwerpen over 5/10 jaar :stuck_out_tongue:

4 likes

Weten jullie nog dat het RIVM de kans heel laag achtte dat het virus in NL zou komen?

Oh sweet Summer children waren we toch allemaal

55 likes